23 نکته‌ای که باید در آغاز شغل خود بدانید

25 اسفند 1398 - 6:10
استخدام - 23 نکته‌ای که باید در آغاز شغل خود بدانید
23 نکته‌ای که باید در آغاز شغل خود بدانید
امتیاز مطلب: 97%

تیم دنینگ کارآفرین، وبلاگ نویس، نویسنده و مربی موفق 23 نکته‌ی کسب و کار را که آرزو می‌کند در  آغاز شغل خود از آن‌ها اطلاع داشت را با ما به اشتراک می‌گذارد. با یوکن همراه باشید.

بنا به دلایلی احساس می‌کنم تاکنون در حرفه‌ام موفق بودم. کسب و کار موفقی داشته‌ام. کارآفرین بوده‌ام. کسب و کار اینترنتی در کنار شغلم نیز انجام می‌دادم.

بعد از تمام این کارها شروع به ارزیابی اینکه چه راه‌هایی جواب‌گو بود و چه راه‌هایی نبود کردم.

کارهایی که افراد موفق در کسب و کارشان انجام دادند را مطالعه کرده و با کسانی که از کسب و کارشان راضی نبودند مقایسه کردم.

زمانی را به تحقیق اختصاص دادم و سپس عامل موفقیت یک  کسب و کار را یادداشت نمودم.

در ادامه به معرفی 23 چیزی که آرزو داشتم در آغاز حرفه‌ام از آن‌ها مطلع بودم می‌پردازم.

1.اجازه ندهید دیگران شما را اذیت کنند

ممکن است شخصی در شرکت شما وجود داشته باشد که کارهایی انجام می‌دهد که شما را اذیت می‌کند. کارهای او شما را اذیت می‌کند زیرا او قانون‌های شما در کسب و کار و زندگی را زیر پا می‌گذارد. دیگر اجازه ندهید دیگران خوشبختی شما را بگیرند. قانون‌های شما قانون‌های دنیا نیستند و ممکن است کمی و کاستی در آن‌ها وجود داشته باشد.

2. مراقب باشید که در مورد دیگران چه می‌گویید

هر چیزی که در مورد یک همکار بگویید احتمالاً به او خواهد رسید بنابراین تنها چیزهایی را بیان کنید که می‌توانید رو در رو هم به او بگویید.

مراقب بودن هنگام حرف زدن از دیگران

3. اگر از شنبه‌ها متنفرید پس استعفا دهید

 متنفر بودن از شنبه‌ها نشانه‌ی این است که از شغل خود متنفرید‌. اگر همیشه این حالت را تجربه می‌کنید از شغل خود استعفا داده و به دنبال شغل دیگری باشید که شما را خوشحال می‌کند.

4. سابقه همه چیز نیست

این نوع فرضیات اثر منفی بر روی شغل شما خواهند گذاشت. فرض اینکه کسب و کار بدون داشتن سابقه محکوم به فناست تنها بهانه‌‌ای است برای زمانی که به موقعیت مورد نظر نمی‌رسید‌. استخدام کنندگان و صاحبان کسب و کار معیارهای ثابتی برای استخدام ندارند. آن‌ها معیارهای خود را بر اساس اینکه شما چه احساسی به آن‌ها می‌دهید و اینکه از شما خوششان می‌آید تعیین می‌کنند. به دیگران احساس خوبی بدهید و به آن‌ها الهام ببخشید در این صورت همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

5. دنبال هر موقعیت شغلی که دوست دارید باشید

یکی از دوستانم قصد درخواست برای  موقعیت شغلی "رهبری مشارکت" را داشت. من به او پیشنهاد دادم که به دنبال موقعیتی باشد که در آن از کلمه "مدیر" و یا "رئیس" استفاده شده است  زیرا او لیاقت این لقب‌ها را دارد. به او گفتم که همکاران آینده‌ی تو کسی را می‌خواهند که بدانند  می‌تواند در آینده تصمیم‌گیری کند.

او موقعیت شغلی که می‌خواست را درخواست کرد و موفق به گرفتن آن شد.

