چگونه بدون خسته شدن کارمندان، کار بیشتری به آن‌ها محول کنیم؟

16 اردیبهشت 1399 - 6:00
رفتار سازمانی - چگونه بدون خسته شدن کارمندان، کار بیشتری به آن‌ها محول کنیم؟
چگونه بدون خسته شدن کارمندان، کار بیشتری به آن‌ها محول کنیم؟
امتیاز مطلب: 93%

وقتی فشار کاری زیادی به کارمندان وارد می شود، احتمالاً آن‌ها با خستگی زیادی مواجه شده و ممکن است پیامدهایی در پی داشته باشد. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از خستگی بیش از اندازه کارمندان جلوگیری کنید؟

شاید در شرکت شرایطی به وجود آید که نیاز به افزایش حجم کاری کارمندان داشته باشید. مثلاً پروژه‌های بیشتری وارد شرکت شود یا نیاز به انجام چند پروژه‌ی هم‌زمان باشد. گاهی می‌خواهیم زیرساخت جدیدی برای پروژه‌های آینده خود بسازیم. حساس‌ترین نمونه‌های افزایش حجم کاری وقتی است که اشکالی در سیستم‌های شرکت ایجاد شده و باید به سرعت رفع گردد.

در هر صورت دلیلی وجود دارد که برای افزایش تعداد کارمندان و حجم کاری آن‌ها نیازی ایجاد کرده است. برای موفقیت در این شرایط و کسب بهترین بازدهی از کارمندان، سه پیشنهاد اساسی وجود دارد:

قطعاً اضافه کردن نیروی کاری جدید، پیشنهاد اول نخواهد بود؛ زیرا درخواست نیروی جدید سبب از دست دادن زمان می‌شود. بالا بردن کارایی کارمندان نیز پیشنهاد دیگری است که نیازمند زمان مخصوص به خود است؛ اما استراتژی که بیشتر شرکت‌ها انتخاب می کنند، افزایش حجم کار کارمندان است. این استراتژی نیازمند زمان خاص نیست و به سرعت اجرا می شود. به همین خاطر بیشتر مدیران از این روش استفاده می کنند، اما باید بدانید این استراتژی در طولانی مدت به کسب و کار شما آسیب‌های زیادی می رساند. به عنوان مدیر یک کسب و کار باید قبل از رخداد هر اتفاقی، استراتژی‌ها را بیابید و بدانید در هر شرایط کدام یک مناسب‌تر است.

در ادامه نکاتی را مطرح می کنیم که از رفتار مدیران ناموفق الهام گرفته شده است. این نکات به شما یاد می‌دهد چگونه کارایی خود را با حفظ ساعت و حجم کاری کارمندان افزایش دهید.

دقیقا بدانید نیاز به کار بیشتر تا چه زمانی طول می‌کشد

وقتی حجم کاری زیادی به شما وارد می شود باید از خود بپرسید این حجم از درخواست‌ها تا چه زمانی باقی می ماند؟ آیا این فشارها برداشته می‌شود یا سبب تغییر روند شرکت خواهد شد؟

اگر پروژه‌های زیادی وارد شرکت می شود، ابتدا کمی از افزایش حجم کار بهره ببرید و بعد از آن به دنبال افزایش نیرو و کارایی کارمندان باشید. پس بهتر است از سه استراتژی به صورت ترکیبی استفاده کنید.

با کارمندان خود در ارتباط باشید

برای کارمندان دلیل افزایش حجم کاری و نیاز به نیروی بیشتر را شرح دهید. آن‌ها را متقاعد کنید که چرا باید کار بیشتری انجام دهند و بگویید برای راحتی کار آن‌ها تلاش خواهید کرد. مدیران کسب و کار باید در بازه‌های زمانی مشخص، میزان خستگی کارمندانشان را بسنجند و مطمئن شوند آن‌ها در حالت خستگی بیش از حد نیستند، چرا که خستگی زیاد، احتمال اشتباه کارمندان را بالا می برد، غیبت‌های کاری را بیشتر می کند و اشتیاق و علاقه‌ی آن‌ها به کار را بسیار پایین می‌آورد.

در زمان مناسب به کارمندانتان استراحت دهید

میزان هورمون آدرنالین از جمله عواملی است که در بالا بردن حجم کاری مفید خواهد بود. وقتی دوره‌ی انجام کار جدید طولانی شود، اشتباهات افراد نیز زیادتر شده و با کاهش تولید آدرنالین، خستگی و کاهش کارایی خود را نشان می دهد.

پس استراحت و تجدید قوا، به کارمندان کمک می کند تا انرژی از دست رفته را کسب کنند و بتوانند با همان قدرت و توان به کار خود ادامه دهند.

پس در زمان افزایش ناگهانی حجم کار، ترکیب سه استراتژی بهترین راه حل است، البته باید پیش از هر اتفاقی، برای اجرای این استراتژی‌ها برنامه داشته باشید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-04 16:39:23
دسته بندی ها