31 خصوصیت رفتاری افراد موفق؛ عادت‌هایی که موفق‌ها را بالا می کشد

14 شهریور 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - 31 خصوصیت رفتاری افراد موفق؛ عادت‌هایی که موفق‌ها را بالا می کشد
31 خصوصیت رفتاری افراد موفق؛ عادت‌هایی که موفق‌ها را بالا می کشد
امتیاز مطلب: 92%

افراد موفق از روش‌های متفاوتی برای حرف زدن، تفکر و برخورد با چالش‌ها و مشکلات مختلف استفاده می‌کنند. هر فردی می‌توان برای دست یابی به موفقیت، از شیوه‌های رفتاری آن‌ها الگو بگیرد، چرا که موفقیت همانند دیگر مهارت‌ها اکتسابی است. با یوکن همراه باشید.

برای رسیدن به موفقیت کافی است از تفکر و رفتارهای افراد موفق پیروی کنیم. موفق‌ها آن طوری که بیشتر مردم تصور می‌کنند نیستند. در ادامه خصوصیات رفتاری آن‌ها را بیان می‌کنیم. پس ببینید کدام یک از خصوصیات در شما وجود دارد؟ کدام یک را باید در خود به وجود آورید؟

افراد موفق تفکر "من می‌توانم" دارند

افراد موفق و سخت کوش، تمام کارها را قابل انجام می‌بینند. آن‌ها از عبارت‌هایی چون "باید انجامش دهم"، "این مشکل را حل می‌کنم" و "از پسش بر می‌آیم" استفاده می‌کنند و به این باور رسیده‌اند که برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد. آن‌ها همه چیز را با دید مثبت می بینند و دائماً به دنبال راه حل برای رفع مشکلات هستند.

افراد موفق باور دارند "می‌توانند راه حلی پیدا کنند"

شاید کار سختی جلوی راهتان باشد و مطمئن نباشید که از پسش بر می‌آیید، اما باز هم به خود اعتماد کنید و بگویید "راه حلی پیدا می‌کنم". افراد موفق هم ممکن است کاری را بلد نباشند اما به خود قول داده‌اند به دنبال راه حل بروند یا از کسی بخواهند کمکشان کند.

به دنبال فرصت‌های بهتر هستند

افراد موفق هر شرایطی را یک فرصت برای خود می‌دانند. این در حالی است که افراد معمولی در برخورد با مشکلات تنها سختی‌ها را می‌بینند، اما موفق‌ها می‌دانند حل مشکلات آن‌ها را به موفقیت‌های مالی جدیدی می‌رساند. آن‌ها باور دارند موفقیت با حل مشکل و چالش‌ها به دست می‌آید. پس هیچ وقت بدون مواجهه با مشکلات و سختی‌ها نمی‌توان به موفقیت رسید.

چالش‌های را دوست دارند و از آن‌ها بهره می‌برند

خیلی از افراد از چالش‌ها متنفرند و همیشه از آن‌ها دوری می‌کنند، اما موفق‌ها از چالش‌ها استقبال می‌کنند. چالش‌ها سبب می‌شود تا توانایی فرد تقویت شد. افراد موفق هر چالشی را موتور محرکه‌ای برای خود می‌دانند و این مسئله سبب می‌شود تا به موفقیت‌های بیشتری برسند.

راه حلی برای مشکلات پیدا می‌کنند

افراد موفق با هر مشکلی رو به رو شوند، راه حلی برای آن پیدا می‌کنند و پاداشی برایش می‌گیرند. هر چقدر مشکل بزرگ‌تر باشد و افراد بیشتری درگیر آن باشند، افراد موفق با حل آن، به موفقیت بیشتری دست می‌یابند. پس بهترین راه برای این که خودتان را از بقیه بالا بکشید بهبود بخشیدن وضعیت است.

برای دست یابی به موفقیت ثابت قدم هستند

برای این که به موفقیت برسید و تمام رویاهای خود را محقق کنید، باید در مسیرتان ثابت قدم باشید و از اهداف خود دست نکشید. افراد موفق حتی با وجود شکست و اتفاقات غیرمنتظره، در راه خود ثابت قدم می‌مانند.