 چیزی برای از دست ندادن ندارید بنابراین آن چیزی را که می‌خواهید درخواست کنید.

6. همیشه فکر کنید که جواب مثبت است تا زمانی که خلاف آن اتفاق بیافتد

دیگر درخواست اجازه نکنید. با در نظر گرفتن بهترین برای کسب و کار خود دست به اقدام بزنید و اتفاقات خوب خواهند افتاد. با درخواست اجازه در شغلخود نوآوری شما کاهش می‌یابد. مردم همیشه دلیلی برای مخالفت کردن دارند بنابراین دلیلی به آن‌ها ندهید. ابتدا دست به اقدام بزنید و بعد عذرخواهی کنید.

7. در مورد حقوق خود گفت و گو کنید

در هر حرفه‌ای زمانی می‌آید که در آن باید برای خود مبلغی تعیین کنید. در ابتدا اجازه دهید که کسب و کار این مبلغ را برای شما تعیین کند و سپس بگویید که نیاز به فکر کردن به آن دارید. روز بعد درخواست پول بیشتر کنید.

گفتگو در مورد حقوق

در بهترین حالت آن‌ها قبول می‌کنند. در بدترین حالت مبلغی که می‌توانند پرداخت کنند را پیشنهاد می‌کنند. شما لایق بهترین‌ها هستید بنابراین از پیشنهاد مبلغی بالاتر نترسید.

8‌. شما همیشه می‌توانید از شغل خود بیرون بیایید

از حقوقی پیشنهادی راضی نیستید؟ بیرون بیایید. آیا احساس می‌کنید که کسب و کاری که در آن فعالیت می‌کنید هیچ پیشرفتی ندارد؟ بیرون بیایید. حتی اگر به خود بگویید که راهی برای عوض کردن مسیر وجود ندارد، همیشه این راه وجود خواهد داشت.

9. به تعطیلات بروید‌

من برای هفت سال بدون هیچ مرخصی سالانه هر روز کار می‌کردم و این کار باعث خستگی بیش از حد، مریضی، افسردگی و اضطراب در من شد. هر از گاهی به تعطیلات بروید و یادتان باشد که حتماً گوشی خود را خاموش کنید.

10. موبایل شما حرفه‌تان را نابود می‌کند

جواب دادن موبایل در هنگام گفت‌وگوی رو در رو  کار مؤدبانه‌ای نیست.

هر باری که موبایل شما در یک جلسه با صدای بلند زنگ می‌خورد به همه‌ی افراد حاضر در جلسه بی‌احترامی می‌کنید.

اگر برای 45 دقیقه از گوشی خود دور باشید دنیا به آخر نمی‌رسد. در گذشته که موبایل وجود نداشت کسب و کارها بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می‌دادند.

11. جلسه‌های خود را وایساده برگزار کنید

کل روز نشستن باعث کم شدن انرژی و چاق شدن شما می‌شود. به جای نشستن در جلسه‌ها به پیاده روی بروید. پیشرفت خود را اندازه‌گیری کنید و با انگیزه بمانید.

12. برای شغل خود تا به امروز قدردان باشید

افراد زیادی برای رسیدن شما به جایی که اکنون هستید تلاش کرده‌اند. از شخصی که  برای رسیدن به هدف‌هایتان به شما کمک کرده است قدردانی کنید.

قدردانی برای شغل

13.جایی که از آن شروع کردید را فراموش نکنید

ممکن است اکنون مدیری موفق و یا صاحب کسب و کاری باشید اما جایی که از آن شروع کردید را فراموش نکنید. فراموش نکنید که در ابتدا همه‌ی ما قهوه درست می‌کردیم، زمین را جارو می‌کردیم، به تلفن مشتریان پاسخ می‌دادیم و سخت کار می‌کردیم. اگر آن‌ها را فراموش نکنید بیشتر مورد احترام قرار می‌گیرید.

14. ریسک کنید

بهترین تصمیماتی که تاکنون گرفته‌ام ریسک‌هایم بوده‌اند. ترسو نباشید و کارهایی انجام دهید که به شجاعت نیاز دارند.

