چگونه‌ کتاب‌هایی که به آن علاقه نداریم ولی برای ما مفیدند را بخوانیم؟

10 شهریور 1399 - 6:05
معرفی کتاب - چگونه‌ کتاب‌هایی که به آن علاقه نداریم ولی برای ما مفیدند را بخوانیم؟
چگونه‌ کتاب‌هایی که به آن علاقه نداریم ولی برای ما مفیدند را بخوانیم؟
امتیاز مطلب: 95%

افراد موفق کتاب‌های زیادی می‌خوانند اما کتاب‌هایی که آن‌ها می‌خوانند در همه‌ی زمینه‌ها نیستند بلکه بیشتر مربوط به تقویت خود، آموزش یا موفقیت‌اند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

  • وارن بافت بین 600 تا 1000 صفحه در روز کتاب می‌خواند.
  • بیل گیتس حدود 50 کتاب در هر سال مطالعه می‌کند.
  • مارک کوبان روزانه بیش از 3 ساعت مطالعه دارد.
  • مارک زاکربرگ در طول سال 2015 یک کتاب را هر دو هفته می‌خواند.

همان‌طور که در ابتدا گفتم افراد موفق همه چیز را نمی‌خوانند، بلکه از طریق خواندن محتوا با کیفیت بالا به خود انگیزه می‌دهند و به آموزش خود کمک می‌کنند.

کتاب‌های داستانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند

افرادی مانند بیل گیتس و مارک زاکربرگ خوانندگان کتاب‌هایی‌اند که به آنان کمک می‌کند تا مهارت‌‌ها، دانش و درک خود را بهبود بخشند. اما به نظر می‌رسد که افراد معمولی علاقه‌ای به ​​خواندن چنین کتاب‌هایی ندارند.

اگر به چند دهه فروش کتاب نگاه کنید، خواهید دید که کتاب‌های داستانی بسیار محبوب‌تر از کتاب‌های تقویت خود هستند. کتاب‌های داستان به‌گونه‌ای طراح شده و نوشته شده‌اند که شما را مجبور به خواندن ادامه‌ی آن‌ها می‌کنند. در هر فصل یک چیز مبهمی وجود دارد که شما را تا آخرین صفحه مجذوب خود می‌کند و تا زمانی که نفهمید که چه اتفاقی می‌افتد و در پایان چه می‌شود از خواندن آن دست بر نخواهید داشت.

کتابخوانی - کتاب - عینک - کتاب مفید - کتابهای خودآموزی - کتاب تقویتی

 از سوی دیگر، کتاب‌های غیر داستانی در حوزه بهبود خود برای کمک به حل یک مشکل یا رسیدن به یک هدف خاص در نظر گرفته شده‌اند. در اغلب موارد، این نوع از کتاب‌ها در قالب داستان نوشته نشده‌اند و این امر آن‌ها را کمتر برای اکثریت خوانندگان جذاب می‌کند.

فقدان داستان‌سرایی در کتاب‌های آموزشی و تقویت خود، سبب شده است که بسیاری از مردم معتقد باشند که این کتاب‌ها برای خواندن و درک سخت و دشوارند.

اگر این موضوع برای شما نیز صدق می‌کند، خبر خوب این است که به احتمال زیاد کتاب خوبی را برای این منظور انتخاب نکرده‌اید. به عنوان مثال، اگر شما مجذوب اکتشاف فضایی هستید، اگر یک کتاب فنی و سنگین در مورد موضوع بخوانید به سرعت علاقه خود را به این موضوع از دست خواهید داد. با این حال، اگر کتابی انتخاب کنید که به راحتی قابل درک باشد، مانند زندگینامه فضانورد ناسا، احتمالا کتاب را دوست خواهید داشت و علاقه خود را به اکتشاف فضا افزایش می‌دهید.

فرض کنید به تازگی شروع به یادگیری نواختن پیانو کرده‌اید اگر کسی به شما ورقه‌ی نت موسیقی پیانو‌ی پیشرفته بدهد، این کار ممکن است شما را برای همیشه از پیانو زده کند.

کتاب‌های تقویت خود خوبی انتخاب کنید

بنابراین، راز انتخاب سطح مناسبی از کتاب غیر داستانی چیست؟

کتاب - کتاب خوانی

اولا، شما باید هدفی که قصد رسیدن به آن را دارید داشته باشید یا مشکلی که می‌خواهید آن را حل کند. به عنوان مثال، اگر شما در حال برنامه ریزی برای یک کارآفرین شدن نیستید، بعید به نظر می‌رسد که از کتابی با چنین محتوایی خوشتان بیاید حتی اگر یکی از کتاب‌های بهبود خود توصیه شده باشد.

