20 پند زندگی که باید برای زندگی روزمره‌تان یاد بگیرید

1 مهر 1399 - 6:00
انگیزشی - 20 پند زندگی که باید برای زندگی روزمره‌تان یاد بگیرید
20 پند زندگی که باید برای زندگی روزمره‌تان یاد بگیرید
امتیاز مطلب: 95%

در هر روز زندگی خود کارهای زیادی انجام می‌دهد و اتفاقات خوب و بد زیادی را پشت سر می‌گذارید، اما اگر آگاه باشید در هر ساعت از روز به پندهای زندگی پی خواهید برد. در ادامه پندهایی که برای خوشبخت شدن به آن‌ها نیاز دارید را متذکر می‌شویم. با یوکن همراه باشید.

اتفاقات زیادی می‌توانند سبب شکست ما شوند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. در هر ساعت از روز آموزه‌های زیادی برای پند گرفتن وجود دارد. کارهای بی‌اهمیتی که خیلی آسان از کنارشان می‌گذرید و اهمیتی به آن‌ها نمی‌دهید هر یک حاوی پیام مهمی درباره شخصیت فرد و نگرش جامعه به اوست، تنها کافی است با دقت به آن‌ها توجه کنیم.

1. از شانس‌های زندگی استفاده کنید

وقتی از خواب بیدار می‌شوید شانس دیگری برای تفکر درباره‌ی هدفتان از زندگی دارید. قبل از این که روز خود را شروع کنید، به این فکر کنید که هر روز هدیه‌ای از سوی خداست، می‌خواهید با این هدیه چه‌کار کنید؟

2. با تمرکز روی تنفس، زندگی آرام‌تر و سالم‌تری را تجربه کنید

بدون این که توجه داشته باشیم نفس می‌کشیم. البته افرادی که ورزش‌های سه‌گانه، مدیتیشن و یوگا انجام می‌دهند به تنفس خود توجه دارند. با تمرکز روی تنفس و نحوه‌ی صحیح دم و بازدم می‌توانید از مزایای آن چون کاهش استرس و نگرانی، بهبود خواب، افزایش تحمل درد، فشار خون پایین، کاهش وزن و پیشگیری از بیماری‌ها بهره‌مند شوید.

3. کارهای روزانه را با دید مثبت انجام دهید

شاید مرتب کردن تخت، هر روز صبح کاری دشوار باشد. البته اگر فرد منظمی باشید، مرتب کردن تخت کار چندانی سختی برایتان نخواهد بود؛ اما اگر از کسانی باشید که با عجله به سر کار می‌روید، قطعاً جمع کردن رختخواب آخرین اولویت تان است. در این کارهای پیش پا افتاده رمز و رازهای زیادی وجود دارد. پس برای سر و سامان دادن به زندگی خود، از مرتب کردن تخت شروع کنید.

4. خیلی از کارها آن‌قدر که به نظر می‌رسند، سخت نیستند

اگر دقت کرده باشید شستن ماهیتابه، دو چاقو، یک چنگال، یک کاسه، تنها یک دقیقه از شما زمان می‌گیرد. پس به جای این که ظرف‌های کثیف درون سینک را نادیده بگیرید، یک دقیقه وقت بگذارید و آن‌ها را بشویید. مطمئناً با شستن ظرف‌ها، احساس بهتری خواهید داشت. زندگی نیز به همین صورت است، نباید مسائل را برای خود خیلی سخت و بزرگ جلوه دهید تا احساس بهتری داشته باشید.

5. مسائل کوچک‌تر، زودتر حل می‌شوند

وقتی لباس‌ها، حوله‌ی حمام، اشیای دیگر را روی هم بریزید، چه کسی می‌خواهد این شلوغی‌ها را جمع و جور کند؟ این همان زندگی است که شما می‌خواهید؟ اگر هر وسیله را بعد از استفاده، سر جای خود بگذارید خیلی بهتر است تا این که بخواهید وسایل در هم ریخته را سامان دهید. مشکلات همانند وسایل در هم ریخته هستند، اگر وقتی کوچک هستند به آن‌ها اهمیت دهید و برای رفعشان راه حلی پیدا کنید، راحت‌تر به آن‌ها غلبه می‌کنید.

6. زمانی اضافی برای کارهای پیش‌بینی نشده کنار بگذارید

شاید با برنامه جلو بروید اما ناگهان همه چیز از روند طبیعی خود خارج شود؛ مثلاً گوشی موبایل خود را گم کنید و ساعت زیادی به دنبالش بگردید، ماشینتان در بین راه خراب شود و با تأخیر به سر قرار برسید، در این لحظه کسانی که منتظر شما بوده‌اند از کوره در رفته و شما را فردی بدقول می‌بینند. پس همیشه زمانی اضافی در برنامه روزانه خود در نظر بگیرید تا به این اتفاقات پیش بینی نشده پاسخ دهید.

7. مرتب لباس بپوشید

لباس پوشیدن آداب و شرایط بسیار زیادی دارد. هر فردی با ظاهر و لباس خود مورد قضاوت قرار می‌گیرد؛ زیرا ظاهر اولین چیزی است که در نگاه اول دیده می‌شود. لباس‌های شما طرز فکر و شخصیتتان را نشان می‌دهد. پس خوب لباس بپوشید تا تعریف خوبی از خود در جمع غریبه داشته باشید.