15. آن چیزی را که فکر می‌کنید بیان کنید

آیا از محصولات خوب نیستید؟ به آن‌ها بگویید. از چیزی راضی نیستید؟ به آن‌ها بگویید.  اگر آن چیزهایی که در ذهنتان است را مؤدبانه و با احترام بیان کنید پیشرفت خواهید کرد. آن چیزی  که همه به آن فکر می‌کنند اما از بیان آن می‌ترسند را شما بیان کنید.

16. هر کس نظری دارد

هیچ کسی را در زندگی خود نخواهید دید که نظری نداشته باشد. به نظراتی گوش کنید که منطقی هستند و بقیه را نادیده بگیرید.

17.چیزهای جدید بیاموزید.

هر روز نکته‌‌ای جدیدی فرا بگیرید که در شغلتان به شما کمک می‌کند. این عادت شما را از هر کسی فراتر می‌برد نه برای اینکه بازی را ببرید بلکه برای اینکه می‌توانید از این هدایا برای رهبری دیگران استفاده کنید.

آموختن چیزهای جدید

18. افراد منفی را از زندگی خود دور کنید

در طول حرفه‌ی خود شما مجبور می‌شوید با منفی‌بافی دیگران دست و پنجه نرم کنید. از همه‌ی این افراد نمی‌توان دوری کرد اما به آن‌ها اجازه ندهید زمان زیادی از وقت شما را بگیرند. این افراد در هر چیزی عیبی پیدا می‌کنند. آن‌ها در این کار بهترین هستند.

19. مسائل را یادداشت کنید

یک روز عادی در کسب و کار شامل اطلاعات زیادی می‌شود. مغز شما بیشتر این اطلاعات را فراموش می‌کند بنابراین بهتر است آن‌ها را یادداشت کنید. یادداشت الکتریکی آسان‌تر است زیرا با جست و جوی کیبورد سریع می‌توانید آن را پیدا کنید.

20. شبکه‌ای از افراد را در تجارت خود ایجاد کنید

کسب و کارهای موفق با نتورک‌های قوی ساخته می‌شوند. تمام فرصت‌های عالی از طرف کسانی می‌آید که کاری که شما می‌کنید را دوست دارند. افرادی پیدا کنید که ارزش شما را درک می‌کنند و  آن‌ها را به نتورک خود اضافه کنید. روزی یکی از این افراد فرصتی به شما خواهد داد که همیشه آرزو‌ی آن را داشتید.

این فرصت‌ها معجزه نیستند بلکه با نتورکی پر از افراد با استعداد به وجود می‌آیند.

21. با دیگران خوب رفتار کنید

همه‌ی ما افراد مهربانی را که با ما خوب رفتار کردند به یاد داریم. یکی از این افراد باشید و  در میان جمع بدرخشید. افرادی که نیات خوب دارند همیشه زود به مقصد می‌رسند.

رفتار خوب با دیگران

22. فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید

فعالیت‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی  افزایش دهید تا بتوانید:

  • برای آن چیزی که در آن خوب هستید شناخته شوید
  • یک معلم باشید.
  • تا ارزش‌ها، شور و اشتیاق‌هایتان را به خودتان یادآوری کنید.
  • تا داستان‌های خود را به اشتراک بگذارید.
  • تا مراسم‌هایی که در آن‌ها شرکت دارید را به اشتراک بگذارید.

23. همان‌طور که به عنوان یک انسان رشد می‌کنید، کسب و کار شما نیز رشد خواهد کرد

هر چه که بیشتر به عنوان یک شخص پیشرفت کرده‌ام، حرفه‌ام نیز بهتر شده است. هر روز بر خود کار کنید و سعی کنید ذهنیت خود را تقویت کنید.

به گونه‌ای متفاوت تفکر کنید تا روش‌های منحصر به فردی را برای نشان دادن ارزش خود پیدا کنید.

 

حرفه‌ی شما انعکاسی از خود شماست. اگر خوب پیش نمی‌رود پس باید نگاهی به خود بیندازید.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-15 15:24:19
دسته بندی ها