13 رفتار که افراد با روحیه بالا برای کسب موفقیت، از آن دوری می‌کنند

19 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 13 رفتار که افراد با روحیه بالا برای کسب موفقیت، از آن دوری می‌کنند
13 رفتار که افراد با روحیه بالا برای کسب موفقیت، از آن دوری می‌کنند
امتیاز مطلب: 96%

کسانی که روحیه بالا دارند، عادت‌های خوبی در زندگی خود برگزیده‌اند. این افراد معمولاً افکار، احساسات و رفتارهای خود را به گونه‌ای کنترل می‌کنند که آن‌ها را برای موفقیت آماده می‌کند. افراد دارای روحیه بالا، از برخی رفتارها اجتناب می‌کنند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. با یوکن همراه باشید.

تاسف خوردن -غم-غصه-استرس-ناراحتی-گذشته

1. وقت خود را با تأسف خوردن تلف نمی‌کنند

کسانی که روحیه بالا دارند برای اتفاقات روزانه‌ای که برایشان رخ می‌دهد یا رفتاری که دیگران با آن‌ها دارند تأسف نمی‌خورند و قدر وقت خود را می‌دانند. آن‌ها روی مسئولیت‌های خود تمرکز دارند و به این درک رسیده‌اند که زندگی همیشه بر وفق مراد نیست.

2. به کسی اجازه نمی‌دهند بر آن‌ها فرمانروایی کند

افراد دارای روحیه بالا به اطرافیان خود اجازه نمی‌دهند کنترل زندگی آن‌ها را در دست بگیرند. آن‌ها هیچ‌وقت حرفی چون "مدیرم حال من را بد می‌کند" به زبان نمی‌آورند زیرا می‌دانند کنترل احساسات به دست خودشان است و برای واکنش نسبت به مسائل اطراف حق انتخاب دارند.

3. از تغییر کردن ترسی ندارند

افراد با ذهن قدرتمند، از تغییر واهمه ندارند و با روی باز پذیرای تغییرات لازم هستند. آن‌ها معمولاً بسیار منعطف‌اند و از تغییرات مثبت استقبال می‌کنند. آن‌ها درک می‌کنند که تغییر در زندگی لازم است و توانایی خود را برای هماهنگ شدن با شرایط مختلف، باور دارند.

4. می‌دانند وقت گذاشتن برای تغییر چیزهایی که در کنترلشان نیست، وقت تلف کردن است

افرادی که ذهن قدرتمند دارند هیچ وقت از ترافیک‌های سنگین یا گم‌شدن وسایل خود شکایت نمی‌کنند. این افراد روی چیزهایی که در کنترل آن‌هاست تمرکز دارند. آن‌ها به‌خوبی درک می‌کنند که گاهی تنها دیدگاه خود را باید تغییر دهند و این همان چیزی است که توانایی کنترل آن را دارند. پس به جای این که انرژی و وقت خود را برای تغییر چیزی تلف کنند دیدگاه خود را نسبت به آن تغییر می‌دهند.

5. الزامی در راضی نگه‌داشتن همه نمی‌بینند

افراد دارای روحیه بالا به این درک رسیده‌اند که نیاز نیست همیشه همه را از خود راضی نگهدارند. آن‌ها ترسی از نه گفتن ندارند و در شرایط لازم مخالفت خود را اعلام می‌کنند. آن‌ها در تلاش‌اند همیشه مهربان و صادق باشند، پس وقتی نمی‌توانند کسی را شاد کنند به دنبال ناراحت کردن او نیز نخواهند بود.

6. ریسک کردن صحیح را بلدند

افرادی که روحیه بالا دارند به دنبال ریسکهای ناگهانی و اشتباه نیستند، اما همیشه ریسک‌های صحیح و حساب شده می‌کنند. این افراد قبل از هر تصمیمی، وقتی را برای تحلیل ریسک‌ها و منافع آن کار در نظر می‌گیرند. آن‌ها پیش از اینکه دست به کار شوند از شکستهایی که ممکن است با آن مواجه شوند آگاه هستند.

7. روی گذشته تمرکز زیادی ندارند

افراد با ذهن قدرتمند وقت خود را برای غرق شدن در گذشته تلف نمی‌کنند. آن‌ها گذشته را پذیرفته‌اند و تنها از تجربیات آن درس می‌گیرند. البته مدام به فکر تجربه‌های تلخ گذشته نیستند یا حتی درباره موفقیت‌های آن خیال‌بافی نمی‌کنند. افراد با روحیه بالا در زمان حال زندگی می‌کنند و به دنبال ساخت آینده هستند.

8. هیچ وقت یک اشتباه را دوباره تکرار نمی‌کنند

افراد با ذهن قدرتمند مسئولیت کارهای خود را به عهده گرفته و از اشتباهات گذشته درس می‌گیرند. پس آن‌ها به این درک رسیده‌اند که اشتباهات خود را دوباره تکرار نکنند، به جای آن دیدگاهی رو به جلو دارند و همیشه تصمیمات بهتری اتخاذ می‌کنند.

اطرافیان-موفقیت دیگران-شادی-خوشحالی-تلاش

9. از موفقیت اطرافیان ناراحت نمی‌شوند

افراد با روحیه بالا از موفقیت دیگران خرسند می‌شوند و حتی آن‌ها را تشویق هم می‌کنند. آن‌ها می‌دانند برای موفقیت باید تلاش کرد و خودشان هم برای دست‌یابی به اهدافشان سخت کار می‌کنند، پس وقتی کسی از آن‌ها جلوتر رفت، احساس حسادت یا فریب بر آن‌ها چیره نمی‌شود و از موفقیت آن‌ها احساس شادی دارند.

10. با یک بار شکست خود را نمی‌بازند

کسانی که ذهن قدرتمند دارند با یک بار شکست خوردن احساس یاس و ناامیدی نمی‌کنند. بلکه شکست را فرصتی برای پیشرفت و موفقیت در آینده می‌دانند. آن‌ها تا وقتی که به آرزوهای خود نرسند دست از تلاش برنمی‌دارند.

11. از تنهایی و سکوت نمی‌ترسند

افراد با ذهن قدرتمند از سکوت نمی‌ترسند و تنهایی را تحمل می‌کنند. آن‌ها می‌توانند ساعت‌ها با خود خلوت کنند و از این فرصت برای بالا بردن بهره‌وری در زندگی استفاده کنند. افراد با روحیه بالا همیشه به همراهی دیگران نیاز ندارند و از تنهایی و بودن با خودشان هم احساس لذت و شادی می‌کنند.

12. طلب کار دنیا و اطرافیان خود نیستند

افراد با روحیه بالا فکر نمی‌کنند از تمام دنیا طلب کار هستند. آن‌ها هیچ‌وقت انتظار ندارند دیگران باید هوای آن‌ها را داشته باشند؛ اما خودشان با توجه به استعدادهایی که در وجودشان قرارگرفته به دنبال فرصت‌ها می‌روند.

13. خیلی زود منتظر نتیجه کارهایشان نیستند

افراد با روحیه بالا وقتی استارتاپ جدیدی راه‌اندازی می‌کنند یا به دنبال بازگردانی سلامتی‌شان هستند، انتظار نتیجه سریع ندارند. آن‌ها می‌دانند باید وقت، انرژی و مهارت‌های خود را در جهت صحیح به کار بگیرند و به این درک رسیده‌اند که برای ایجاد یک تغییر واقعی، نیاز به زمان است.

 

منبع : Lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-17 13:08:09
دسته بندی ها