شما فرد باهوشی هستید، اگر این مشکلات متفاوت را دارید!

15 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - شما فرد باهوشی هستید، اگر این مشکلات متفاوت را دارید!
شما فرد باهوشی هستید، اگر این مشکلات متفاوت را دارید!
امتیاز مطلب: 90%

خیلی‌ها فکر می کنند افراد نابغه و بسیار باهوش با هیچ مشکلی مواجه نمی شوند یا اگر هم مشکلی به سراغشان بیاید خیلی زود راه حلی برایش پیدا می کنند. حتی ممکن است تصور کنید مشکلاتی که افراد عادی با آن دست و پنجه نرم می کنند، هیچ وقت به سراغ باهوش‌ها نمی‌آید؛ اما باید بدانید، آن‌ها هرچقدر هم باهوش باشند باز همانند دیگران انسان هستند. شاید بهتر باشد بگوییم، مشکلات این افراد متفاوت است، اما به همان اندازه چالش برانگیزند. با یوکن همراه باشید تا با مشکلات افراد خیلی باهوش آشنا شویم.

گاهی مشکلات افراد باهوش به خوبی توسط دیگران درک نمی شود؛ به همین خاطر افراد باهوش احساس تنهایی می کنند. اکنون قصد داریم چند مشکل رایج افراد باهوش را معرفی کنیم، اگر شما هم این مشکلات را دارید واقعاً باهوش هستید. با شناخت این مشکلات می‌توانید درک بهتری از خودتان داشته باشید و اطرافیان هم متوجه رفتارهای متفاوت و عجیب و غریب شما شوند.

مکالمات معمول روزانه را دوست ندارید

خیلی سخت می توانید درباره یک مسئله معمولی صحبت کنید. دلیلش این است که در ذهنتان ایده‌های بزرگی وجود دارد. شما بیشتر به هنر، فلسفه و مباحث علمی علاقه دارید و این مسائل کمتر در گفت و گوهای معمول روزانه پیدا می شود. فکر می کنید در دام جملات خسته کننده روزمره گرفتار شده‌اید و هیچ راه فراری ندارید. از نظر شما وقتتان در حال تلف شدن است، پس در این شرایط به دنبال یک همفکر هستید تا بتوانید ایده‌های خود را با او در میان بگذارید.

بیشتر از این که حرف بزنید، فکر می کنید

مغز فرد خیلی باهوش به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در آن واحد تمام راه حل‌ها و پاسخ‌های ممکن برای یک مسئله را در نظر می گیرد، پس ممکن است نسبت به یک فرد عادی به زمان بیشتری نیاز داشته باشید تا نظرتان را در مورد مسئله‌ای بیان کنید یا به نتیجه‌ای برسید.

فرد باهوش اگر مطمئن شود ایده‌ای که می‌خواهد به زبان بیاورد ارزش ندارد یا پاسخش درست نیست، اصلاً صحبت نمی کند. مسئله این است که دیگران با عملکرد ذهن شما آشنا نیستند، ممکن است برخورد خوبی با شما نداشته باشند و تصور کنند شما بی میل یا درون‌گرا هستید.

خیلی زود از شغلتان خسته می شوید

مغز شما نیاز دارد با مسائل بزرگ‌تر و جدیدتر رو به رو شود، پس شغلی که روزی برایتان جذاب و فوق‌العاده بود، اکنون به کاری خسته کننده و بی‌معنا تبدیل می شود. وقتی تمام خلاقیت تان را در شغل فعلی خود به کار گرفتید، این شغل به یک کار تکراری تبدیل می شود و هر روز می خواهید تنها مسئولیت‌هایتان را انجام دهید. در این شرایط، مدیرتان هم شما را درک نمی کند و تنها می خواهد وظایف محول شده انجام شود.

