در زندگی خود به موفقیت می‌رسید، اگر این 8 نشانه را در خود پیدا کنید!

7 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - در زندگی خود به موفقیت می‌رسید، اگر این 8 نشانه را در خود پیدا کنید!
در زندگی خود به موفقیت می‌رسید، اگر این 8 نشانه را در خود پیدا کنید!
امتیاز مطلب: 94%

با تقویت قوای ذهن و ایجاد عادت‌های مثبت می‌توانیم موفقیت را برای خود به ارمغان آوریم. چشم انداز مناسب نسبت به آینده به شما قدرت می‌دهد تا با تکیه بر آن بتوانید در زندگی خود به موفقیت‌های بزرگی دست یابید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا فرمول موفق شدن واقعی را به شما نشان دهیم.

اگر برخی نشانه‌ها را در خود پیدا کنید، در آینده فرد به شدت موفقی خواهید شد. در ادامه این نشانه را یادآور می‌شویم.

به چیزی دست یافته‌اید که به آن علاقه دارید

برخی افراد در همان سنین جوانی متوجه می‌شوند به دنبال چه چیزی هستند و برای دست یابی به آن از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند؛ اما برخی دیگر منتظر می‌نشینند تا چیزی که به آن علاقه دارند خود به سراغشان بیاید. لزوماً شور و اشتیاق شما نباید در کاری باشد که در آن مهارت دارید، زیرا ممکن است در یک کاری به شدت حرفه‌ای باشید اما آن کار شما را به وجد نیاورد. در واقع علاقه‌مندی‌های شما چیزهایی هستند که حاضرید آن‌ها را با اشتیاق انجام دهید حتی اگر هیچ چیزی به دست نیاورید.

زندگی و کار شما 5 صبح تا 9 شب خلاصه نمی‌شود

افراد موفق می‌دانند چطور باید از کاری که انجام می‌دهند لذت ببرند، حتی می‌دانند چطور باید آن را انجام دهند که برایشان سرگرم کننده باشد. این نگرش به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس کنند کاری که انجام می‌دهند از روی جبر و مسئولیت نیست، بلکه از سر علاقه است. باید کار را برای خود سرگرم کننده و هیجان انگیز کنید تا بتوانید آن را روزهای متوالی به انجام رسانید. کسانی که مسیر موفقیت را پیدا کرده‌اند با چرخه‌ی زندگی 5 صبح تا 9 شب خداحافظی می‌کنند. افرادی که در زندگی خود به شدت موفق هستند، همانند افراد معمولی 24 ساعت دارند، اما تلاش می‌کنند بیشترین بهره را از ساعات کاری خود ببرند. حتماً می‌دانید سرگرمی با راحتی متفاوت است، زیرا تنها تکیه بر راحتی شما را از موفقیت دور می‌کند.

می‌توانید روی کارهای خود متمرکز شوید

افراد موفق خیلی خوب می‌توانند تمرکز کنند. آن‌ها فکرشان درگیر مسائل کاری و شخصی است اما باز هم به اهدافشان می‌رسند. در زندگی می‌توان به هر چیزی رسید، تنها کافی است همانند لیزر تمرکز داشت. انسان‌های به شدت موفق تصویری کلی از کاری که می‌خواهند انجام دهند در ذهن خود تجسم می‌کنند و سپس توجه خود را روی کارهای کوچکی که آن تصویر بزرگ را شکل می‌دهد معطوف می‌سازند.

همیشه می‌خواهید از راحتی و منطقه‌ی امن خود خارج شوید

افرادی که در پی موفقیت هستند، این موفقیت‌ها را به دست نیاورده‌اند که راحت‌تر باشند. آن‌ها همیشه از منطقه‌ی امن و راحت خود فرار می‌کنند، زیرا وقتی می‌توان انتظار موفقیت داشت که سختی کشید.

همیشه ایده‌ای تازه و نو دارید

افراد موفق همیشه ایده‌های ناب و تازه دارند. آیا آن‌ها شانسی به ایده‌های جدید می‌رسند؟ خیر! آن‌ها به ایده‌های خود پر و بال می‌دهند و بعد از عملی کردن به سراغ ایده‌های بهتر می‌روند. وقتی ایده‌ها خیلی زود برایتان عادی شود به دنبال راهکارهای بهتر و عملی‌تر می‌روید. همواره به تغییر، پیشرفت و بیان ایده‌های جدید ادامه دهید تا موفقیت همواره در انتظار شما باشد.

دائماً می‌خواهید خودتان را بهتر کنید

افراد موفق به این درک رسیده‌اند که رشد و پیشرفت هیچ محدوده‌ای ندارد. باید در زندگی خود همواره به دنبال یادگیری، رشد و پیشرفت باشید. هر پیشرفتی که می‌خواهید در زندگی خود ایجاد کنید باید جنبه‌ی دائمی زندگی‌تان باشد وگرنه تداوم نخواهد داشت. مثلاً فرد چاقی که می‌خواهد رژیم بگیرد اما تنها چند روز یا چند هفته روی رژیم خود دوام می‌آورد و در نهایت آن را رها می‌کند، پس این فرد هرگز نمی‌تواند به تناسب اندام دست یابد.

هدفتان بهبود زندگی دیگران است

افراد به شدت موفق در زندگی خود برای دیگران ارزش زیادی قائل‌اند. آن‌ها کارهای زیادی انجام می‌دهند تا بتوانند مشکل کسی را حل کنند. با افرادی که سر و کار دارید ارتباط بهتری برقرار کنید و با مشکلات آن‌ها آشنا شوید. افراد موفق معمولاً ثروتمند هم هستند، این پول نتیجه‌ی ارزشی است که برای اطرافیان خود قائل شده‌اند. (البته هر فرد موفقی هم الزاماً ثروتمند نیست و هر فرد پولداری را هم نمی‌توان موفق دانست.)

با شکست‌ها رو به رو می‌شوید و هیچ وقت به مشکلات نه نمی‌گویید

افراد موفق گاهی در راه رسیدن به اهداف خود بارها با شکست مواجه می‌شوند. پس بهتر است موفقیت خود را با تعداد شکست‌هایی که داشته‌اید، بسنجید. اگر در مسیر زندگی‌تان با شکست و چالش‌ها رو به رو نشوید، یا هدف چندان بزرگی ندارید یا تلاش زیادی برای رسیدن به هدفتان نداشته‌اید.

موفقیت رابطه مستقیمی با کار کردن و گام برداشتن در مسیر رشد دارد. با پیدا کردن نقاط قوت خود می‌توانید خیلی زود مسیر زندگی‌تان را پیدا کنید. باید بدانید ترس از شکست برابر ترس از موفقیت است. شکست در زندگی هر فردی رخ می‌دهد. در هر لحظه زندگی‌تان در مسیر بهبود قدم بردارید. همیشه در حرکت باشید و هیچ وقت از حرکت بازنایستید. اگر می‌خواهید انگیزه کافی برای دست یابی به موفقیت داشته باشید، از منطقه امن و راحت خود بیرون بیایید. خودتان را در فشار بگذارید تا برای رها شدن از این وضعیت، یک حرکت ناگهانی انجام دهید و به چیزی که می‌خواهید نزدیک‌تر شوید.

منبع : lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-25 16:08:50
دسته بندی ها