ریسک پذیر هستند

خیلی از افراد به دنبال جلب توجه و شناخته شدن نیستند، بلکه تلاش می‌کنند از اعتبار، موقعیت کاری و هر آنچه تاکنون به دست آورده‌اند مراقبت کنند؛ در مقابل افراد موفق بدون این که به نتیجه فکر کنند، ریسک پذیر هستند و حاضرند برای رسیدن به موفقیت بارها برگردند و دوباره شروع کنند.

گاهی غیرمنطقی هستند

غیرمنطقی بودن به معنای بی ثبات و دمدمی مزاج بودن نیست. اگر کارهایی خاص شما را به نتیجه نمی‌رسانند، حتی اگر این اقدامات از روی منطق باشند، باز هم قبول نکنید انجامشان دهید. تصور کنید اگر کسی به دنبال انجام کارهای "غیرمنطقی" نمی‌رفت، شاید اکنون هواپیما، ماشین، تلفن و اینترنت وجود نداشت.

گاهی خطرناک باشید             

اگر بخواهید خیلی محتاط باشید نمی‌توانید کارهای بزرگ انجام دهید، زیرا دائماً مواظب همه چیز هستید. برای دست یابی به رویاهای خود باید دست از احتیاط بردارید و کمی خطرناک باشید.

همیشه آماده به کار باشید

افراد موفق فعالیت زیادی دارند که شاید باورش برایتان سخت باشد. آن‌ها دائماً مشغول کاری هستند، حتی اگر در ایام تعطیلات باشند؛ برای اطمینان می‌توانید از خانواده یا همسر آن‌ها بپرسید. افراد ناموفق هیچ وقت برای دستیابی به هدف، کاری انجام نمی‌دهند، یا آنقدرها که نیاز است، انجام نمی‌دهند. افراد موفق باور دارند شاید کارهایشان خیلی زود به نتیجه نرسد اما اگر فعالیت مداوم داشته باشند دیر یا زود نتیجه‌ی آن را می‌بینند.

همیشه "بله" می‌گویند

حتی وقتی مطمئن نیستید کاری را انجام بدهید یا نه، همیشه بله بگویید. وقتی مرتب به همه چیز جواب منفی دهید این اتفاق رخ نخواهد داد. پس تلاش کنید به همه چیز "بله" بگویید تا جایی که مجبور شوید برای مدیریت زمان و انرژی‌تان، گاهی از "نه" هم استفاده کنید. پس "بله" گفتن را به عادت خود تبدیل کنید؛ این همان عادتی است که شما را به موفقیت می‌رساند.

متعهد و مسئولیت پذیر هستند

تعهد یکی از خصوصیاتی است که باید در خود به وجود آورید. در حال حاضر سازمان‌ها و افراد زیادی هستند که نسبت به کارها و مسئولیت‌های خود تعهد ندارند. افراد موفق می‌دانند برای دست یابی به موفقیت باید متعهد و مسئولیت پذیر باشند.

تا رسیدن به مقصد تلاش می‌کنند

تا زمانی که کاری به نتیجه نرسیده، یعنی تمام نشده است. تا وقتی که رسماً با مشتری و سرمایه گذار قرارداد نبسته‌اید یعنی کار تمام نشده است. شاید بارها با مشتری تماس بگیرید، اما به نتیجه‌ای نرسید، در این وضعیت افراد منطقی تصمیم می‌گیرند کار را نیمه تمام رها کنند؛ اما اگر بخواهید به موفقیت برسید باید کمی غیرمنطقی باشید و کار را تا رسیدن به نتیجه ادامه دهید.

روی زمان حال تمرکز دارند

افراد موفق روی زمان حال تمرکز می‌کنند تا بتوانند به آینده مطلوب خود برسند. آن‌ها عقیده دارند به تعویق انداختن کارها از موفقیت دورشان می‌کند. وقتی مدام کارها را به فردا موکول کنید، اعتماد به نفس و انگیزهی کافی برای اقدام فوری را نخواهید داشت.

