مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت دوم

5 بهمن 1398 - 6:00
کار آفرینی - مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت دوم
مشاوره شغلی 27 فرد بسیار موفق برای جوانان - قسمت دوم
امتیاز مطلب: 93%

اگر سخنان کلیشه‌ای مانند "به دنبال چیزی که اشتیاق داری برو"، "تلاش و کوشش بیشتری از خود نشان بده" و یا " با خودت صادق باش" برای شما کارایی ندارد، در این‌صورت ما چند مورد از مشاوره‌های جدید برای چگونگی شروع شغل مورد علاقه‌تان را برای شما آماده کرده‌ایم. با یوکن همراه باشید.

مایا آنجلو  "مسیر زندگی‌تان را خودتان بسازید"

کیتی کوریک در کتابش " بهترین توصیه‌ای که به من شد" نقل‌قولی از مایا آنجلو مرحوم، شاعر، بازیگر و خواننده آورده است

" مادربزرگ پدری من خانم آنی هندرسون به من توصیه‌ای کرد که من برای 65سال از آن استفاده کردم. او به من گفت " اگر جهان تو را در راهی قرار داد که از آن خوشت نمی‌آید، اگر به جلو نگاه کردی و دیدی که مقصدی که روبروی تو قرار گرفته مقصد دل خواهت نیست و اگر به عقب نگاه کردی و دیدی که نمی‌خواهی به اول راه بازگردی از این راه دست بکش و راه جدیدی بساز."

لوید بلانکفین: "آرامش خود را حفظ کن"

بهترین مشاوره کاری مدیرعامل شرکت گلدمن ساکس این است که او می‌گوید که هرگز وقتی که جوان بوده است به دنبال این توصیه نمی‌رفت " آرامش خود را حفظ کن."

همان‌طور که او به کارورزان گلدمن ساکس از سراسر جهان در طول یک سری از سخنرانی‌ها گفت

" هیچ ورزش یا فعالیتی در دنیا وجود ندارد که در آن هرچقدر به خود سخت‌تر بگیرید در آن واقعاً بهتر شوید. چه بیسبال باشد چه گلف هرچقدر به خود آسان‌تر بگیرید همه‌چیز جلوتر خواهد رفت. اگر خیلی سفت و سخت باشید، به صورت استعاری، لزوماً شما را در آن کار بهتر نیستید.

جی.کی. رولینگ "شکست‌ها را قبول کنید"

جی.کی. رولینگ نویسنده سری کتاب پرفروش کودکان "هری پاتر" در مورد دستیابی به موفقیت و شکست چیزهای زیادی می‌داند.

جی.کی. رولینگ در یک مصاحبه خبری گفت که " من فکر می‌کنم که ما به اندازه کافی در مورد شکست صحبت نمی‌کنیم. اگر کسی بود که روش موفقیت را می‌دانست و به من می‌گفت که تو شکست خواهی خورد و این اجتناب‌ناپذیر است اما مهم این است که با آن، چه می‌کنی، بسیار به من کمک می‌کرد."

قبل از اینکه رولینگ به یکی از ثروتمندترین زنان در جهان تبدیل شود، او یک مادر مجرد بدون برخورداری از هیچ‌گونه رفاه مالی در انگلستان بود. او شروع به نوشتن کتابش که الآن شخصیت معروف هری پاتر است در کافه‌های ادینبورگ کرد و به گزارش گاردینز وقتی که برای اولین بار نسخه خطی خود را برای ناشران کتاب فرستاد تعداد زیادی از آن‌ها کتاب او را رد کردند.

رولینگ در طول یک سخنرانی در دانشگاه هاروارد در سال 2008 گفت " یک ازدواج فوق‌العاده کوتاه مدت، به باد رفته بود و من بیکار بودم، یک مادر تنها و به اندازه‌ای که یک شخص خانه‌دار که در جامعه مدرن بریتانیا می‌توانست فقیر باشد فقیر بودم. به هر شکلی که حساب می‌کردم من بزرگ‌ترین شخص شکست خورده‌ای بودم که می‌شناختم"

او در ادامه گفت که شکست خود را یک هدیه می‌داند که یک این هدیه برای او یک "پیروزی دردناک" بود، زیرا او این دانش ارزشمند در مورد خودش و روابطش را با سختی بسیار به دست آورد.

