خصوصیات موفق‌ترین گروه‌ها در تحقیقات گوگل

24 اسفند 1398 - 6:10
مدیریت تیمی - خصوصیات موفق‌ترین گروه‌ها در تحقیقات گوگل
خصوصیات موفق‌ترین گروه‌ها در تحقیقات گوگل
امتیاز مطلب: 99%

کمپانی گوگل 2سال را صرف تحقیقات بر روی 180گروه کرد و موفق‎‌ترین گروه‌ها در این تحقیقات دارای 5 خصوصیات مشترک بودند که در ادامه برای آشنایی با این خصوصیات با یوکن همراه باشید.

گوگل در فعالیت‌های چند سال گذشته خود ، تحقیقات بسیاری را شروع نمود، اطلاعات بسیاری را جمع‌آوری و پول بسیار زیادی را صرف درک بهتر مردم کرد. در یکی از ابتکارات جالب این کمپانی پروژه آریستوله، این کمپانی تعدادی از بهترین‌ و باهوش‌ترین افراد خود را جمع کرد تا به این سازمان برای درک تاثیر کار گروهی کمک کنند.

گوگل قصد داشت دریابد که چرا بعضی گروه‌ها پیشرفت کرده درحالی که گروه‌های دیگر نمی‌توانند با آن‌ها برابری کنند.

قبل از این تحقیق مدیران گوگل همانند هر سازمان دیگری فکر می‌کردند که تشکیل بهترین گروه‌ها به معنای جمع‌آوری بهترین افراد در آن‌ گروه‌ها است. به نظر می‌رسد که قرار دادن بهترین مهندس‌ها و افرادی با بالاترین مدارک‌ در یک گروه بهترین گروه را تشکیل می‌‌دهد، اما به گفته جولیا روزووسکی، یکی از تجزیه و تحلیل‌کنندگان گوگل "ما کاملا اشتباه فکر می‌کردیم."

ابیر دوبی، مدیر تجزیه و تحلیل کنندگان گوگل، به عنوان رهبر این تحقیقات و تشکیل دهنده گروه‌ها انتخاب شده بود که او مشتاق بود تا بهترین ترکیب استعدادها را در سوابق و ویژگی‌های مهندسان این ابر گروه پیدا کند که او در این گروه از آمارگیران، روانشناسان، جامعه شناسان، مهندسان و محققان برای حل معما استفاده کرد؛ در میان این افراد روزووسکی نیز قرار داشت.

بعد از گذشت 2سال پروژه آریستول موفق به تحقیق بر روی 180 گروه گوگل، مدیریت بیش از 200 مصاحبه و تجزیه و تحلیل بیش از 250 ویژگی گروهی شد، اما متاسفانه با تمامی این تحقیقات هنوز هیچ‌گونه الگوی شخصیتی خاصی برای تشکیل یک گروه استثنایی پیدا نشده بود.

به گفته مدیران گوگل این موضوع با در نظر گرفتن برخی احتمالات باعث حل این معما شد.

"روزوسکی و همکارانش با تحقیقات مداوم به وسیله روانشناسان و جامعه شناسان به دنبال پیدا کردن معیارهای تشکیل یک گروه عالی بودند که این معیارها شامل عادت‌ها، الگوهای رفتاری و قوانین نانوشته در هنگام  تشکیل یک گروه بود؛ معیارها می‌توانند ناگفته یا شناخته شده باشند، اما تاثیرات آن‌ها اغلب عمیق است."

با دیدگاهی جدید و اضافه شدن چند مسیر جدید در راستای این تحقیقات درباره توانایی‌هایی که از همکاری به دست می‌آید، (که به وسیله گروهی از روانشناسان انجام شد)، محققان پروژه آریستول به تحقیقات جمع‌آوری شده خود با استفاده از رفتارها و معیارهای ویژه‌ای که جدیداً بدان دست یافته بودند، بازگشتند.

در میان تحقیقات دوباره گوگل، روزووسکی 5 مشخصه یک گروه موثر را طرح‌ریزی کرد.

1. قابلیت اعتماد

اعضای گروه وظایف خود را در زمان خواسته شده انجام می‌دهند.

2. داشتن نظم و ترتیب

گروه‌هایی با عملکرد بالا دارای اهدافی روشن هستند.

3. معنی‌دار بودن کار

کار برای هر عضو گروه یک معنی شخصی دارد.

4. اثرگذاری

گروه باور دارد که کار آن‌ها هدف‌دار بوده و تاثیرات مثبتی را به همراه دارد.

5. امنیت روانی

همه ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که نتوانسته‌ایم به دلیل ترس از انتقادها، ایده‌ها و نظرات خود را بیان کنیم و این ترس در محیطی که تمامی اعمال زیر نظر است کاملا قابل درک است.

اما شرایطی را در نظر بگیرید که در آن همه به صورت آزادانه می‌توانند بدون ترس از قضاوت شدن، ایده‌ها و نظرات خود را بیان کنند، فرهنگی که در آن مدیران به کارکنان آرامش خاطر داده و اجازه می‌دهند تا آنان بدون ترس و واهمه نظرات خود را بیان کنند، این شرایط امنیت روانی نام دارد. این شرایط می‌تواند تاثیر بسزایی در تشکیل یک گروه موفق داشته باشد و بهره وری و کارایی اعضای گروه را دوچندان کند.

 

منبع: INC

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-11 13:02:43
دسته بندی ها