پذیرای تغییر هستند

وقتی می‌توانید به موفقیت برسید که از تغییر استقبال کنید. افراد موفق به همه چیز به دید تغییر نگاه می‌کنند و این تغییر است که آن‌ها را به موفقیت می‌رساند. آن‌ها به این باور رسیده‌اند که باید خود را با تغییرات همگام کنند. پس استقبال از تغییر ویژگی بارز افراد موفق است.

رویکرد درستی برای خود انتخاب می‌کنند

افراد موفق می‌دانند چه کاری به نتیجه می‌رسد و انجام چه کاری بی فایده است، اما افراد عادی و ناموفق تنها روی سخت کار کردن تمرکز دارند. موفق‌ها هر چقدر هم سخت کوش باشند، به دنبال سخت کار کردن نیستند بلکه به این فکر هستند که چطور هوشمندانه کار کنند. آن‌ها به دنبال رویکردی درست و مطمئن هستند که آن‌ها را به موفقیت می‌رساند.

گاهی سنت شکنی می‌کنند

افراد موفق به دنبال روش‌ها و سنت‌های جدید هستند، اما از روش‌های قدیمی تبعیت نمی‌کنند. پس نباید همیشه موافق بقیه و همرنگ جماعت باشید. به این فکر باشید چطور می‌توانید از تفکرهای سنتی که مانع پیشرفت دیگران است، به نفع خود و برای دست یابی به موفقیت بهره ببرید.

همیشه هدفی برای خود دارند

افراد موفق همیشه هدف دارند و خیلی روی مشکلات تمرکز نمی‌کنند. آن‌ها با تمرکز روی هدف می‌توانند هر ناممکنی را ممکن کنند. افراد موفق هم روی زمان حال تمرکز دارند و هم روی رویای بزرگی که در سر دارند توجه می‌کنند.

دائماً در ماموریت هستند

باید هر کاری که انجام می‌دهید را مأموریتی برای خود بدانید. طرز فکرتان این باشد که هر فعالیتی می‌تواند دنیا را تغییر دهد. پس به هر تلفن، ایمیل، قرار ملاقات و هر کاری که در دفتر کار خود انجام می‌دهید، به دید وظیفه‌ی شغلی نگاه نکنید، بلکه نگرشتان این باشد که این کار شما را به موفقیت می‌رساند.

انگیزه زیادی برای رسیدن به موفقیت دارند

انگیزه همان چیزی است که برای ادامه کار به شما انرژی می‌دهد. برای رسیدن به موفقیت باید انگیزه داشته باشید و برای دست یابی به هدفتان تلاش کنید. البته نباید برای انجام یک کار تنها یک ساعت، چند روز یا چند هفته اشتیاق داشته باشید، بلکه باید انگیزه‌تان به قدری بالا باشد که سبب شود هر روز با انرژی به مسیر خود ادامه دهید. افراد موفق دائماً به دنبال دلایلی هستند که به آن‌ها برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر انگیزه می‌دهد.

علاقه زیادی به نتیجه کار دارند

افراد موفق به نتیجه اهمیت می‌دهند و خیلی روی تلاش یا زمانی که برای انجام یک کار صرف می‌شود تمرکز ندارند. این واقعیت را قبول کنید که تنها نتایج هستند که اهمیت دارند. پس برای دست یابی به موفقیت کمی به خود سخت بگیرید و تا وقتی به نتیجه مطلوب نرسیدید دست از تلاش برندارید.

رویاها و اهداف بزرگی دارند

در زندگی می‌توانیم هر رویایی داشته باشیم، هر چند ممکن است رویاها بزرگ و دست نیافتنی به نظر برسند. رویاهای بزرگ داشته باشید و گام‌های بلند بردارید تا ببینید بلند پروازی چطور می‌تواند شما را به موفقیت برساند.

