چطور با نگرش مثبت می‌توانیم به موفقیت برسیم؟

26 اسفند 1398 - 6:10
مثبت اندیشی - چطور با نگرش مثبت می‌توانیم به موفقیت برسیم؟
چطور با نگرش مثبت می‌توانیم به موفقیت برسیم؟
امتیاز مطلب: 91%

نگرش و طرز تفکر شما به طراحی و سازمان دهی ذهنتان می پردازد. نگرش هر فرد نشان از موفقیت یا شکست او دارد و تأثیر چشمگیری روی ادامه مسیر زندگی می گذارد. لازم است بدانید، انتخاب نوعِ نگرش به خودتان وابسته است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا راهکارهایی را معرفی کنیم که به شما کمک می کند، نگرش خود را تغییر دهید و با مثبت اندیشی به زندگی ایده آل تان دست یابید.

مربی درونی داشته باشید

تمام افکاری که در ذهنتان نقش می بندد، در زندگی عملی خواهد شد. تمام فکرهایی که درباره خودتان، توانایی‌ها و مهارت‌هایتان دارید که برای رسیدن به موفقیت نیاز است، در نهایت در زندگی‌تان عملی خواهد شد. پس برای موفق شدن باید افکار و نگرش خود را با تدبیر انتخاب کنید. اگر فکر می کنید باید الگوی منفی نگرشتان را تغییر دهید، این تمرین را انجام دهید: مربی درونی برای خود تصور کنید تا تمام فکرهای ناامید کننده و وهم آور با افکاری که از قدرت و ایمان درونی‌تان سرچشمه می گیرد، عوض شود.

برای این منظور باید تمرکز خود را روی توانایی‌هایتان بگذارید تا بتوانید زودتر به اهدافتان برسید. باید یاد بگیرید مربی خود باشید و همیشه ذهنتان در وضعیت مثبت باقی بماند. این کار سبب می شود همیشه به تلاش خود ادامه دهید و هیچ وقت از حرکت باز نایستید. عده‌ای نگرش را برابر با حرکت می دانند، پس نگرش چیزی است که حرکت رو به جلو یا عقب شما را تعیین می کند. پس با توجه به این که در زندگی‌تان چه عملکردی دارید، قادر خواهید بود نگرش خود را ارزیابی کنید.

انگیزه‌های خود را بیابید

به دنبال چیزهایی باشید که به شما انگیزه‌ی تلاش و حرکت می دهد. باید بدانید چه چیزهایی در زندگی‌تان وجود دارد که به شما انگیزه می‌دهد تا به سمت اهدافتان بروید. اگر می خواهید انگیزه و اشتیاق خود را بیشتر کنید، دلیل انجام کارهایتان را بدانید. آیا برای رسیدن به سود و درآمد، برخی کارها را انجام می دهید؟ آیا کارهایی را انجام می دهید تا وضعیت فعلی خود را حفظ کنید؟ یا ترس و اجبار دلیل انجام برخی کارهایتان بوده است؟

اگر انگیزه‌های واقعی خود را پیدا کنید، می توانید نگرش خود را به سمت مثبت اندیشی تغییر دهید. نگرش هر فرد از قدرت درونی او نشات می گیرد، پس وقتی بتوانید برای یک هدف انگیزه‌ای پیدا کنید، سریع‌تر در مسیرتان حرکت خواهید کرد، بیشتر می خندید، اعتماد به نفس بیشتری دارید، در نهایت تمام این موارد سبب می شود تا به موفقیت‌های چشمگیرتری دست یابید.

الگوهای ذهنی برای خود داشته باشید

الگوهایی برای خود در نظر بگیرید تا بهتر بتوانید روی اهدافتان تمرکز کنید و برای رسیدن به آن‌ها، مهارت‌های خود را بالا ببرید. برای داشتن نگرش مثبت، الگوهایی برای موفقیت خود داشته باشید و مدام به آن‌ها فکر کنید. هر چقدر باور عمیق‌تری به تحقق یک هدف داشته باشید، با احتمال بیشتری به آن دست خواهید یافت. این تمرین ذهنی، سبب مثبت اندیشی شما می‌شود و شما را به سمت موفقیت‌های بیشتر می برد. این باور به اثبات رسیده برای آنچه تجسم می کنید، تلاش خواهید کرد.

