نکاتی برای بهبود عملکرد مغز که سبب موفقیتتان می شود

2 فروردین 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - نکاتی برای بهبود عملکرد مغز که سبب موفقیتتان می شود
نکاتی برای بهبود عملکرد مغز که سبب موفقیتتان می شود
امتیاز مطلب: 95%

باهوش بودن تصادفی نیست، بلکه باید بتوانیم به گونه‌ای مغز خود را رشد دهیم که بیشترین بهره وری را داشته باشد. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چطور عملکرد مغز را برای افزایش موفقیت تغییر دهیم.

تج تادی، عصب شناس، بنیان گذار و مدیرعامل کمپانی MindMaze است که به یافته‌های ارزشمندی پیرامون عملکرد مغز رسیده است. شرکت MindMaze در زمینه تکنولوژی مغز پیشگام بوده و به دنبال ساخت نسل جدید تعاملات ماشین و مغز انسان است. تادی می گوید تمام انسان‌ها باید اطلاعات کاملی درباره نگهداری و مراقبت از مغز داشته باشند. هدف او این است تا با استفاده از محصولات مراقبت از سلامتی، کیفیت زندگی را بهبود بخشد.

مغز هر انسان منحصر به فرد بوده و ساختار مختص خودش را دارد

پس هر فرد باید روش متناسب با عملکرد مغز خود را پیدا کند. تادی در این باره می گوید: "هر انسانی قدرت یادگیری و تعامل متفاوتی دارد و هر نوع آن از بخش خاصی از مغز استفاده می کند. مثلاً یادگیرنده‌های شنوایی برای فراگیری تجربیات جدید از قدرت شنوایی خود بهره می‌برند. در حالی که یادگیرنده‌های بصری از قدرت بینایی خود استفاده می کنند. اگر شما یادگیرنده شنوایی هستید و می خواهید سطح یادگیری خود را افزایش دهید، باید روش بهتری را نسبت به شبیه سازی ساده فراگیرید. بهترین روش، پیدا کردن استراتژی یادگیری چندمنظوره است."

پس نباید فکر کنید روش مناسب با عملکرد مغز شما، برای دیگران هم مفید است.

هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست

در تمام طول زندگی انعطاف پذیری سیستم عصبی وجود دارد، پس هیچ وقت برای یادگیری موضوعات جدید دیر نیست. هر چقدر مغز اطلاعات بیشتری داشته باشد، قدرت یادگیری نیز افزایش خواهد یافت، چرا که دانش جدید براساس اطلاعات موجود در مغز تولید می شود.

تادی می گوید: "یادگیری مؤثر با تکرار کردن به دست می آید. اگر در زندگی هدف مشخصی داشته باشید و بتوانید حافظه‌ی خود را تقویت کنید، عملکردتان بهبود خواهد یافت." مدیران از این روش برای پیشرفت خود و سازمانشان استفاده می کنند.

فعالیت فیزیکی باعث سلامت مغز می شود

ورزش کردن سبب ترشح مواد شیمیایی چون اندورفین می شود، مغز انسان نیز به آزاد شدن این ماده نیاز دارد. ورزش و فعالیت فیزیکی آزادسازی مواد شیمیایی لازم برای رشد را تحریک می کند؛ مواد شیمیایی که روی سلامت سلول‌های مغزی، ساخت عروق خونی جدید و افزایش تعداد سلول‌های مغز اثر می گذارند.

باید رژیم غذایی را دنبال کنید که به آن علاقه دارید. پس به دنبال ورزشی بروید که آن را دوست دارید و از انجامش لذت می برید.

مغز، هدایت کننده شماست

تادی درباره اهمیت نورون‌های بازتابی می گوید: سلول‌های مغزی به انجام یک عمل یا مشاهده‌ی کاری که توسط دیگران انجام می شود، واکنش نشان می دهند. پس اگر نتوانید خود را در موقعیت دیگری تصور کنید، هرگز نخواهید توانست یک مدیر موفق و تأثیرگذار باشید. با تقویت مهارت‌های شنوایی، خواندن و نگاه کردن به یک مسئله از منظر دیگران، می توانید میزان خودآگاهی خود را بالا ببرید.

هر مغزی، محرک‌های احساسی دارد

مغز بر اساس منطق تصمیم گیری می کند؛ اما هیچ مغزی همیشه تصمیمات منطقی نمی‌گیرد. احساسات می توانند قدرت تصمیم‌های منطقی را پایین بیاورند. بازخورد مثبت، انگیزه‌ی بیشتری نسبت به ترس یا خجالت ایجاد می کند. در مقابل بازخورد منفی سبب ناامیدی می شود و این مسئله روی عملکرد شما و همکارانتان اثر می گذارد. تادی در این باره می گوید: "در شرایط سخت و استرس زا، خوب گوش دهید و سؤالات طرف مقابل را تحلیل کنید. برای جواب دادن عجول نباشید. احساسات خود را کنترل کنید تا دید بهتری پیدا کنید." وقتی قبل از پاسخ دادن احساسات طرف مقابل را بسنجید، بهتر می توانید با او ارتباط برقرار کنید.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-03-18 17:15:14
دسته بندی ها