گاهی رغبتی به کار کردن ندارید

در دنیای امروز، کار کردن بیشتر از ایده‌های بزرگ اهمیت دارد. قطعاً متفکر بودن کار هر کسی نیست. گاهی به قدری ذهنتان درگیر ایده‌های بزرگ می شود که انگیزهای برای کار کردن ندارید. شاید گاهی شما را تنبل معرفی کنند که این مسئله سبب سرخوردگی و ناراحت شدنتان می شود.

ارتباطات اجتماعی خوبی ندارید

شما به عنوان یک فرد خیلی باهوش، در مکالمات معمولی سریعاً احساس ناراحتی می کنید تا از موضوعی مطمئن نباشید درباره آن حرف نمی‌زنید، تمایلی به ایده‌های قدیمی ندارید و دنبال ایده‌های جدید بودن برایتان جذاب‌تر از عمل کردن به آن‌هاست. شاید دیگران شما را فردی ناموفق در ارتباطات اجتماعی بدانند. غافل از این که با این کار فشار زیادی روی شما وارد می کنند و بیشتر به فکر ارتباطات اجتماعی فرو می روید.

خیلی سخت عاشق می شوید

شما به عنوان فرد باهوش، عشقی سخت‌تر و بادوام‌تر از افراد عادی دارید. شما بسیار محافظه کار، مستقل و دور اندیش هستید، اما اطرافیان شما را سرد و خودبین می دانند. در عشق احساس اضطرار ندارید و به همین خاطر عشقتان به تدریج فروکش می کند.

هر چقدر هم غرق در فعالیت‌های روزانه شوید، باز نباید به کسی اجازه دهید شما را از مسیر رشد و پیشرفت بازدارد. بهتر است برخی موارد را برای آن‌ها توضیح دهید تا درک بهتری از نیازهایتان داشته باشند و با این کار فرصت بهتری برای موفقیت و ایجاد ایده‌های بزرگ به وجود آورید.

 

منبع: lifehack

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-04 14:26:29
  • نظرات
تصویر آواتار
   کاربر مهمان

سلام ممنون از این مطالب خوب شاید اینایی که گفتین درست باشن ولی شایدم اینا مال یه عده ادمین که شاید باهوش نباشن ولی این نکته ها میتونه کمکشون کنه هرچند خودم روحیاتم مثل همیناییه که ذکر کردین .به هر حال مطالب نتیجه مثبتی دارند.ممنون

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

دلایل فوق بسیار سطحی است ومشترک با بیماری های افسردگی است حال فکر کنید من فردی باهوش باشم چه مشکلی از من حل میشود این مطالب نوعی دلخوشی دادن به افراد کسل شده میباشد در صورتی که عمق کسالت افراد نه در هوش بلکه باید در نوع نگرششان جستجو شود آن هم توسط خودشان واگر میخواهید کمک کنید خود شما باید قبلا این مشکل را برای خودتان حل کرده باشید وآگاه به این مسائل باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار علوی
   علوی

من به عنوان کسی که تو روانسنجی و اندازه گیری هوش کار کردم خدمتتون عرض می کنم. که آنچه تحت عنوان هوش متوسط ایرانی ها ارائه شده به هیچ عنوان صحیح نیست و بارها مورد اعتراض قرار گرفته. آزمودنیها یا جامعه اماری که در تحقیقات این افراد قرار گرفتند اکثرا پناهندگان سیاسی بودند (تاثیر شرایط بر عملکرد اجتناب پذیر هست). تعجب من از دوستانی مثل ژینا و محمد هست که واقعا آنچه به خوردشان داده میشه رو باور می کنند. در طراحی سوالات هوش اگر نمادهای ایرانی مورد استفاده قرار بگیرند بسیاری از افرادی که عضو منسا هستند دارای تنزل ضریب هوشی خواهند شد . در واقع bias یکی از ارکان این تست های ساخته شده هست. اما رفتار و شتاب رشد یک جامعه در بازه کوتاه مدت یکی از شاخصهایی است که می تونه نشون دهنده هوش آنها باشه و در این زمینه ایرانیها معروف هستند. از عوامل عقب ماندگی ایرانیها و اینکه نتوانسته اند پتانسیل هوش خود رو به فعلیت در بیارند نرخ بسیار بسیار بسیار پایین مطالعه در ایران هست. در پایان فراموش نکنید که تفکر استقرایی و استنتاجی و مداومت روی این دو سیستم اندیشیدن می تونه کمک کنه به ایده ال هوش خودتون برسید. حالا باز برید سرتون رو بندازید تو موبایل!!!!!!!