اضطراب و نگرانی خود را کنترل کنید

وقتی در کار خود با مشکلی مواجه می شوید، حتماً فکر می کنید کنترل افکار و احساسات خود را از دست داده‌اید. برای خوش بینی، باید به افکار خود نظم دهید تا از بدبینی نجات یابید. اضطراب همان ترس از آینده است، پس به خود یادآوری کنید هم اکنون "چه می شود اگر" روی نداده است. پس بر چیزی که اکنون می توانید کنترل کنید، تمرکز کنید. با هر فکر می توانید نوع نگرش و رفتارتان را برنامه ریزی کنید. پس برای این که نگرش خوبی داشته باشید، روی راه حل‌ها متمرکز نشوید نه مشکلات.

در دیگران احساس مثبت به وجود آورید

برای باقی ماندن در مسیر دست یابی به موفقیت، باید با اراده و مصمم باشید. علاوه بر آن، باید خوشحال باشید و از کارتان هم لذت ببرید. وقتی به دیگران انرژی مثبت بیشتری دهید، موفقیت‌های بالاتری نصیبتان خواهد شد. انرژی شما می تواند دیگران را جذب یا دفع کند. وقتی با هیجان در مقابل اطرافیانتان ظاهر شوید، این احساس به آن‌ها منتقل خواهد شد و روحیه کاری‌تان افزایش می یابد. پس نگرش مثبت شما به دیگران انگیزه می دهد تا از تلاشتان برای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر استقبال کنند.

تمام شور و اشتیاق خود را نشان دهید

برای موفقیت مشتاق باشید. باید در رفتار خود یک شوق طبیعی داشته باشید که به نظر می آید نمی‌توانید برای تبدیل اشتیاقتان به عمل صبر کنید. این اشتیاق تمام احساسات شما را به نمایش می کشد و وقتی متعهد به کارتان باشید، موتور محرکه‌ای برای دست یابی به اهدافتان خواهد بود.

انگیزه‌های معنوی برای خود پیدا کنید

اگر بتوانید میان انگیزه‌های معنوی با اهداف خود ارتباط برقرار کنید، به این باور می رسید که با کارتان تمام اهدافی که در زندگی دارید، محقق خواهد شد. این نوع نگرش به اهدافتان معنای بیشتری می دهد و به شما کمک می کند تا ببینید اهدافتان چطور به زندگی دیگران کمک می کند. این مسئله به شما قدرت بیشتری برای انجام کارهایتان خواهد داد.

کمی بی خیال باشید

وقتی برای رسیدن به موفقیت تلاش می کنید، روی جنبه‌های لذت بخش زندگی‌تان تمرکز خواهید کرد. با این کار استرس کمتری داشته و انرژی مثبت بیشتری خواهید داشت که باعث می شود با جدیت بیشتری تلاش کنید. گاهی بی‌خیال بودن سبب می شود محیط کاری اطرافتان شادتر شود و به جذابیت شخصیتی برسید و در افرادی که با شما کار می کنند، اشتیاق و اعتماد به وجود آید.

فعالیت بدنی داشته باشید

با فعالیت بدنی و تغییر در وضعیت جسمی می توانید نگرش و فکرهای منفی را از خود دور کنید. فعالیت بدنی در شما آرامش به وجود می آورد و کمک می کند انرژی خود را برای دیدن افکار مثبت جمع کنید. فعالیت بدنی و ورزش شما را به یک وضعیت متعادل ذهنی می رسد و کمک می کند مثبت اندیشی تان بیشتر شود. حرکت و فعالیت سبب آزاد شدن استرس می شود که برای تعادل ذهنی و به دست آوردن انگیزه لازم است. اگر نمی خواهید در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید، حداقل روزی 15 دقیقه پیاده روی داشته باشید.

بر خودتان مسلط شوید

برای رسیدن به موفقیت، باید روی افکار و احساسات خود تسلط داشته باشید. اگر افکار بدبینانه دارید، از همین حالا تصمیم بگیرید نگرش خود را تغییر دهید. در تعامل و ارتباط با دیگران مثبت اندیش باشید. وقتی بتوانید روی دنیای درونی خود مسلط شوید، بر دنیای بیرونی نیز تسلط خواهید یافت. در کسب و کار، نگرش اهمیت زیادی دارد. اگر باور کنید می توانید موفق شوید، حتماً خواهید شد. موفق شدن را انتخاب کنید تا در نهایت پیش بینی شما به واقعیت مبدل شود.

 

منبع: Entrepreneur

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-16 09:26:58
دسته بندی ها