8. به سلامتی خود اهمیت دهید

مطالعات نشان می‌دهد صبحانه بهترین وعده غذایی است. پس صبحانه‌ی سالم و مقوی بخورید، شاید درست کردن صبحانه کامل وقت زیادی از شما بگیرد، اما نباید آن را فراموش کنید. اهمیتی که به وعده غذایی و سلامت خود می‌دهید، نگرش مثبت شما به زندگی را به نمایش می‌گذارد.

9. عادات خوب را در خود به وجود آورید

هر روز مسواک بزنید تا حس طراوت و تازگی، حالتان را خوب کند. سر ساعت مشخصی مسواک بزنید تا عادات خوب را در خود تقویت کنید. با این کار، عادت‌های خوب را در خود پایه گذاری کرده و با الگوی منظم به هر جایی که در زندگی بخواهید می‌رسید.

10. خیلی زود هر کسی را مورد قضاوت قرار ندهید

در هنگام سوار شدن بر وسایل نقلیه ممکن است شاهد رفتارهای بدی از جانب دیگران باشید، مثلاً شما را هل دهند و راهتان را بگیرند یا در هنگام رانندگی جلوی شما بپیچند. نباید از رفتار نا به هنجار دیگران ناراحت شوید، شاید آن فرد حتی متوجه رفتار اشتباه خود هم نشده باشد. پس شما با قضاوت زودهنگام، روز خود را خراب می‌کنید.

11. خوب رفتار کنید و انرژی مثبت داشته باشید

به هر جایی که وارد می‌شوید، همان انرژی‌ای را که می‌دهید، دریافت خواهید کرد. همان طور که با اطرافیان خود برخورد کنید با شما رفتار خواهد شد. پس هر جا می‌روید، انرژی مثبت دهید تا انرژی مثبت دریافت کنید.

12. منظم باشید تا به آرامش برسید

وقتی صدای پیامی از شبکه های اجتماعی چون فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر به گوشی می‌رسد تمرکزتان به هم می‌خورد. پس در حین کار، گوشی یا تبلت خود را کنار بگذارید و در مواقع ضروری به آن دست بزنید. نباید تمام وقت خود را به سرگرم شدن با دستگاه‌های هوشمند اختصاص دهید، بلکه مدیریت زمان داشته باشید تا در کمال آرامش به وظایف خود رسیدگی کنید.

13. به نظر اطرافیان خود احترام بگذارید

میان هر دو نفری اختلاف نظر وجود دارد و همیشه ممکن است میان شما با خانواده و دوستانتان تضاد به وجود آید. نباید انتظار داشته باشیم همه با شما هم عقیده باشند، اما لازم است به نظرات آن‌ها احترام بگذارید.

14. احساسات خود را کنترل کنید تا کنترل زندگی را به دست بگیرید

ممکن است هر روز به دلایل مختلفی عصبانی شوید؛ اما نحوه برخورد در این شرایط، شخصیت شما را نشان می‌دهد. آیا با کسی که به شما بی‌احترامی می‌کند، برخورد بدی خواهید داشت؟ اگر نتوانید کنترل خشم خود را به دست بگیرید، با اثرات مخرب آن مواجه خواهید شد.

15. از بدن خود مراقبت کنید

انجام ورزش، بدن‌سازی، یوگا و ... نشان می‌دهد که بدن خود را دوست دارید. پس تا جای ممکن به سلامتی خود اهمیت دهید و از خودتان مراقبت کنید.

16. برای داشتن زندگی سالم، شاد باشید

انجام کارهای اجتماعی مانند بیرون رفتن یا غذا خوردن با دوستان یا خانواده، سبب افزایش صمیمیت می‌شود. پس زمانی را برای خانواده و دوستان خود در نظر بگیرید. آن‌ها شما را تشویق می‌کنند و تحت هر شرایطی باز هم دوستتان خواهند داشت.

17. از بهترین کلمات استفاده کنید

کلماتی که به زبان می‌آورید افکار شما را به نمایش می‌کشد. پس مراقب حرف‌هایی که می‌زنید باشید. شما می‌توانید با کلمات خود به دیگران امید دهید یا آن‌ها را سرکوب کنید. پس قبل از به زبان آوردن کلمات خوب فکر کنید. این انتخاب شماست؛ می‌توانید مهربان یا عصبی باشید.

18. افکارتان نشان‌دهنده‌ی شخصیت شماست

شما روز خود را با افکارتان سپری می‌کنید. فکرهای منفی و مخرب می‌توانند زندگی‌تان را ویران کنند. افکار شما، واکنشتان نسبت به اتفاقات اطراف است. پس از افکار منفی دور باشید تا شادی‌تان از بین نرود.

19. به افراد نیازمندِ کمک، کمک کنید

هر کسی در زندگی خود مشکلاتی دارد که ممکن است دیگران از آن مطلع نباشند. کارهای کوچکی که برای کسی انجام می‌دهید، تاثیر زیادی روی زندگی شما دارد. مهربان بودن روی روح شما اثر می‌گذارد. با کمک کردن به معنویت رسیده و به زندگی‌تان معنا می‌دهید.

20. به اطرافیان نشان دهید برای آن‌ها ارزش و احترام قائلید

به دوستان و خانواده خود نشان دهید که دوستشان دارید. گاهی باید دوست داشتن خود را در عمل نشان دهید. زندگی چیزهای زیادی برای گفتن دارد اما برای درس گرفتن از آن‌ها باید آگاه باشید.

منبع : lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:53:08
دسته بندی ها