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار david
   david

این مطالب بطور کلی درست است بدلایل زیر: 1- آدم باهوش زود عاشق نمی شود چون این را حقه طبیعت برای بقای نسل میداند و مغز ادم باهوش توسط احساساتش کنترل نمی شود 2-معنی هوش بطور کلی یعنی بدست اوردن اطلاعات جدید از اطلاعات اولیه پس ادم باهوش از کار تکراری خسته می شود 3-با توجه به این نگرش ادمهای باهوش با دیگران متفاوت است انها در روابطشان محتاط تر هستند در ضمن انها نمی توانند به خود دروغ بگویند یا خود را به خواب بزنند هرچند انها اگر بخواهند دیگران را فریب بدهند براحتی می توانند اما این کار انجام نمی دهند اگر در علوم پایه بخصوص فیزیک فعالیت داشته باشند استثنا فقط برای سیاست مداران است باز هم نه همه انها زیر ادم باهوش میداند سرانجام دروغش لو خواهد رفت 4-متاسفانه در جوامعی که ضریب هوشی میانگین ان جامعه پایین است بعضی افراد سود جو و منفعت طلب اجازه حضور افراد باهوش را در ردههای بالای جامعه را نمی دهند چرا که انها با وعده دروغ مردم را بسوی خود جلب می کنند

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Fatemeh
   Fatemeh

عالی بود. دقیقا همینطور است.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

اون دوستی که گفت ضریب هوشی 142 داره . خواستم بگم قد با هوش فرق میکنه ها !!

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار امیر
   امیر

البته متوسط سطح هوش در جوامع مختلف متفاوته، مثلا متوسط ضریب هوشی در ژاپن 110 و در اروپا 105 ، در ایران 87 و در کشورهای گرمتر جنوب خلیج فارس 78 است.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار امید
   امید

جالب وعالی بود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ژیلا
   ژیلا

من این متن رو تایید میکنم خیلی از دانشمندای جهان این ویژگی ها رو داشتن

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار محمد
محمد

چون متوسط هوش ایرانی ها 80 تا 85 هست دلیل نمیشه اون ایرانی هایی که در ناسا کار میکنن آی کیو بالایی نداشته باشن!!! یک آدم میتونه هوشی برابر با میانگین داشته باشه یا بالاتر یا پایین تر از میانگین.


تصویر آواتار ژینا
   ژینا

دوست عزیزی که گفتین هوش شما 142 هست باید بگم حتما یهاشتباه محاسباتی توی اندازه گیری بوجود هوش شما بوجود اومده. اولا که این مطلب خیلی کلی هست و شاید یکم انگیزشی ! اما اگه هوش شما خیلی زیاد بود باید متوجه میشدین که پشتکار مربوط به ای کیو هستش و نه آی کیو و این دو کاملا باهم فرق دارن. و اکثر دانشمندان ایرانی که در ناسا هستن ای کیو بالایی دارن نه آی کیو بالا !! چون هوش متوسط ایرانی ها 80 الی 85 هست ولی ای کیو اونها در وضعیت بهتری قرار داره.متشکرم از مطالب سایت

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

جالب نبود

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار
   کاربر مهمان

والله ما همه موارد رو داریم الا اینکه ایکی ثانیه عاشق میشیم

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار ‌‌‌...
   ‌‌‌...

