مشخصات افراد منفی و راه‌های مقابله با آن‌ها

24 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - مشخصات افراد منفی و راه‌های مقابله با آن‌ها
مشخصات افراد منفی و راه‌های مقابله با آن‌ها
امتیاز مطلب: 98%

دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم پر است از افرادی با شخصیت‌ها و رفتارهای مختلف، داشتن رفتاری موفقیت‌آمیز با آن‌ها می‌تواند یکی از مهارت‌های پایه‌ در زندگی باشد، در ادامه برای آشنایی با این رفتارها با یوکن همراه باشید.

 در دوران جوانی ما با این تفکر که می‌توانیم شخصی را تغییر دهیم با آن‌ها وارد رابطه می‌شویم، اما هرچه زودتر متوجه شویم که کسی به خاطر خواسته‌های ما خود را تغییر نمی‌دهد، زودتر می‌توانیم مشکلات میان‌ فردی را حل کنیم.

دلسوز بودن، احترام متقابل بین افراد و یک ارتباط سالم معمولا برای حل مشکلات و تقویت روابط بین زوجین، دوستان و همکاران موثر است اما هنگام مقابله با افراد منفی این قوانین اجرا شدنی نیستند

افراد منفی می‌توانند بسیار جذاب باشند. ما اغلب قبل از اینکه متوجه شویم جریان از چه قرار است جذب این‌گونه افراد می‌شویم زیرا افراد منفی رفتارهایی ضربه زننده نسبت به دیگران دارند و مهم است که آن‌ها را به سرعت شناسایی کرد.

در اینجا می‌خواهیم به 12 مشخصه افراد منفی که می‌توان با این مشخصات آن‌ها را شناسایی کرد بپردازیم

1. زندگی افراد منفی بسیار احساسی است و به راحتی می‌تواند شما را در خود گرفتار کند

2. افراد منفی کاملا خودمحور هستند و اطمینان حاصل می‌کنند که تمامی توجه‌ها بر روی آن‌ها متمرکز باشد

3. به طور مداوم به نظر می‌رسد که افراد منفی نیاز به نجات داده‌ شدن دارند

4. آن‌ها شرور هستند و اگر به آن‌ها اجازه دهید به طور مداوم با شما بد رفتاری می‌کنند.

5. افراد منفی سعی می‌کنند تا با فریبندگی احساسی شما را کنترل کنند

6. شما هرگز نمی‌‌دانید که باید چه انتظاری از این‌گونه افراد داشته باشید، زیرا افراد منفی می‌توانند به طور متناوب مهربان یا زیان‌بخش و آرام یا خشمگین باشند. آن‌ها تعادل شما را به هم می‌زنند

7. افراد منفی به طور مداوم سعی در آزمایش شما دارند و می‌خواهند تا خود را به آن‌ها ثابت کنید

8. افراد منفی دروغ‌گو هستند، شما نمی‌توانید به حرف‌های آن‌ها اعتماد کنید

9. افراد منفی ممکن است در بحران‌ها کنار شما باشند، اما آن‌ها به ندرت شادی‌های خود را با شما به اشتراک می‌گذارند، آن‌ها شکستها و ناراحتی‌های شما را بیشتر از موفقیتها و شادیهایتان دوست دارند.

10. آن‌ها از هر فرصتی برای زمین زدن شما استفاده می‌کنند

11. افراد منفی شما را قضاوت می‌کنند

12. آن‌ها با مکالماتی سعی می‌کنند تا شما را گیج کنند.

"گاهی باید واقعیت‌ را قبول کرده و وقت خود را برای افراد منفی هدر ندهید."

چگونه می‌توانید از خود در برابر افراد منفی مراقبت کنید؟

وقتی که یک فرد منفی را شناسایی کردید، بهترین راه برای مقابله با آن فرد کم کردن و محدود کردن ارتباطتان با اوست و هنگامی که مقدور بود به طور کلی رابطه خود را با آن فرد قطع کنید، البته قطع کامل رابطه همیشه عملی نیست. شما می‌توانید جهت مکالمات خود را به سمتی مثبت و سازنده‌ تغییر دهید برای مثال اگر آن شخص در حال صحبت درباره مشکلات خود بود به او اجازه ندهید تا با ناراحتی خود شما را نیز مضطرب کند و با پرسیدن سوالاتی مانند "برای حل این مشکل می‌خواهی چه کنی؟" یا "آیا راه‌حلی در نظر داری؟" می‌توانید مکالمه را از جهتی منفی به جهتی مثبت انتقال دهید.

سعی نکنید کسی را تغییر دهید زیرا تمامی افراد تغییرپذیر نیستند و به ویژه اگر سعی کنید تا افراد منفی را تغییر دهید ممکن است آن‌ها شما را نیز در غم‌ها و ناراحتی‌های خود گرفتار کنند.

گاهی افراد منفی کسانی مانند همکاران و یکی از افراد خانواده هستند که هرروز با آن‌ها در ارتباط هستید. اگر شما قرار است که به ارتباط داشتن با این افراد ادامه دهید بسیار ضروری است که به سرعت طرز ارتباط خود را با این افراد مشخص کنید. برای مثال شما می‌توانید کمی از آن‌ها دوری کرده و یا نسبت به افکار منفی آن‌ها بی‌تفاوت باشید، با این رفتارها آن‌ها سعی می‌کنند تا کمتر غم‌ها و افکار منفی خود را با شما در میان بگذارند. سعی کنید تا آن‌ها را از خود کاملا دور نکنید و دسترس خود نگهدارید و تنها در مواقع ضروری با آن‌ها در ارتباط باشید و هنگام برقراری ارتباط با آن‌ها به مقدار استرس و اضطراب خود توجه کنید تا از آن‌ها به شما ضربه‌ای وارد نشود.

هنگامی که با یک همکار که افکاری منفی دارد بر سر یک پروژه کار می‌کنید مرزهای خود را از ابتدا مشخص کنید و برای کارهایی که می‌خواهید انجام دهید و کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید برنامه‌ریزی کنید، مؤدب اما مستحکم باشید؛ داشتن یک ارتباط نزدیک با یک فرد منفی یک فرصت بسیار مناسب برای تمرین مقاومت و تعیین مرز در مقابله با این‌گونه افراد است.

"در نقطه‌ای از زندگی باید دریابید که بعضی از افراد بهتر است تنها در قلب شما باشند نه در زندگی شما." –سندی لین

بیشتر ما در زندگی حداقل یک‌بار با افراد منفی روبرو خواهیم شد. هنگامی که بتوانید این‌گونه افراد را شناسایی کرده و از خود در مقابل آن‌ها مراقبت کنید، می‌توانید به این توانایی به عنوان یک موهبت نگاه کنید، زیرا این توانایی شما را در موقعیت‌های مختلف همراهی کرده و قدرت شخصی شما را نشان می‌دهد.

منبع: Addicted2Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-11 13:02:28
دسته بندی ها