برای سازگاری با شغلی که برای شما مناسب نیست تلاش نکنید

11 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - برای سازگاری با شغلی که برای شما مناسب نیست تلاش نکنید
برای سازگاری با شغلی که برای شما مناسب نیست تلاش نکنید
امتیاز مطلب: 91%

گاهی ما شغلی را برای خود انتخاب می‌کنیم که برای ما مناسب نیست و نمی‎‌توانیم در آن عملکرد بالایی داشته باشیم و به شکلی با شخصیت ما جور در نمی‌آید که این می‌تواند به شخصیت و یا حتی موفقیت شما لطمه وارد نمیاد در ادامه با یوکن همراه باشید.

یک ابزار ارزیابی جدید کاربران را به سوی سرمایه‌گذاری ریسکی و مدل‌های کسب و کار هدایت می‌کند که یک ویژگی طبیعی‌تر از ویژگی‌های شخصیتی ذاتی آن‌ها است.

هنگامی که کارآفرینان مسیر راه‌اندازی یک شرکت جدید را شروع می‌کنند، اغلب از معیارهای اصلی پیروی می‌کنند؛ آن‌ها به ارزیابی‌های امکان‌پذیری تبدیل می‌شوند که مفهوم پایه کسب و کار را تجزیه و تحلیل می‌کنند. باهوش‌ترین و ماهرترین میان آن‌ها کمی بیشتر از فرصت‌های قابل اندازه‌گیری بازار، قابلیت‌های فنی و مقیاس‌پذیری مالی استفاده می‌کنند.

اما هماهنگ کردن فرصت‌ها با شخصیت، مسلما بسیار مهم‌تر است. برای کار‌آفرینان غیرمعمول نیست که به دنبال ساخت کسب و کاری بر اساس علاقه خود باشند اما هنوز موفق به بها دادن به ویژگی‌های شخصی خود نیستند. این‌ها برای تعیین سازگاری احتمالی فردی با نیازهای روزانه و تقاضاهای عملیاتی مانند یک شرکت ضروری است. واقعیت این عدم انطباق در آینده (پس از تجربه‌های سخت و بررسی دقیق احساسات و انگیزههای خود) مشخص می‌شود

چند سال پیش، کار با مرکز توسعه کسب و کاری کوچک، من را در ارتباط با یک ابزار ارزیابی شخصیتی قرار داد که افراد را به سمت مدل‌های کسب و کار خاص که همه بر اساس ارزش‌ها و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها بود، هدایت می‌کرد. اجرای اصول  در رابطه با پیدا کردن مدل کسب و کار مناسب در قلمرو کارآفرینی بسیار جالب بود. ( اما در نگاه به گذشته شگفت‌انگیز نبود.)

کاربران در درجه اول آزمون ارزیابی و  سازگاری کسب و کار فرن‌نت (BEST) را قبول کردند تا به افراد برای شناسایی ویژگی‌های کلیدی شخصیتشان کمک کرده و سپس از آن تصمیم‌گیرندگان اولیه برای شکل دادن به گزینه‌هایی برای حق مالکیت احتمالی استفاده کنند.

هنگامی که گزارش خود را دریافت کردم، متوجه  شکایاتی کاملا بی اساس شدم. نتایج آزمون “BEST” من یک راهکار روشن و ذهنی برای تنظیم‌ گزینه‌هایی که قبلا برای من آشکار نبود، ارائه کرد؛ با این راهکار من توانستم بلافاصله مفاهیم را به هم متصل کنم.

شغل نامناسب

ارزیابی "BEST" بینش را با پنج زمینه اصلی برای یک کار مطابق با شخصیت شما ارائه می‌دهد.

1. مجموعه ارزش‌های و انگیزه‌ها

اندازه‌گیری انگیزه‌های یک کارآفرین در درنظر گرفتن یک کسب و کار اضافه بر ارزش‌های اصلی که نتایج خواسته‌های دلخواه آن شخص را چه در کسب و کار چه در زندگی مشخص می‌کند. هنگامی که ارزش‌ها و انگیزه‌ها هماهنگ نباشند، احتمال دارد که فرد از تصمیم خود نسبت به دنبال کردن کسب و کار منصرف شود.

2. سبک کاری

سبک کاری به معنای یک نظر به جنبه‌های شخصی مربوط به اداره یک کسب و کار مانند مدیریت زمان و منابع، انداختن است. برای مثال، یک سبک‌ کاری سریع و گام به گام نمی‌تواند در تمام صنعت‌ها و تمام شخصیت‌ها استفاده شود. به طور مشابه یک فرد درون‌گرا ممکن است در شرکت‌هایی که نیاز به تعاملات بین فردی دارند دچار مشکل شود.

3. اولویت تمرکز داشتن

اولویت تمرکز داشتن به معنای اندازه‌گیری اینکه یک فرد چگونه به تصمیمات و راه‌حل مشکلات دست‌ پیدا می‌کند، است. این امر که آستانه راحتی هر فرد را ارزیابی کنید تا با محدودیت بتوان تصمیم‌ها‌ی‌ گرفته شده را در زمینه‌های مختلف هدایت و پشتیبانی کرد،  فوق‌العاده مهم است.

4. سبک مدیریت

سبک مدیریت، یک شناساننده سبک مدیریت شخصی و توانایی توسعه و حمایت از دیگران است که شامل ایجاد فرایند‌های کاری شده و می‌تواند کارآفرین را با ساختار شخصیتی یک کارمند ایده آل هماهنگ کند. فردی که زمینه‌های مستبدانه را ترجیح داده و به آن مایل است و صرفا مسئول تمام تصمیمات است ممکن است برای کار در حق توافقی که دستورالعمل‌هایی سخت‌گیرانه برای اجرای وظایف را اعمال می‌کند، مناسب نباشد.

5. فرا برنامه‌ها

فرا برنامه‌های یک اندازه‌گیری استراتژی‌های اولیه یا فیلترهایی که مردم برای برقراری ارتباط، ارزیابی اطلاعات و تصمیم‌گیری استفاده می‌کنند، است. بعضی از افراد که آینده‌نگر هستند ترجیح می‌دهند به دست‌یابی به اهداف و اقدامات عملی دست بزنند. دیگران به رویکردهایی بی‌برنامه یا فاقد عمومیت تمایل دارند. فرا برنامه‌ها به صورت دقیق پیش‌بینی می‌کنند که آیا یک فرد پردازنده اطلاعات داخلی است یا خارجی و چگونه شرکت موردنظر می‌تواند یا نمی‌تواند اولویت‌های ارتباطات خود را تنظیم نماید.

فرن‌نت و مرکز توسعه کسب و کار کوچک آمریکا (ASBDC) چگونه در "FranFitSBDC" همکاری می‌کنند. این سازمان BEST را بدون هزینه به عنوان بخشی از یک برنامه کلی برای تحلیل مفاهیم کسب و کار یک مشتری به مشاوران کسب و کار SBDC ارائه می‌دهد. FranFitSBDC همچنین پشتیبانی و آموزش کامل را برای کمک به هماهنگی کارآفرینان برای دست‌یابی به مدل کسب و کار مناسب برای شخصیت و سبک کار بهینه خود را فراهم می‌کنند.

 

منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-02 12:37:16
دسته بندی ها