10 روش بی هزینه برای این که احساس شادی و خوشبختی کنید

9 تیر 1399 - 6:00
مهارت‌های فردی - 10 روش بی هزینه برای این که احساس شادی و خوشبختی کنید
10 روش بی هزینه برای این که احساس شادی و خوشبختی کنید
امتیاز مطلب: 97%

شاید تصور کنید خوشحالی از بیرون منتقل می‌شود و قادر به کنترل آن نخواهیم بود. بعضی‌ها منتظر می‌مانند تا شادی و خوشبختی به سراغشان بیاید. فکر می‌کنیم اگر همسر خوبی نصیبمان شود، لباس‌های مارک‌دار بپوشیم، شغل پردرآمد داشته باشیم و آخر هفته به تعطیلات برویم، خوشحال خواهیم بود؛ اما باید بدانید خوشحالی یک انتخاب است. خودتان تصمیم بگیرید حالتان را خوب کنید و تا جای ممکن از زندگی لذت ببرید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا 10 روش رایگان که سبب خوشحالی‌تان می شود را معرفی کنیم:

1. زیر آفتاب بروید

وقتی آفتاب می‌گیرید و نور خورشید روی پوستتان می‌تابد، نه‌تنها درخشان به نظر می‌رسید، بلکه میزان هورمون سروتونین (هورمون خوشحالی) نیز در بدنتان افزایش می‌یابد. پس احساس هیجان و پرانرژی بودن دارید و می‌توانید هر کاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهید.

2. کمی شکلات خوشمزه بخورید

اگر تمایلی به خوردن شکلات ندارید، خوشحال بودن بهانه‌ای خواهد بود تا یک شکلات در دهانتان بگذارید. خوردن شکلات سبب فعال شدن محرک‌های عصبی در مغزتان شده و با این کار روحیه‌تان تقویت می شود. فنتیل آمین یکی از این محرک‌هاست که در شما احساس عشق و دوست داشتن به وجود می‌آورد. وقتی عاشق باشید حتما خوشحال خواهید بود. پس از خوردن شکلات لذت ببرید، البته میانه‌روی را فراموش نکنید.

بادکنک - لبخند - شاد بودن - انتخاب شادی - زندگی شاد - روشهای شاد بودن

3. قدردان باشید

هر فردی در زندگی به چیزی بزرگ‌تر از خودش نیاز دارد. پس باور داشته باشید زندگی شما در دست نیرویی بزرگ‌تر از خودتان است و قدردان آن باشید. وقتی ایمان دارید در جهت اهداف والاتر زندگی می‌کنید، می‌توانید خوشحال نباشید؟

4. لیستی از آهنگ‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید

هیچ چیز همانند موسیقی نمی‌تواند روحیه‌تان را بهبود دهد. باید آهنگ‌هایی را انتخاب کنید که به شما انگیزه و امید می‌دهد.

5. کمی ورزش کنید

اگر در باشگاه ورزشی ثبت‌نام کنید یا به پیاده روی بروید، مغزتان هورمون اندورفین ترشح می‌کند که مسئول مقابله با استرس است. ترشح این هورمون احساس خوبی به شما می‌دهد و تأثیر به‌سزایی روی سلامتی‌تان دارد. به تازگی محققان دانشگاه ورمونت اعلام کرده‌اند: «احساس خوبی که با دو ساعت ورزش کردن به دست می‌آید تا 12 ساعت باقی می‌ماند.»

6. چیزی بنویسید

اگر فکر می‌کنید انرژی منفی زیادی به شما وارد شده، کمی وقت بگذارید و درباره موضوعی بنویسید. وقتی ذهنتان آرام گیرد، استرستان کم شده و می‌توانید از زندگی لذت بیشتری ببرید. پس وقتی احساس درماندگی و خستگی دارید، یک کاغذ و قلم بردارید و هر چه به ذهنتان می‌رسد بنویسید. با این کار افکار منفی را از خود دور می‌کنید، به احساس آرامش می‌رسید و فرصت خوبی برای افکار مثبت خواهید داشت.

هیجان - لبخند - شاد بودن - انتخاب شادی - زندگی شاد - روشهای شاد بودن

7. به خودتان برسید

یک سبد پر از خوراکی بردارید و به نزدیک‌ترین پارک محل زندگی‌تان بروید و از خود پذیرایی کنید. بدون این که نگران چیزی باشید، در جایی بنشینید و از هر لحظه زندگی‌تان لذت ببرید. برای این که در زندگی احساس خوشحالی کنید، خودتان دست به کار شوید و کنترل احساساتتان را در دست بگیرید.

8. به سخنرانی‌های انگیزشی گوش دهید

به سخنرانی‌های آنتونی رابینز و لس براون و دیگر سخنرانان گوش دهید، این سخنرانی‌ها به شما روحیه و انگیزه می دهند و یاد می‌گیرید چطور از چیزهای کوچک زندگی لذت ببرید. با این آموزه‌ها متوجه می‌شوید چطور تغییراتی را به‌وجود آورید و بدون توجه به شرایطی که در آن هستید خوشحال باشید.

9. کمک کنید

شیرینی یا کیکی درست کنید و به فردی نیازمند بدهید. با اشتیاق و خوشحالی به کسانی که در آسانسور هستند سلام کنید. اطرافیان خود را در آغوش بگیرید و کاری انجام دهید که به شما احساس شادی و نشاط می‌دهد، با این کار خودتان هم خوشحال‌تر خواهید بود.

10. ناامید نشوید

هیچ وقت نباید از زندگی ناامید شوید. زندگی با تمام سختی‌ها، ارزشمند است. پس وقتی با مشکل رو به رو می‌شوید، باز هم با خوشحالی به اندازه‌ی انتخاب خودتان فاصله دارید. پس شاد بودن را انتخاب کنید، همیشه لبخند بزنید و به دنبال شادی و خوشحالی باشید.

منبع: lifehack

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-14 02:31:06
دسته بندی ها