چند قانون موفقیت که هر فردی را به اهدافش می رساند

24 خرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - چند قانون موفقیت که هر فردی را به اهدافش می رساند
چند قانون موفقیت که هر فردی را به اهدافش می رساند
امتیاز مطلب: 98%

افراد موفق، پیروز و موفق به دنیا نمی‌آیند، بلکه هر کسی قابلیت تبدیل شدن به یک فرد موفق را دارد. برای پیمودن مسیر موفقیت راه‌های زیادی وجود دارد اما نیاز است قوانینی را در نظر بگیرید. در ادامه با یوکن همراه باشید و با قوانین موفقیت از زبان مشاهیر دنیا آشنا شوید.

ویل اسمیت می گوید: "سربلندی و موفقیت، یک ویژگی ذاتی و مرموز الهی نیست که فقط برخی افراد از آن بهره‌مند باشند، بلکه چیزی است که درون هر کسی وجود دارد."

برای رسیدن به موفقیت و قدرت درونی‌تان، بد نیست با سخن بزرگان درباره موفقیت آشنا شوید.

روی مسیر تمرکز کنید، نه نتیجه

رالف والدو امرسون (Raiph Waldo Emerson) می گوید، زندگی به معنای سفر کردن است، مقصد به تنهایی مهم نیست.

مایکل جردن: "من هیچ وقت توجهی به پیامد پرتاب‌های ناموفق ندارم. زمانی که به پیامد فکر می کنید، همیشه در ذهنتان نتایج منفی شکل می گیرد."

آنت فونیچلو (Annette Funicello) هم می گوید: "زندگی شگفت انگیز، به معنای یک زندگی بی‌نقص نیست."

به خود واقعی‌تان توجه کنید

استیو جابز، به عنوان موفق‌ترین فرد دنیا می گوید: "ثروت شما در هنگام مرگ اهمیت ندارد، بلکه مهم این است هر شب هنگام خواب، بدانید کار فوق‌العاده‌ای انجام داده‌اید."

به جمله ی تیک نات هان (Thich Nhat Hanh) توجه کنید: "اگر واقعی‌مان نباشیم و زمان حال را در نیابیم، همه چیز را از دست خواهیم داد."

هلن کلر: "زیباترین و بهترین چیزها را نمی توان دید یا لمس کرد، بلکه باید آن‌ها را با دل و جان احساس کرد."

به قدر کافی به دیگران اهمیت دهید

چارلز دیکنز می گوید: "وقتی انسان مفیدی خواهید بود که باری از دوش دیگران بردارید." پس تنها دریافت کننده نباشید؛ به گفته‌ی مایا آنجلو (Maya Angelou) شاعر و فعال مدنی: " نمی توانید هر دو دستتان را در دستکش بیس بال فرو کنید، زیرا برای پرتاب کردن توپ به دستی نیاز دارید."

خلیل جبران (Khalil Gibran) درباره لذت زندگی می گوید: "خواب دیدم زندگی سراسر لذت است، وقتی بیدار شدم متوجه شدم تمام زندگی خدمت به دیگران است، به همین خاطر خدمت کردم و دیدم خدمت کردن چقدر لذت بخش است. "

وینستون چرچیل: "زندگی را با چیزهایی که به دست می آوریم، اداره می کنیم و با آنچه به دیگران عرضه می کنیم، زندگی را می سازیم."

از استعدادهایتان استفاده کنید و با چالش‌ها مواجه شوید

آلبرت اینشتین (Albert Einstein) می گوید: "همه نابغه‌اند، اگر وقتی ماهی را برای ناتوانی‌اش در بالا رفتن از درخت تحقیر کنید، تمام عمرش تصور می کند احمق است."

گوته درباره به‌کارگیری استعدادها می گوید: "انسانی که با استعدادی خارق‌العاده به دنیا می‌آید، باید بتواند از استعدادهای خود بهره ببرد. "

آرنولد شوارتزنگر: "قدرت در پس پیروزی نیست، بلکه چالش‌ها هستند که شما را قدرتمند می کنند. وقتی با سختی‌ها و مشکلات رو به رو می شوید و عقب نمی کشید، به قدرت می رسید."

قدرشناس و سپاسگزار باشید

ملودی بیتی (Melody Beattie)، نویسنده کتاب خود درمانگری می گوید: "راز موفقیت در زندگی، قدرشناسی است. با قدرشناسی به ارزش داشته‌هایتان پی می برید. قدرشناسی، انکار را به پذیرش، بی نظمی را به نظم و سردرگمی را به وضوح تبدیل می کند."