خود واقعیت زندگی‌شان را می‌سازند

افراد موفق تنها می‌خواهند واقعیت زندگی خود را بسازند و به زندگی اطرافیان خود کاری ندارند، چرا که زندگی آن‌ها با واقعیت‌های معمول زندگی دیگران متفاوت است. آن‌ها تنها به دنبال تحقق رویاهایشان هستند و به آنچه دیگران آن را ممکن یا غیرممکن می‌دانند کاری ندارند.

ابتدا مسئولیتی را به عهده گرفته و بعد آن را می‌سنجند

خیلی از افراد عادی تصور می‌کنند باید تمام جوانب را در نظر بگیرند و بعد مسئولیتی را قبول کنند. آن‌ها گاهی به این نتیجه می‌رسند که برای قبول مسئولیت جدید وقت ندارند. شاید این رویکرد ریسک بالایی داشته باشد اما خلاقیت و توانایی حل مسئله وقتی به وجود می‌آید که فرد مسئولیتی را قبول کند.

به اخلاق پایبند باشید

اخلاق گرایی به معنای آن نیست که رفتارهایتان دقیقا مطابق با معیارهای جامعه باشد. بلکه رعایت اخلاق شما را ملزم می‌کند تا آنچه به دیگران گفته‌اید، انجام دهید و به قدری جلو روید تا به نتیجه‌ی دلخواهتان برسید. البته اخلاق گرایی تنها به مسائل مالی مربوط نیست بلکه در حوزه‌های دیگر چون تحقق توانایی‌ها و استعدادها نیز نمود دارد.

در کارهای گروهی شرکت می‌کنند

رشد و سلامت تمام اعضای گروه در انجام کارهای گروهی مهم است و افراد موفق به خوبی به این مسئله واقف‌اند. افراد موفق هر کاری انجام می‌دهند تا تمام اعضای تیم را بالا ببرند، زیرا موفقیت آن‌ها روی کار شما هم تأثیر گذار است.

مدام به دنبال یادگیری بیشتر هستند

بنا بر گزارش‌های منتشر شده، مدیرعامل‌ها و کارآفرینان موفق در هر سال 60 کتاب می‌خوانند و در بیش از 6 کنفرانس شرکت می‌کنند. افراد موفق هر کتابی که برای آن‌ها مفید است را می‌خوانند.

کارهایی که راحت نیستند را انجام می‌دهند

خیلی جالب است افراد موفق کارهایی را انجام می‌دهند که با انجام دادنش خیلی راحت نیستند؛ در واقع به سراغ کارهایی می‌روند که انجام آن‌ها برایشان دشوار و طاقت فرساست. خیلی خوب است که در شرایطی شناخته شده قرار گیرد اما افراد موفق تمایل دارند خود را در وضعیت‌های جدید قرار دهند. آن‌ها می‌خواهند گاهی راحت نباشند. پس شما هم سعی کنید به دنبال راحتی و آسایش نباشید زیرا این مسئله نشان می دهد در مسیر صحیح موفقیت قرار گرفته‌اید.

همواره روابط خود را ارتقاء می‌دهند

در زندگی خود عادت کنید روابط تان را گسترش دهید. با کسانی ارتباط برقرار کنید که روابط بهتر و تحصیلات بالاتر از شما دارند، این مسئله روی موفقیت شما بسیار تأثیر گذار است. افرادی که در اطرافتان هستند تأثیر به سزایی روی شما و اهدافتان دارند. اگر می‌خواهید به پیشرفت برسید با افرادی که بلندپروازتر از شما هستند، رویاهای بزرگ‌تر دارند رابطه برقرار کنید.

در زندگی خود نظم و ترتیب دارند

برای رسیدن به موفقیت باید ببینید کدام یک از عادت‌ها برای شما بهتر است و بعد خودتان به طور منظم آن عادت‌ها را انجام دهید.

تمام خصوصیات و رفتارهای افراد موفق اکتسابی و قابل یادگیری است. تنها به دنبال استفاده از یک یا دو خصوصیت ذکر شده نباشید و تمام آن‌ها را به کار بگیرید.

 

منبع: hubspot

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 11:19:42
دسته بندی ها