افراد موفق تابستان خود را چگونه می گذرانند؟

28 بهمن 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - افراد موفق تابستان خود را چگونه می گذرانند؟
افراد موفق تابستان خود را چگونه می گذرانند؟
امتیاز مطلب: 93%

فصل تابستان در حال گذر است و باید در این ماه به وظایف کاری خود همانند قبل رسیدگی کنیم. اگر می‌خواهید تابستان پر بار و متفاوتی داشته باشید، باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید؛ اما آیا می‌دانید افراد موفق چه کارهایی در فصل تابستان انجام می‌دهند؟ با یوکن همراه باشید.

شاید در پایان تابستان احساس کنید تمام روزهای خود را از دست داده‌اید. اگر می‌خواهید تابستان را متفاوت سپری کنید، باید اولویت بندی برای برنامه‌های خود داشته باشید. لازم است زمانی را به استراحت و تفریح‌های تابستانی اختصاصی دهید و وقتی را هم برای فکر کردن درباره آینده خود بگذارید. حتماً برایتان جالب است وقتی بشنوید برخی افراد، تابستان را بهترین 3 ماه سال می‌دانند که می‌توان کارهای عقب افتاده را انجام داد. در ادامه به شما می‌گوییم افراد موفق در تابستان چه کارهایی را انجام می‌دهند.

آینده شغلی خود را بررسی می‌کنند

در فصل تابستان می‌توان فارغ از هر دغدغه‌ای نشست و درباره آینده فکر کرد. باید ببینید در کجای زندگی هستید و به کجا می‌خواهید بروید. توصیه می‌کنیم دفتر یادداشتی داشته باشید و در آن آینده حرفه‌ای خود را ترسیم کنید. در این یادداشت سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا شغل فعلی می‌تواند مرا به آینده حرفه‌ای‌ام برساند؟
  • آیا شغل رویایی شما با کاری که اکنون مشغول به آن هستید، تناسب دارد؟
  • آیا حرفه‌ی شما در راستای علاقه‌مندی‌هایتان است؟
  • آیا از بودن در محل کار خود رضایت دارید؟
  • آیا مهارت‌هایی دارید که تاکنون از آن‌ها بهره نبرده‌اید؟
  • آیا شغل شما می‌تواند سبب پیشرفتتان شود؟

با رئیس خود درباره آینده حرف بزنید

وقتی به سؤالات بالا پاسخ دهید، می‌توانید از تطابق زندگی خود با علاقه‌مندی‌هایتان مطلع شوید. تصور کنید شما در حوزه‌ی روابط عمومی فعالیت دارید، اما به دنبال ایده پردازی و تولید نظرات جدید و نو هستید؛ اما کاری که انجام می‌دهید صحبت کردن و سر و کله زدن با مشتری است و امکان بروز هیچ ایده و خلاقیتی را ندارید.

افراد موفق به جای این که گله و شکایت کنند و درخواست ایجاد تغییر دهند، خود دست به کار می‌شوند. آن‌ها با داشتن خلاقیت می‌توانند به ایده‌های خوبی برسند و خود را از این وضعیت نجات دهند. شاید آن‌ها پیشنهاد دهند 15 دقیقه پایانی جلسات هفتگی به تولید نظرات و ایده‌های جدید اختصاص داده شود. افراد موفق و کارآفرینان بزرگ خود را با بیان ایده‌های جدید و نو به پیشرفت می‌رسانند.

در محل کار به ساعات کاری محدود نشوید

اگر تلاش‌های شما برای تغییر وضعیت تأثیری نداشت، نیاز نیست تا به رئیس خود مراجعه کنید و دوباره درخواستتان را بگویید. افراد موفق در این مواقع دست به کار شده و به خوبی می‌دانند از چه طریق امکان توسعه کارهای موردعلاقه‌شان را دارند.

در هر صورت باید همواره تفکری خلاقانه داشت. مثلاً می‌توانید سایتی راه اندازی کنید یا در برنامه‌هایی همگام با شغل و حرفه خود مشغول کار شوید.

به سراغ بازاریابی شبکه‌ای بروید

فصل تابستان هر کسب و کاری را تحت شعاع قرار می‌دهد، اما افراد موفق تلاش می‌کنند با تکیه بر بازاریابی شبکه‌ای به کار خود رونق دهند. پس نیاز است به مناطق مختلف سفر کرد و با مشتریان و کارفرماها دیدار داشت.

می‌توانید رئیس یا همکار خود را به ناهار دعوت کنید و درباره فعالیت‌های خود حرف بزنید، بدین ترتیب نشان می‌دهید پیرامون حرفه و شغل خود احساس مسئولیت دارید. در فصل تابستان می‌توانید زمانی را به ملاقات‌هایی در حوزه بازاریابی شبکه‌ای اختصاص دهید که در طول سال زمانی برای آن‌ها نداشته‌اید.

زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص دهید

افراد موفق و پرکار خیلی دوست ندارند از کار و تلاش فاصله بگیرند و به دنبال برنامه‌های تفریحی بروند، اما هر فردی برای تجدید قوا نیاز دارد کمی استراحت کند و از کار جدا شود.

لازم است بدانید افراد موفق در زمان استراحت تنها استراحت می‌کنند و در این زمان به دنبال برنامه‌های کاری و توسعه شغلی نیستند. استراحت و فاصله گرفتن از کار باعث سرحال شدن و به وجد آمدن هر فردی می‌شود.

برنامه ریزی دقیقی برای خود دارند

افراد موفق همیشه با برنامه جلو می‌روند، پس در فصل تابستان هم برنامه ریزی دقیقی برای خود دارند. آن‌ها در این فصل به دیدار خانواده و دوستانشان می‌روند و به استراحت می‌پردازند.

 

منبع : businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-16 14:23:25
دسته بندی ها