اپرا وینفری می گوید: "وقتی قدردان داشته‌هایتان باشید، چیزهای بیشتری به دست می آورید؛ اما اگر دائم به فکر نداشته هایتان باشید، هیچ دارایی به دست نخواهید آورد."

صبور باشید

در هنگام خشم و عصبانیت، توصیه‌ی توماس جفرسون (Thomas Jefferson) را مدنظر بگیرید: "در هنگام عصبانیت، قبل از حرف زدن تا 10 بشمارید، اگر خیلی عصبی هستید تا 100 بشمارید." صبوری کردن تأثیر فوق‌العاده‌ای در زندگی دارد، به قول پائولو کوئیلو "زندگی به معنای شکیبایی است تا وقتی که زمان مناسب برای انجام کارها از راه برسد."

ژان ژاک روسو: "صبر کردن کار بسیار سختی است، اما نتیجه‌ی آن شیرین و لذت بخش است."

شادی، به آسانی به دست نمی آید

الیزابت گیلبرت (Elizabeth Gilbert)، نویسنده کتاب "بخور، نیایش کن، عشق بورز" می گوید: "شادی از تلاش فردی به دست می آید. باید برای رسیدن به شادی تلاش کنید، پافشاری کنید و حتی دنیا را در جستجوی شادی بگردید. پس تمام استعدادهایی که دارید را به کار بگیرید."

النور روزولت (Eleanor Roosevelt) می گوید: "هیچ وقت شادی هدف نیست اما همیشه در نتیجه‌ی هدف به دست می آید. "

دالایی لاما می گوید: "شادی و خوشبختی به سادگی نصیب کسی نمی شود، بلکه شادی در پی تلاش‌های بسیار به دست می‌آید."

"سادگی" را اساس زندگی‌تان قرار دهید

جان وودن (John Wooden)، مربی موفق بسکتبال، می گوید: "جزئیات کوچک اهمیت دارند، چرا که چیزهای کوچک اتفاقات بزرگی را رقم می زنند."

اینشتین می گوید:"برای شاد بودن چیز زیادی لازم نیست، تنها یک میز، یک صندلی، ظرفی پر از میوه و یک ویولون؛ برای شاد بودن کافی است."

مارکوس اُرلیوس: "هیچ وقت یادتان نرود برای ساخت یک زندگی شاد، چیز زیادی نیاز نیست."

نیاز نیست همه را راضی نگه دارید

پائولو کوئیلو می گوید: "وقتی همه دوستتان دارند، حتماً یک جای کار اشکال دارد. باید دشمنی داشته باشید که همیشه با حرف‌های خود هوشیارتان کند." گفته‌ی آبراهیم لینکلن را هم از یاد نبرید: "خواسته شما برای موفقیت، از هر چیز دیگری مهم‌تر است."

بیل کازبی می گوید: "من راز موفقیت را نمی دانم، اما باور دارم کلید اصلی شکست، تلاش برای راضی نگه داشتن همه است."

خودتان و کارهایی که انجام می دهید را باور داشته باشید

توماس ادیسون می گوید: "وقتی تمام کارهایی که قادر به انجامشان هستیم را انجام دهیم، مبهوت و شگفت زده خواهیم شد." پس همانند النور روزولت "هر روز یکی از کارهایی که از آن‌ها واهمه دارید را انجام دهید." سِت گودین (Seth Godin) کارآفرین موفق آمریکایی می گوید: "جلو بروید و هر غیرممکنی را ممکن سازید."

پیتر دراکر: "بهترین راه برای پیش بینی آینده، به وجود آوردن آن است."

اشتیاق زیادی داشته باشید

دیل کارنگی می گوید: "تنبلی سبب بروز شک و تردید می شود، اما اقدام کردن، اعتماد و جسارت زیادی در شما به وجود می آورد. نمی توانید با نشستن و دست روی دست گذاشتن بر ترس‌هایتان غلبه کنید، بلکه بیرون بروید و کاری انجام دهید."

ممکن است با فرانک لوید رایت (Frank Lloyd Wright)، معمار و نویسنده‌ی آمریکایی موافق باشید که می گوید: "برای رسیدن به چیزهای ارزشمند، باید با تمام وجودتان در آن غرق شوید."

آلبرت اینشتین می گوید: "من استعداد خارق‌العاده‌ای ندارم، تنها بسیار کنجکاوم."

 

منبع: huffingtonpost

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-09 16:16:11
دسته بندی ها