تمام چیزی که کارآفرینان را به موفقیت می‌رساند

25 مرداد 1399 - 6:05
کار آفرینی - تمام چیزی که کارآفرینان را به موفقیت می‌رساند
تمام چیزی که کارآفرینان را به موفقیت می‌رساند
امتیاز مطلب: 97%

خیلی از افراد آرزوی راه اندازی کسب و کار جدیدی را دارند اما گاهی ترس از شکست سبب می شود تا از رویاهای خود دست بکشیم و دنباله روی آن‌ها نباشیم. در ادامه با یوکن همراه باشید تا ویژگی کارآفرینان موفق را متذکر شویم.

کارآفرینی و راه اندازی استارتاپ جدید از سال 2008 میلادی مورد توجه قرار گرفت. شاید دلتان بخواهد شغل فعلی خود را رها کنید و به دنبال آرزوهایتان بروید؛ اما شکست سنگین برخی از کارآفرینان سبب می شود تا برای ترک شغل خود تردید کنید.

در ادامه نکاتی را متذکر می شویم که به شما کمک می کند تا کارآفرین فوق‌العاده‌ای شوید.

سفر کردن بسیار مؤثر است

شاید اگر زندگی‌تان را وقف کار کردن کنید، به پیشرفت زیادی برسید؛ اما در طول زمان تمام انگیزهتان از بین رفته و گرفتار روزمرگی می شوید. گاهی لازم است کمی از کار فاصله بگیرید و به دامن طبیعت بروید. مسافرت و آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم‌های مختلف سبب شادی و سرزندگی می شود؛ البته نقش فوق‌العاده‌ای در افزایش خلاقیت و موفقیتتان نیز دارد.

به دنبال انگیزه‌های خود بروید

پول تنها چیزی نیست که به شما انگیزه می دهد. شاید شما یک خانه یا خودروی لوکس بخواهید یا دوست داشته باشید تعطیلات به مکانی لذت بخش بروید. مهم این است که به انگیزه‌های خود اهمیت دهید زیرا برای گذر از شرایط سخت و بحرانی به شما دلگرمی می دهند.

از هر فرصتی استفاده کنید

شاید صاحب فرزند باشید و مدام بگویید "من وقت ندارم". مهم این است که چگونه از وقت خود استفاده می کنید، شاید وقت‌های تلف شده و مرده را از دست بدهید. پس از این زمان‌ها مانند وقتی که بچه‌ها خواب هستند برای یادگیری چیزهای جدید استفاده کنید. البته نیاز نیست تمام زندگی‌تان را صرف کار کنید، اما اگر تنها یک ساعت فرصت دارید از آن یک ساعت بهینه استفاده کنید.

از اشتباهات و شکست‌های خود عبرت بگیرید

شاید در مسیر دست یابی به اهداف خود مرتکب اشتباهات زیادی شوید؛ اما مهم این است که از اشتباهات درس بگیرید. بعد از هر اشتباه، زمانی را به علت یابی اشتباه و درس گرفتن از آن اختصاص دهید. پس خیلی به خود سخت نگیرید، افراد زیادی هستند که یک اشتباه را چندین بار تکرار کرده‌اند اما باز هم در جستجوی موفقیت هستند.

خودتان را هماهنگ کنید

کارآفرینی رقابتی است که دائم در حال تغییر است. باید بتوانید خودتان را با شرایط وقف دهید. اگر به رقیبان و نیاز بازار توجه نداشته باشید، خیلی زود از دور رقابت خارج می شوید.

گاهی شروع کردن سخت‌ترین کار است

نباید با بهانه تراشی رویاهای خود را فراموش کنید. به جای این که نگران تمام کردن کارها باشید و آن را به بهانه‌های مختلف به تعویق بیاندازید، قدم اول را بردارید. خود را در مسیر کاری که امروز می توانید انجام دهید، قرار دهید تا یک گام به هدفتان نزدیک‌تر شوید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-10 17:08:43
دسته بندی ها