۷ نکته‌ی آموزنده از ۷ کتاب برتر کسب و کار ۲۰۱۷ - قسمت اول

8 مرداد 1396 - 3:00
فکر برتر - ۷ نکته‌ی آموزنده از ۷ کتاب برتر کسب و کار ۲۰۱۷ - قسمت اول
۷ نکته‌ی آموزنده از ۷ کتاب برتر کسب و کار ۲۰۱۷ - قسمت اول
امتیاز مطلب: 99%

درون اندیشی یکی از تامین کننده‌های رشد است. متاسفانه تمام درون اندیشی‌ها به یک اندازه ساخته نمی‌شوند. اغلب اوقات آنچه ما درون سازی می‌نامیم کمی از تجلیل از ساخت عزت نفس بیشتر است. برای آشنایی با این‌گونه رشد و کتاب‌های مرتبط با آن با یوکن همراه باشید.

اگرچه تجربه‌های ما قطعا دارای نکات آموزنده قدرتمندی هستند، تنها پادزهر درون اندیشی خودخواهانه، بهبود درون اندیشی با درس‌هایی است که از دیگران می‌توانیم بیاموزیم و چه بهتر که این درس‌ها از طرف بهترین ذهن‌های جهان باشند.

چه شما وارد یک شغل می‌شوید یا یک حرفه‌ای با تجربه هستید، این درس‌های رشد، انعطاف‌پذیری، مدیریت و موفقیت ( مستقیما از صفحات برخی از بهترین کتاب‌های سال) به ما یک چشم‌انداز بیرونی که ما همه به شدت به آن نیاز داریم را اضافه می‌کند.

1. برتر از ذهن از جان هال

"از محتوا سازی برای ایجاد کردن نفوذ خود و ارتباط با کسانی که برای شما اهمیت دارند استفاده کنید"

برتر از ذهن، از یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل Influence & Co جان هال، برسی می‌کند که چگونه مدیران و هم برند‌ها اعتماد می‌سازند. به جای استفاده از مهارت‌های بین فردی مرتبط به اعتبار، هال رویکرد خود را در اطراف خشنودسازی افراد قرار می‌دهد. دلیل این رویکرد هال چیست؟ زیرا امروزه، خوشنودی افراد باعث ایجاد و نگه‌داری روابط می‌شود.
تمام این‌ها با منبع ارزشمند ما یعنی زمان شروع می‌شود.
محتوای اعتمادسازی به معنای انتخاب کردن راه طولانی به جای به دنبال راه‌حل‌های سریع و پیروزی راحت بودن است. این به خصوص زمانی بسیار قدرتمند است که بحث شفاف‌سازی به پیش می‌آید. ایجاد روابطی صادقانه و آزاد از طریق محتوا و خشنودسازی باید نامعلوم باشد. ابتدا باید این روابط مشکل واقعی افراد را حل کند و پس از حل مشکلشان، مخاطبان خود را به آن سمتی که می‌خواهید، حرکت دهید.

بهترین درس

"با کمک کردن و ایجاد اعتماد بین مردم تنها یک توصیه خوب در زندگی نیست، بلکه برای کار‌های تجاری نیز خوب است. ممکن است این حرف برخلاف شهود و به دور از منطق به نظر برسد، اما یکی از بهترین راه‌های کمک به دیگران کمک به خودتان است."

2. ابزار تایتان‌ها تاکتیک‌ها، روال‌ها و عادت‌های میلیاردرها، افراد معروف و بهترین سازندگان جهان از تیم فریس

اگر ۶۷۳صفحه به عنوان نوشته‌های آموزشی به حساب بیاید، پس بدین گونه کتاب ابزار تایتان‌های تیم فریس را نوشته‌هایی آموزشی برای زندگی در نظر بگیرید.
این کتاب آموزشی یک لیست جامع از تاکتیک‌های، راهنمایی‌ها و رازهایی را که فریس در طول دو سال گذشته از برنامه تلویزیونی تیم فریس شو جمع‌آوری کرده است را در اختیار ما می‌گذارد. این کتاب به سه بخش سلامتی، ثروتمندی و عاقل بودن تقسیم شده است که او در آن‌ها درس‌های زندگی مانند مراسم صبحگاهی، تمرینات روزمره، استراتژی سرمایه‌گذاری و کتاب‌های پیشنهادی از افراد موفق وجود دارد. هرکدام از بازیگران مانند ست راجن و بی.جی نوواک تا نویسندگان دیگر مانند برنی برون و مالکوم گلدول تا مدیران تجاری مانند جک دورسی و پیتر تیل در این کتاب حضور دارند.

بهترین درس

"نتیجه ده برابر همیشه تلاشی ده برابر نیاز ندارد. تغییرات بزرگ می‌توانند با تلاش‌های کوچک نیز ایجاد شوند. برای تغییر زندگی خود به طور چشم‌گیر شما نیازی به شرکت در یک مسابقه ۲۰۰کیلومتری، گرفتن دکترا یا بازسازی کامل خود ندارید بلکه انجام کارهای کوچک به‌ صورت مداوم باعث تغییرات و موفقیت‌های بزرگ می‌شود."
"تمام ابرقهرمان‌هایی که شما در ذهن دارید ( هنرپیشه‌ها، افراد موفق، تایتان‌ها، میلیاردرها و غیره) همه تقریبا دارای ضعف‌هایی هستند که توانسته‌اند یک یا دو عدد از قدرت‌های خود را به حداکثر توانایی خود برسانند. انسان‌ها هیچ‌کدام کامل نیستند؛ شما به دلیل این‌که هیچ ضعفی ندارید موفق نمی‌شوید، بلکه شما زمانی موفق می‌شوید که یک نقطه قوت منحصر به فرد را در خود پیداکرده روی آن تمرکز کنید و با توسعه آن به موفقیت دست پیدا می‌کنید."

 

3. شغل آزاد "۵۰ نشانه  که نشان می‌دهد شما ممکن است یک کارآفرین باشید" از جوئل کام و جان رمپتون

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که چه مهارت‌ها و خصوصیت‌هایی کارآفرینان را از دیگران متمایز می‌کند؟
در این کتاب جوئل کام و جان رمپتون در مورد ویژگی‌هایی که کارآفرینان موفق را با هم مرتبط می‌سازد بحث می‌کنند؛ مهم‌تر از همه این ویژگی‌ها شامل شور و اشتیاق، تمایل طبیعی برای عمل کردن به کاری و تمایلی اجباری برای رشد و به جلو حرکت کردن از طریق ناسازگاری می‌شود.
این کتاب توسط دو کارآفرین موفق نوشته شده و شامل داستان‌ها، نگرش‌ها و انگیزههایی از افراد دیگری با شغل آزاد است که با این‌ها این کتاب به هرکسی که صاحب یک کسب و کار، یا در فکر شروع کسب و کار و یا کارآفرینان پنهانی که هنوز اشتیاق خود را کشف نکرده‌اند، انگیزه می‌دهد.

بهترین درس

"در تمایل داشتن به عمل، قدرتی نهفته است که این قدرتی است که در نهایت کارآفرینان و مدیران تجاری را از دیگر افراد جدا می‌کند."

 

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2017-08-09 11:56:00
دسته بندی ها