چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟

22 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت شخصی - چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟
چگونه یک کارآفرین موفق شویم؟
امتیاز مطلب: 95%

مهم است بدانید که هیچ راه جادویی وجود ندارد که شما را یک شبه به کارآفرینی موفق و پولدار تبدیل کند  با این حال برای کسانی که آماده‌اند برای موفقیت سخت تلاش کنند روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند در این راه به آن‌ها کمک کند. برای آشنایی با این روش‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

با انجام کارهایی که در ادامه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت می‌توانید مسیر موفقیت خود را به عنوان  یک کارآفرین کوتاه کرده و زودتر به موفقیت برسید.

جواب "نه" را قبول نکنید

برای یک کارآفرین موفق فرقی نمی‌کند که چه مقدار جواب منفی و یا پسرفت داشته باشد، او همیشه آماده است که از جای خود بلند شده و مسیر جدیدی را برای ادامه‌‌ی کار خود پیدا کند. این یک خصوصیت واجب برای یک کارآفرین است زمانی که بخواهد اید‌ه‌ای را که در ذهنش وجود دارد به یک کسب و کار پر سود تبدیل کند.

ترس از شکست یکی از دلایلی است که کارآفرینان بسیاری در میان راه سقوط می‌کنند‌. کارآفرینان موفق به شکست به عنوان یک تجربه مثبت نگاه می‌کنند. برای آن‌ها شکست چیزی است که می‌توانند از آن درس بگیرند و در آینده با آن مقابله کنند. اشتباه در مسیر موفقیت برای همه‌ی کارآفرینان اجتناب‌ناپذیر است؛ اما آنچه که اهمیت دارد این است که مسئولیت کامل شکست‌ها و پسرفت‌های خود را به عهده بگیریم و به سرعت به مسیر خود ادامه دهیم.

از بهترین‌ها بیاموزید

حتی بهترین کارآفرینان زمان ما قبل از شروع کسب و کار خود با متخصص‌های دیگر کار کرده‌اند. پیدا کردن یک مربی مناسب بهترین روش برای یادگیری اداره کردن کسب و کار خود است. حتی ممکن است مربی شما نیز در کسب و کار خود دچار اشتباهاتی شده باشد اما این امر آن‌ها را به شخصی واجد شرایط برای مشاوره دادن و یاد گرفتن تبدیل می‌کند زیرا از این طریق می‌توانید از اشتباهات آن‌ها درس بگیرید و از تکرار آن‌ها جلوگیری کنید.

بلند پرواز و جاه‌طلب باقی بمانید

نکته‌ی مهم در اداره کردن یک کسب و کار موفق تمایل کارآفرین برای پیشرفت و ارائه محصول و یا خدمات برای مشتریانی است که آن‌ها را جاه‌طلب و بلند پرواز نگه می‌دارد. لحظه‌ای که یک کارآفرین از یادگیری مسائل جدید دست برمی‌دارد حس خودشیفتگی بر او غلبه می‌کند و به دیگران اجازه می‌دهد که او را شکست دهند.

هیچ‌گاه ساکن نمانید، همیشه با گذر زمان پیشرفت کنید

هر کارآفرین موفقی نیازمند چالاکی در کسب و کار همراه با توانایی فراگیری و وفق با روش‌ها، فرایندها و یا فناوری‌هایی است که کسب و کارشان را قوی‌تر و کارآمدتر می‌کند. دنیای تولید کننده و  مصرف کننده همیشه در حال تکامل هستند و روش‌هایی که حتی چند ماه پیش کارساز بوده‌اند ممکن است فردا پاسخگو نباشند.

کارآفرینان موفق همیشه به دنبال راه‌ها و فرصت‌هایی تازه برای بهتر کردن محصولات و یا خدمات و راضی نگه داشتن مشتریان و بازار هستند. یک محصولی که برای بازار تولید می‌شود باید نیاز‌های در حال تکامل آن را پاسخگو باشد.

رابطه‌های درازمدت ایجاد کنید

رابطه‌های کاری بسیار حائز اهمیت هستند. شرکت‌ها همیشه تمایل دارند که با کسب و کاری که به آن اعتماد دارند کار کنند. توانایی شما در ایجاد روابط کاری دراز مدت با کارآفرینان دیگر می‌تواند یکی از عاملان کلیدی در موفقیت دراز مدت کسب و کار شما باشد. بیشتر کارآفرینان بیان می‌کنند که ایجاد امنیت کاری با مشتریان قدیمی بسیار بهتر از صرف وقت و هزینه‌ برای یافتن مشتریان جدید است.

به انسان‌های اطراف خود الهام بخشید

حتی بهترین، موفق‌ترین و پولدارترین کارآفرینان  هم نمی‌توانند در همه چیز خوب باشند. همه‌ی کارآفرینان نیازمند گروهی از افراد برای تکامل مهارت‌هایشان  هستند. مهارت واقعی نه تنها مربوط به استخدام بهترین گروه برای حمایت از شماست بلکه مربوط به استخدام افرادی است که چشم‌انداز و شور و اشتیاق یکسانی دارند. با الهام بخشیدن و سرمایه‌گذاری در گروه خود نه تنها آن‌ها بلکه کسب و کار شما نیز موفق می‌شود.

به غریزه‌ی خود اعتماد کنید

در بعضی از موارد غریزه‌ی شما بهترین راهنمای شماست زیرا که هیچ کس به اندازه‌ی خودتان از کسب و کارتان آگاه نیست بنابراین به غریزه‌ی خود اعتماد داشته باشید و مطابق آن پیش بروید.

 

منبع: Linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-11 13:01:43
دسته بندی ها