معرفی برترین کتاب‌های رشد شخصی جولای 2017

13 خرداد 1399 - 6:05
معرفی کتاب - معرفی برترین کتاب‌های رشد شخصی جولای 2017
معرفی برترین کتاب‌های رشد شخصی جولای 2017
امتیاز مطلب: 94%

در این ماه میخواهیم 6 کتاب برای خواندن و انگیزه گرفتن را به شما معرفی کنیم، در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. چه چیزی برای انجام کارها انگیزه دهنده است
تعویق انداختن، احساسات و موفقیت از مری لامیا

خبر خوب این است که اصلا مسئله اراده نیست؛ مری لامیا، روانشناس بالینی و استاد دکترا در موسسه رایت می‌گوید که به تعویق انداختن کارها یک مشکل ذهنی نیست، بلکه از احساسات انسان نشئت می‌گیرد؛ درواقع او می‌گوید که برخی از افراد بسیار موفق نیز دوست دارند کارهای خود را به تعویق بیندازند، اما آن‌ها یاد گرفته‌اند که از این حس به تعویق انداختن کارها را به عنوان منبع انگیزه گیری استفاده کنند. صبر کردن برای انگیزه‌بخشی فشار به آن‌ها در آخرین‌مهلت و زمان انجام یک کار بخشی از چرخه بهره وری آن‌ها است این در حالی است دیگران حس می‌کنند که نیاز دارند پروژه‌ها را به سرعت شروع‌ کنند. یک استراتژی تا وقتی که کاری را به انجام برساند لزوما از دیگری بهتر نیست.
لامیا در سخنی کاملا واضح نشان می‌دهد که چگونه هرکس می‌تواند از سبک کار شخصی خود برای حداکثر بهره‌وری استفاده کند. او خواننده را به توری در زندگی احساسی افراد موفقی که کار خود را به تعویق می‌اندازند یا کسانی که کار خود را تعویق نمی‌اندازند می‌برد و علم انگیزه‌بخشی زمانه حال حاضر را بررسی می‌کند. او می‌گوید که انسان‌ها با رفتن به دنبال احساسات مثبت انگیزه‌ نمی‌گیرند بلکه با تمایل به اجتناب از احساسات منفی است که انگیزه ‌می‌گیرند، بنابراین مدیریت احساسات منفی (شرم، ترس، گناه، اضطراب) رمز و راز رویکرد او است. خوشبختانه این چیزی است که هرکسی می‌تواند یاد بگیرد.

2. چرا؟
چه چیزهایی ما را کنجکاو میکنند؟ از ماریو لیویو

هیچ‌کس بیشتر از چند دقیقه به کارهای یک سنجاب نگاه نمی‌کند، گربه یا کلاغ ممکن است فکر کنند که انسان‌ها استاد کنجکاو بودن هستند؛ اما همان‌گونه که ماریو لیویو، متخصص فیزیکدان، در این کتاب جذاب نشان داده است، ما این ویژگی را به میزان بالایی از سودمندی رسانده‌ایم اما در عین حال به خدمت گذاران این ویژگی تبدیل‌شده‌ایم. این را در نظر بگیرید محققان کشف کرده‌اند که کسانی که مخفیانه به حرف‌های دیگران گوش می‌دهند وقتی که نصف یک مکالمه تلفنی را گوش می‌کنند حواسشان پرت‌تر از زمانی است که حرف دو نفر را که برسر یک میز نشسته اند گوش میکنند.
کنجکاوی (آن حس ذاتی که ما را به یادگیری چیزی که نمی‌دانیم وادار می‌کند.) چیزی است که باعث شد انسان‌های اولیه آفریقا را ترک کنند و در سرتاسر جهان مستقر شوند. لیویو با دانشمندان همکارش در طیفی از رشته‌ها به دنبال دلیل اینکه اشتیاق شدید ما برای دانستن در چیست، مصاحبه کرد. تمرکز او بر روی تجزیه تحلیل دقیق دو نفر از بزرگ‌ترین نبوغ تاریخ یعنی لئوناردو داوینچی و ریچارد فینمن بود. او همچنین کنجکاوی را در قلب رمان‌های رازآلود را بررسی کرد. در نهایت، هیچ توافق علمی در مورد منبع یا مکانیسم‌های کنجکاوی انسان پیدا نکرد، اما او نشان می‌دهد که کنجکاوی یک بخش اساسی از تمام هنرها، علوم و زندگی روزمره است.