اول از هرچی باید بگم که متن هیچ توضیحی راجب تعریف باهوشی نداشت. انگار فقط میخواست بگه ادمی که کلا گوشه‌گیر و دپرسه باهوشه. شاید بهتر بود اول از هرچی فرق بین نخبه بودن و باهوش بودن رو بگین. من خودم آدم خیلی تن‌پرور و بی‌حالیم. از بچگی سر درس خوندن مشکل داشتم و اکثرا هم معلمانم با زیاد حرف زدنم مشکل داشتن. اگه منظورتون از باهوش بودن هوش باشه من ضریب هوشیم 142 هست ولی هرگز علاقه‌ای به درس یا تقریبا هیچ چیز دیگه نداشتم. فلسفه هم در حدی دوست دارم که برای خودم تعاریفی نه از روی کتاب خوندن، راجب خدا و ..‌. دارم. همیشه معلمانم به پدر مادرم میگفتن آدم خیلی باهوشیم ولی با وجود کل حرف هایی که راجب خودم گفتم بیشتر به این اعتقاد دارم که ادم تن‌پرور و بی خاصیتیم تا باهوش. برعکس برادری دارم که از من باهوش تره و خلاصه بگم، 80% برعکس منه. از کل چیزایی که گفتین بیشترش در من هست، من ادم گوشه گیریم که خیلی روابط عمومی خوبی نداره و الان تقریبا 4 ساله ادم ارومتری شدم مخصوصا 1 سال اخیر که اکثرا میگن برای سنمه (18 سالمه). اگه اینطور میگین و اینطور که بقیه همیشه راجبم میگفتن من ی نخبه هستم ! ولی همونطور که از علامت تعجب اخر جملم واضح، من اصلا فکر نمیکنم حتی ادم باهوشی باشم. خیلیا میگن پشتکار و هوش 2 چیز مجزاست. ولی به نظر من کسی که پشتکار نداره و به عبارتی طنبل یاااا بی هدفه، اصلا باهوش نیست. اونطور که از اسم سایتتون معلوم، فکر کنم بهتر باشه راجب چنین متنی بهتر و دقیقتر بنویسین. موفق باشید

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
تصویر آواتار مردمک
مردمک

به نظرم آنچه از نگارش و محتوای کامنت شما برداشت کردم شما انسان بسیار باهوشی هستید محتملا بهره ی هوشی بالاتری از 142 دارید ، به گفته ی معلمین و پدر و مادر گرامی خودتان اعتماد کنید . چون کاملا معلوم است که درست به ویژگی های خودتان پی برده اید . خودشناسی کار هرکسی نیست نازنین . -------------------- اینم گوشه ی ذهنمان داشته باشیم موتور مک لارن را روی پژو سوار کنی ، تو اولین شتاب ،از هم پاشیده میشه . چه نخبه ، چه پخمه . متخصص یا انسانی که مسئولیت اخلاقی در حرفه و شغل اش و جامعه اش را در خودش حس نکند موجود حقیری بیش نیست . زمان هیتلر خان هم بسیار بودند ، متخصصینی از نوع خیلی خوب و باهوش اش ! بشر یه وجب باشه اما آدم باشه . با بغض نوشته بودین ، امروز دیدم ، باعشق جواب دادم ♥♥♥


تصویر آواتار سیدعباس
   سیدعباس

مطلب معمولی

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

تصویر آواتار Mr
   Mr

سلام.ممنون از مطلب خوبتان.واقعا درجه یک بود چون دنبال پاسخ سوالاتم بودم.همیشه می گفتم چرا تو بعضی چیزها با بقیه خیلی فرق دارم.الان فهمیدم که نباید ناراحت باشم بلکه باید خوشحال باشم چون فرد خیلی باهوشی هستم.

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه

کد امنیتی فرم ثبت دیدگاه
دسته بندی ها