هنگامی که زمینه‌ی درستی را بیابید، اقیانوسی از کتاب‌های خودآموزی را پیدا خواهید کرد تا به شما کمک کنند یاد بگیرید و رشد کنید. بهترین این کتاب‌ها به شما توصیه‌هایی روشن برای بهبود زندگی‌تان می‌دهند.

کتاب‌های داستان و رمان می‌تواند لذت‌بخش باشد و اغلب قوه‌ی تخیل و خلاقیت را افزایش می‌دهند. با این حال، آن‌ها یک راهی مستقیم برای بهبود زندگی روزمره شما نیستند.

عدم انتخاب مناسب‌ترین کتاب‌های غیر داستانی می‌تواند انگیزه‌ی شما را برای خواندن منظم این کتاب‌ها کور کند. این امر می‌تواند به طور مستقیم بر شانس شما برای رشد و پیشرفت تأثیر بگذارد.

انتخاب کتاب‌های پیشرفت درست با هدف آغاز می‌شود

اگر می‌خواهید در زندگی بسیار موفق باشید، باید از خرد و دانش بی‌حد و حصر موجود در کتاب‌های پیشرفت و تقویت خود استفاده کنید.

راز انتخاب مناسب‌ترین کتاب خودآموزی برای شما این است که وضعیت فعلیتان را درک کنید و به یک دید کلی از آن‌چه که در آینده به آن امیدوارید، به دست آورید.

کتاب - کتابخوانی - رشدفردی - رشدشخصی - رشد فردی - کتاب آموزنده - خودآموزی

کتاب ایده‌آل تقویت، کتابی است که متناسب با نیازهای فعلی شما باشد و از آغاز تا پایان برای شما راحت و لذت‌بخش باشد.

تصور کنیم که می‌خواهید یک طراح گرافیک بشوید. اگر اولین کتابی که می‌خوانید برای طراحان حرفه‌ای و واجد شرایط گرافیک نوشته شده باشد، بعید است مناسب شما باشد. در عوض، اگر کتابی انتخاب کنید مانند کتاب «Non-Designer’s Design» احتمالا برای شما سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود.

انتخاب کتاب اشتباه از خواندن و یادگیری بیشتر فورا جلوگیری خواهد کرد. با این وجود، انتخاب کتاب درست، علاقه شما را جلب خواهد کرد و به شما کمک می‌کند فرصت‌های ثابت برای رشد و بهبود پیدا کنید.

کتاب‌های خودآموزی خوب توجه شما را به خود جلب می‌کند و دانش شما را تقویت می‌کند

اگر هنوز کتاب پیشرفت خود را آغاز نکرده‌اید و یا آن را به پایان نرسانده‌اید، پس از خودتان بپرسید که چه چیزی شما را متوقف می‌کند؟ آیا علتش ترس از ناشناخته‌ها یا عدم درک آن‌چه کتاب‌های خودآموزی ارائه ‌می‌دهد است؟

اگر یک کتاب غیر داستانی را انتخاب کنید که یکی از تمایلات یا نیازهای شما را پاسخ‌گو باشد، مجذوب محتوای آن خواهید شد و به احتمال زیاد این کتاب را در زمان سریع به پایان خواهید رساند هرچند مانند یک رمان داستان نداشته باشد.

کتاب - کتابخوانی - کتابهای خودآموزی - کتاب تقویتی

اگر هدف شما از «خواندن» این است که به دنبال پاسخی باشید، این امر کنجکاوی کافی را در شما القا خواهد کرد و تا کلمه آخر این کتاب را خواهید خواند.

کتاب درست را به آسانی درک خواهید کرد و به راحتی علاقه و توجه شما حفظ خواهد شد. کتاب‌های خودآموزی می‌توانند انواع فرصت های آینده را برای شما به وجود بیاورند. شما چیزهای جدید یاد خواهید گرفت، الهام می‌گیرید و عشق عمیق به دانش و حکمت عملی خواهید داشت.

و جالب‌ترین چیز این است که شما می‌توانید ایده‌ها و مشاوره‌هایی که برای زندگی روزمره یاد می‌گیرید را اعمال کنید و هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، به احتمال زیاد به یک روند در جهت نتایج مثبت خواهید رسید.

منبع: Lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-26 12:01:10
دسته بندی ها