3. تکمیل شده
چگونه علم معنویت می‌تواند به شادتر بودن و معنی‌دارتر بودن زندگی شما کمک کند؟ از آنا یوسیم

وقتی که روان‌پزشک و پژوهشگر، آنا یوسیم، در مورد جایگاه معنویت در زندگی انسان بحث می‌کند، او با این‌ کار یک دین یا سنت خاصی را تبلیغ نمی‌کند بلکه او در مورد چیزی که واقعا برای انسان اثرگذار است صحبت می‌کند. یوسیم در ممارستش در نیویورک، کشف کرد که معنویت اغلب یک استراتژی کلیدی برای کمک به بیماران برای مقابله با شکایت‌های زندگی مدرن مانند افسردگی، اضطراب، احساس گناه، ترس، بیگانگی از جامعه، اضطراب اجتماعی و خیلی مشکلات دیگر است. همانند هر استراتژی درمانی دیگر، ممکن است برای همه مناسب نباشد، اما یوسیم معتقد است که این یک نیاز ارزشمند برای رویکردهای درمانی مانند مکالمه درمانی و داروها است.
یوسیم تحصیل‌کرده از دانشگاه استنفورد، دانشگاه ییل و دانشگاه نیویورک، در حالی که در مورد بودائیسم، کابالا، شامانیم و سنت‌های روحانی دیگر تحقیق می‌کند، یک پای خود را بر روی زمینه‌های علمی نگه‌ می‌دارد. او درباره مطالعات و شواهدی از تحقیقاتی که در حال شناسایی مکانیسم‌هایی که عملی هستند، گزارش می‌دهد. او با ترکیب دانش علمی و آگاهی معنوی، برنامه‌ای را ارائه می‌دهد که ادعا دارد به مردم فراتر از درمان روان رنجوری و برای پیدا کردن سلامت و شادی پایدار به وسیله درون‌بینی کمک می‌کند.

4. راه کمینو
درس‌هایی در مدیریت از راه رفتن در سراسر اسپانیا از ویکتور پرنس

هرساله هزاران نفر از زائران پا به کمینو د سانتیاگو در شمال اسپانیا (مسیری بزرگ برای زائران مسیحی از زمان قرون‌وسطا)، می‌گذارند. اگرچه این سفر چالش برانگیز است، منافع معنوی و شخصی بسیار زیادی دارد. ویکتور پرنس سخنگو و مشاور معنوی، وقتی که دوستش او را به چالش راهپیمایی 500 مایلی دعوت کرد، یک تاجر رقابت‌طلب و با انگیزه بود. در پایان راهپیمایی، او آرام‌تر، مهربان‌تر و مؤثرتر شده بود. او بینش‌های خود را به اشتراک گذاشته و آن‌ها را به هفت درس مهم مدیریت ربط می‌دهد.

5. فروشنده ابدی
هنر کار کردن و بازاریابی که دوامی طولانی داشته باشد از رایان هالیدی

در دوره‌ای که همه چیز به نظر زودگذر و فانی می‌آید و تجربه‌های هرروزه نیز تقریبا این را ثابت کرده‌اند، مفهوم ایجاد محصولی که می‌تواند ارزش و عملکرد خود را حذف کند، بسیار عجیب و غریب است. رایان هالیدی، نویسنده پرفروش و استراتژیست رسانه‌ای با این طرز تفکر مخالف است. او که از سرگرمی و هنرهای ظریف الهام می‌گیرد می‎‌گوید که اینکه برای کاری ماندگان کوشش کنید ارزش بسیار زیادی دارد (و حتی ضروری است). هالیدی یکی از نویسنده‌های اصلی در این زمینه است، با به‌روزرسانی کردن فلسفه یونان باستان (دیلی استویک)، تفکیک را توصیه کرده (نفس دشمن است) و خودفروشی سو استفاده‌کنندگان رسانه را فاش کرد (باور کنید، من دروغ می‎گویم).

6. بگذارید داستان کار خود را انجام دهد
هنر داستان سرایی برای یک کسب و کار موفق از استر کی. چوی

استر کی. چوی، کارشناس مدیریت می‌گوید همه می‌دانند که داستان یک راه عالی برای جلب توجه و انتقال پیام است و مردم آن را فراموش نخواهند کرد، اما نوشتن یک داستان کار سختی است. چوی مهارت‌هایی را نشان می‌دهد که با آن داستان‌ سرایی اثر خود را بگذارد. (به داستان تجربه‌ای روایت گونه دادن، پیدا کردن ساختار مناسب و پایانی درست و به‌موقع.) او می‌گوید که چند تکنیک داستان سرایی اساسی می‌تواند در طیف وسیعی از شرایط مختلف، از مصاحبه برای جمع‌آوری پول گرفته تا تغییر ذهنیت برای برقراری روابطی مستحکم به ما کمک کند.

منبع : Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-01 13:28:14
دسته بندی ها