ملانی ولان "یک شغل پیدا کنید هر شغلی که می‌توانید"

مدیرعامل شرکت سول سایکل معتقد است که فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید انتظار دیگران از کاری که باید بکنند را فراموش کرده و فقط یک شغل پیدا کنند.

او به خبرنگار نیویورک تایمز آدام بریانت این‌گونه گفت که " یک شغل پیدا کرده و سخت کارکنید؛ شما در هر کاری که انتخاب می‌کنید چیزهای زیادی یاد می‌گیرید، پس زیاد در مورد اینکه چه کاری است و در کجا واقع است به خود استرس وارد نکنید؛ فقط کار را گرفته و سرتان را به پایین انداخته، سخت کارکنید و دست خود را برای هرکاری که هرکسی از شما می‌‌خواهد که انجام دهید، بلند کنید."

ملانی ولان بیان کرد که این برای جوانانی که جویای کار هستند مهم است که بجای نگرانی برای اتفاقات آینده و اینکه آینده آن‌ها چه می‌شود به حال بیندیشند. کلید ماجرا این است که تا جایی که می‌توانید کار کرده و تا جایی که می‌توانید از آن کار یاد بگیرید. به گفته او وقتی این کار را انجام دهید، اتفاقات خوبی را برای شما به همراه دارد.

و او اضافه کرد که " خیلی از مردم همه چیز را بایدی می‎‌پندارند مثلاً "من باید بک بانکدار شوم"، "من باید به دانشکده حقوق بروم"، "من باید به دنبال چیزی که در مدرسه خواندم بروم"." و ولان به بریانت در آن مصاحبه گفت که این‌گونه تفکر اشتباه است.

اریک اشمیت "به چیزهای بیشتر بله بگویید"

کیتی کوریک در کتابش " بهترین توصیه‌ای که به من شد" نقل‌قولی از رئیس اجرایی گوگل اریک اشمیت را به عنوان یک توصیه آورده است

" برای بله گفتن به چیزهای مختلف راهی پیدا کنید. به دعوت‌نامه به یک کشور جدید، به ملاقات دوستان جدید، به یادگیری چیزهای جدید به همه بله بگویید. با بله گفتن است که شما کارتان را می‌گیرید و کار بعدی خود را نیز می‌گیرید و همین‌طور همسر و حتی بچه‌های خود را به دست می‌آورید.

چلسا هندلر "هنگامی که متعهد می‌شوید، تعهد خود را حفظ کنید"

کمدین و بازیگر میلیونر می‌گوید که او اهمیت نشان دادن خود به دیگران را در 20 سالگی وقتی که یک پیشخدمت بوده آموخت.

" چه این به دلیل تمایل به دوست داشته شدن به دلیل تمام سال‌های رد شدن توسط هم‌کلاسی‌هایم بوده و یا به دلیل این بوده که می‌خواستم بعد از سال‌ها قابل اطمینان و قابل اعتماد باشم، من فقط می‌خواستم که دیگران بتوانند روی من حساب کنند" او در  سر تیتر پستی در لینکدین می‌نویسد که " من از انجام استندآپ کمدی متنفر بودم، تا وقتی که قدرت نشان دادن خود به دیگران را آموختم."

هندلر می‌گوید که عادت او برای مورد اعتماد بودن به تمام جنبه‌های زندگی‌اش نفوذ کرده است.

و ادامه می‌دهد که " این‌که خودم را نشان ندهم دیگر یکی از گزینه‌های من نبود. هم‌اکنون من تمرین می‌کنم تا با هر کاری که می‌کنم خود را به همه نشان بدهم و  دست رد به سینه کسی نزنم. این به تمام جنبه‌های زندگی‌ام نفوذ کرده است. چه بخواهم ورزشم را، یا مهمانی دوستانم را، حضور در بین عموم یا ملاقات با خانواده‌ام را در نیوجرسی لغو کنم، هر چیزی که باشد وقتی که به آن متعهد باشم آن را لغو نمی‌کنم و آن کار را انجام خواهم‌ داد."

مشاهده قسمت بعد

مشاهده قسمت قبل

منبع: Businessinsider

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-01-22 12:14:12
دسته بندی ها