8 راهی که مدیران موفق به کارمندان خود انگیزه می‌دهند

17 بهمن 1399 - 11:00
انگیزشی - 8 راهی که مدیران موفق به کارمندان خود انگیزه می‌دهند
8 راهی که مدیران موفق به کارمندان خود انگیزه می‌دهند
امتیاز مطلب: 92%

خیلی از کارآفرینان موفق به دنبال کسب ثروت کلان نیستند، بلکه می خواهند چیزی ماندگار بسازند؛ اما معمولاً کارمندان، برای پول کار می کنند و به دنبال درآمد بیشتر هستند. به تازگی مطالعات اخیر Mckinsey survey اعلام کرده محرک‌های غیرمالی، در طولانی مدت تأثیرگذارتر از انگیزه‌های مالی است. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 8 روشی که مدیران موفق برای ایجاد انگیزه در کارمندان خود استفاده می کنند را معرفی کنیم.

چارلز گارسیا (Charles P. Garcia) در کتاب خود با عنوان تجارب مدیریتی از ساکنان کاخ سفید، انگیزه را با مدیریت مرتبط دانسته است. در کتاب او به تجارب و باورهای 600 مدیر از اقشار مختلف آمریکا اشاره شده است. او می گوید کارمندان به اندازه‌ی پول، برای رهبران قدرتمندی که برای پیشرفت به آن‌ها انگیزه می دهند، ارزش قائل‌اند.

در ادامه‌ی مقاله به شما می گوییم چطور در شرایط سخت اقتصادی و وقتی بودجه‌ی محدودی داریم، روحیه و انگیزه‌ی کارمندان را حفظ کنیم.

1. به کارمندان خود انرژی دهید

به عنوان مدیری فعالیت کنید که هر روز با عشق و انرژی مثبت به سرکار می روید، نه مدیری که تنها انرژی و انگیزه کارمندان را می گیرد. به این فکر باشید که کارمندانتان به شما کمک کرده‌اند تا شرکتتان در سخت‌ترین دوره‌ی اقتصادی سر پا بماند. پس شما هم باید منبعی از انرژی مثبت برای آن‌ها باشید.

انرژی دهی - کارمندان نمونه

2. زندگی، فقط کار کردن نیست

رهبران بزرگ منبعی از انرژی جسمی، روحی و عاطفی هستند. می‌توان این انرژی‌ها را با رابطه‌ی قوی، ورزش مستمر، سبک زندگی سالم و تفکر عمیق افزایش داد.

3. کارمندان را در اولویت اول قرار دهید

برای موفقیت کسب و کار خود باید به کارمندانتان توجه کنید. کسب و کاری که با استخدام، آموزش و مدیریت نیروی کاری برای رسیدن به محصول یا خدماتی که قرار است ارائه شود، به دست می‌آید. پس اگر کارمندان عامل اصلی موفقیت شما هستند، برای این که مدیر موفقی باشید، باید با دقتی بسیار زیاد به آن‌ها توجه کنید.

4. به ارزش‌های اخلاقی پایبند باشید

اگر بتوانید رفتار مناسبی با کارمندانتان داشته باشید، این اخلاق مدار بودن به شما انگیزه می دهد و افتخاری برای سازمانتان خواهد بود.

5. ارتباطات خوبی برقرار کنید

یک مدیر موفق باید بتواند روی دیگران تأثیر بگذارد، این مسئله بدون ارتباط مؤثر، ممکن نیست. اگر در برقراری ارتباط با کارمندانتان مشکل دارید، روی توانایی تمامی آن‌ها کار کنید، آن هم با انتخاب کلماتی که تأثیری مثبت روی انتقال پیامتان دارند.

ارتباطات خوب

6. شنونده‌ی خوبی باشید

مدیران تأثیرگذار کسانی هستند که برای شنیدن حرف‌های اعضای گروهشان وقت می‌گذارند و به معنای واقعی کلمات نیز توجه می کنند. یادتان باشد در پس هر کسب و کاری، کارمندانی هستند که نیاز دارند تنها با آن‌ها صحبت کنید. پس به آن‌ها بگویید همیشه گوش شنوایی برایشان وجود دارد.

7. به دنبال حل مسائل باشید

بالای اتاقتان تابلویی نصب کنید و جمله‌ی "برای من مشکل نسازید، راه حل بیاورید" را روی آن بنویسید. باید بتوانید با تمام قوا اعضای گروهتان را هدایت کنید و به آن‌ها یاد دهید در این شرایط سخت، حلال مشکلات خود و سازمان باشند.

8. کارمندان را با تکیه بر تجربه و لیاقت کارمندان مدیریت کنید

کارمندان خود را راهنمایی و تشویق کنید و با خود همراه سازید، مطمئن باشید این روش به نفع کسب و کارتان خواهد بود. اگر می‌خواهید از شرایط سخت اقتصادی نجات یابید، این همان مدیریتی است که برای سازمانتان نیاز دارید.

روش مدیریتی در تمام فراز و نشیب‌ها بدون تغییر است؛ اما وقتی با مشکل اقتصادی رو به رو هستید، این اصول می تواند تفاوت بین موفقیت یا شکست را رقم بزند. با این 8 روش رهبری می توانید به کارمندان خود انگیزه دهید و از شرایط سخت عبور کنید.

 

منبع: Forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-05 07:03:46
دسته بندی ها