اگر می‌خواهید استخدام شوید این کارها را انجام ندهید

29 اسفند 1398 - 6:00
مدیریت شخصی - اگر می‌خواهید استخدام شوید این کارها را انجام ندهید
اگر می‌خواهید استخدام شوید این کارها را انجام ندهید
امتیاز مطلب: 92%

آیا بعد از مدت‌ها جست و جو برای شغل رویایی خود، آن را پیدا کرده‌اید؟ فقط کافی است مصاحبه آن را قبول شوید و در این صورت تمام تلاش شما در این مدت به موفقیت مبدل می‌شوند‌. به احتمال زیاد رزومه‌ی خود را ارسال کرده‌اید و سؤالات متداولی که در مصاحبه می‌پرسند را مطالعه کرده‌اید اما واقعاً آمادگی آن را دارید؟ در ادامه با یوکن همراه باشید.

حتی با همه‌ی تجربه و کار‌های آماده‌سازی باز هم ممکن است دچار اشتباهاتی شوید که باعث می‌شو‌د  استخدام کننده شخص دیگری را برای این کار برگزیند. اگر بدانید که این اشتباهات چه هستند قادر خواهید بود از آن‌ها دوری کنید. در ادامه به معرفی بعضی از اشتباهاتی که افراد در هنگام مصاحبه به بهای از دست دادن شغل رویایشان انجام می‌دهند می‌پردازیم.

1. به جای گوش دادن حرف زدن

تحقیقات نمایان کرده است که مردم 60 درصد یک گفت و گو را صرف صحبت در مورد خودشان می‌کنند. حتی در یک مصاحبه، گفت و گوی ایده آل گفت و گویی برابر است که در آن مصاحبه کننده برای صحبت منتظر اجازه می‌ماند. اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که در هنگام استرس بدون کنترل و زیاد حرف می‌زنند، نفسی عمیق کشیده و گوش کنید. سعی کنید از موضوع بحث خارج نشوید و اطلاعاتی که به آن نیازی نیست در مورد خود ندهید‌‌.

2. دروغ گفتن

اشخاص از آنچه که فکر می‌کنید در تشخیص دروغ خوب نیستند گرچه بعضی از حالت‌ها می‌توانند دروغ را قابل شناسایی کنند. بزرگ‌ترین چیزی که باعث تشخیص یک دروغ می‌شود خود کلمات هستند. اگر شروع به گفتن داستانی کنید که حقیقت نداشته باشد شانس اینکه یک اشتباه کنید و داستانتان دارای تناقض باشد زیاد است اما حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، مصاحبه کننده ممکن است چیزی را حس کند و شما را از لیست خط بزند. بهترین راه برای پاسخ دادن به سؤالات صادق بود است.

3. لباس رسمی نپوشیدن

لباسی که برای پوشیدن در مصاحبه انتخاب می‌کنید در گرفتن شغل تأثیر خواهد گذاشت. در نظر سنجی، 72 درصد از استخدام‌کنندگان گفتند که لباس نامناسب پوشیدن یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات متقاضی است. از پوشیدن لباس‌های راحت دوری کنید و در مصاحبه با لباس رسمی حاضر شوید. مدیران نسبت به رنگ‌های روشن و یا لوازم جانبی منحرف کننده، بیشتر به رنگ‌های خنثی مانند سیاه و  آبی پاسخ می‌دهند.

4. اطلاعاتی در مورد کار یا شرکت نداشتن

مطالعات نشان داده است که کارکنانی که در مورد کارفرمایان و کارهایی که انجام می‌دهند پرشور هستند شادتر و کارآمدتر هستند. با این حال، بسیاری از جستجوگران شغل در آخر شغلی را می‌یابند که چیزهای زیادی در مورد آن نمی‌دانند. قبل از درخواست هرگونه شغلی، زمانی به تحقیق در مورد شرکت اختصاص دهید و دریابید که آیا از کار آن خوشتان می‌آید یا خیر. دریابید که آن‌ها به عنوان کارفرما چگونه هستند. شما همچنین می‌توانید محصولات و شرکت آن‌ها  را بررسی کنید تا ببینید آیا ارزش‌های اصلی یکسان را به اشتراک می‌گذارید. هنگامی که برای مصاحبه پذیرفته شدید تحقیق گسترده ای را در مورد شرکت انجام دهید تا بتوانید سؤالات را به صورت صحیح پاسخ دهید.

5. اولین دستمزد کم ارائه شده را قبول کردن

 اگر شما برای مدتی بیکار هستید می‌تواند وسوسه انگیز باشد که پیشنهاد‌ها را در پایین‌ترین محدوده قبول کنید. با انجام این کار می‌‌توانید مبلغ زیادی را در طول سال‌ها از خود محروم کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که کارفرمایان در طول مذاکرات حقوق و دستمزد بهتر به پیشنهاد‌ها مقابل محکم پاسخ می‌دهند. نه تنها احتمال گرفتن پول بیشتری را در حساب بانکی‌تان افزایش می‌یابد بلکه کارفرمای شما احترام بیشتری برای درخواست‌های شما خواهند داشت.

6. هیچ کاری نکردن بعد از مصاحبه

پس از مصاحبه، بسیاری از متقاضی‌ها تصمیم به نشستن و منتظر زنگ تلفن ماندن می‌گیرند، اما پیگیری بخش مهمی از گرفتن یک شغل است. اگر یک کارمند برای استخدام در مرز باشد، یک ایمیل اضافی می‌تواند تفاوت‌ها ایجاد کند. تحقیقات نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید پاسخ خود را به ایمیل پیگیری دریافت کنید، ظرف 24 تا 48 ساعت پس از ارسال آن خواهد بود. با این حال حتی اگر پاسخ نشنیدید باز هم فرصت برای استراحت نیست.  شما یک شانس 21 درصدی در ایمیل دوم و یک شانس 25 درصدی اگر باز هم پیگیری کنید برای دریافت پاسخ دارید .

پیدا کردن یک شغل می‌تواند استرس زا باشد، اما علم می‌تواند به شما کمک کند تصمیماتی بگیرید که شانس گرفتن شغل را برای شما افزایش می‌دهند؛ در نتیجه با تحقیق و آماده سازی دقیق، شما می‌توانید شغل مورد نظرتان را صاحب شوید. این کار نه تنها جستجوی شغلی را آسان‌تر می‌کند، بلکه ممکن است فرآیند جستجوی شغلی را نیز کاهش می‌دهد.


منبع: Entrepreneur

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-18 17:14:07
دسته بندی ها