مادران سختگیر دارای فرزندان موفق‌تری هستند

17 خرداد 1399 - 6:00
مهارت‌های فرزندپروری - مادران سختگیر دارای فرزندان موفق‌تری هستند
مادران سختگیر دارای فرزندان موفق‌تری هستند
امتیاز مطلب: 97%

اگر دارای مادری سخت‌گیر که مدام در حال غر  زدن است هستید، شانس موفقیت بیشتری در آینده خواهید داشت. با یوکن همراه باشید.

آیا والدین شما هنگامی که بزرگ می‌شدید با شما سخت‌گیرانه برخورد می‌کردند؟ آیا آن‌ها هر روز به شما دستور می‌دادند که اتاقتان را مرتب کنید، تکالیفتان را انجام دهید و به فکر آیندتان باشید؟

بسیاری از ما در خانواده‌هایی با مادران سخت‌گیر بزرگ شده‌ایم که بعضی از اوقات زندگی ما را به جهنم تبدیل می‌کردند. غر زدن‌های مداوم و سعی در کنترل کردن شما تحملش مطمئنا برای شما دشوار بوده است، اما بر گفته‌ی متخصصی، مادران سخت‌گیر معمولا فرزندان موفق‌تری دارند؛ بنابراین حتی اگر آن دوره برای شما جهنم بوده است در نهایت از مادرتان برای نحوه‌ی بزرگ کردنتان تشکر خواهید کرد.

اریکا راسکون، استاد دانشگاه اسسکس، یک مطالعه انجام داده که نشان می‌دهد مادران سخت‌گیر کودکان موفق داشته‌اند و افراد موفق نیز دارای مادران بسیار پرتوقع بوده‌اند. این تحقیق در سال‌های 2004 تا 2010، بیش از 15000 کودک 13-14 ساله را مورد بررسی قرار داد. مطابق راسکوت، «اندازه‌گیری انتظارات در این مطالعه ترکیبی از انگیزه‌ها و اعتقادات در مورد احتمال دسترسی به آموزش عالی توسط اکثریت والدین اتخاذ شده را نشان می‌دهد که در بیشتر موارد توسط مادر بوده است.»

فرزندانی که مادرانی با انتظارات بالا داشته‌اند، دارای موفقیت بیشتر و افراد مطمئن‌تری هستند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد که بچه‌هایی که مادران سخت‌گیر داشتند، بیشتر به کالج رفته‌ و شغل مناسبی پیدا کرده‌اند. این ممکن است غیرواقعی به نظر برسد، اما مادران پرخاشگر و سخت‌گیرانه فرزندان موفق‌تری دارند. راسکون می‌گوید:

در بسیاری از موارد، ما با انجام آن‌چه که معتقدیم برای ما راحت‌تر است به موفقیت دست می‌یابیم، حتی اگر برخلاف نظر والدین ما باشد اما مهم نیست که چه مقدار برای دوری از والدینمان فرار کنیم، هر توصیه‌ و نصیحتی در ما و تصمیمات تأثیر می‌گذارد، اما ما معتقدیم که آن‌ها بسیار شخصی هستند.

 اکثر کودکان هنگام بزرگ شدن مادران سخت‌گیر را دشمن واقعی خود می‌دانند، اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که تحمل کردن آن‌ها به شما در زندگی آینده کمک خواهد کرد. آن‌ها ممکن است گاهی زندگی شما را به جهنم تبدیل کنند، اما‌ در نهایت زمانی که بالغ شدید از مادر خود سپاس‌گزار خواهید بود و تمام تلاش‌هایی که برای بزرگ کردن درست شما متحمل شده را شناخته و به خاطر آن‌ها از او قدردانی خواهید کرد و سعی می‌کنید از همان روش برای بزرگ کردن فرزندان خود نیز استفاده کنید‌.

منبع: Naturalhealingmagazine

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-06 09:39:59
دسته بندی ها