افراد شاد و خوشبخت، زندگی خود را به 4 چیز وابسته نمی‌کنند

18 فروردین 1399 - 6:10
مثبت اندیشی - افراد شاد و خوشبخت، زندگی خود را به 4 چیز وابسته نمی‌کنند
افراد شاد و خوشبخت، زندگی خود را به 4 چیز وابسته نمی‌کنند
امتیاز مطلب: 92%

آیا تا به حال فکر کرده‌اید وابستگی به برخی چیزها ممکن است سبب از بین رفتن احساس رضایت شود؟ آیا رابطه‌ای میان وابستگی و خوشحالی وجود دارد؟ باید بتوانید با وابستگی‌ها مقابله کنید تا زندگی ایده آلی برای خود بسازید. در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم افراد خوشحال به چه چیزهایی وابسته نیستند.

باید بتوانیم مهارت وابسته نبودن را در خود به وجود آوریم. ما معمولاً به راحتی به برخی چیزها و افراد وابسته می شویم. هر فردی چنین شرایطی را در زندگی گذرانده، معمولاً به چیزهایی وابسته می شویم که باعث خوشحالی‌مان می شود. تلاش برای داشتن آن چیزها سبب دست یابی به شادی در مدت زمانی طولانی‌تر خواهد شد. ما نگران هستیم خوشحالی خود را از دست بدهیم؛ به همین خاطر به آن عامل چنگ می زنیم تا باقی بماند. اگر این عوامل تغییر کند و ما وابسته باشیم، احساس ناامیدی و بیچارگی خواهیم کرد.

ما معمولاً به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه، به احساس شادی و رضایت وابسته می شویم، به همین خاطر مدام به فکر گذشته هستیم و از اتفاقات آینده می ترسیم و از لحظه‌ی حال غافل می شویم. اگر تلاش برای چنگ زدن به هر چیز را متوقف کنیم و نخواهیم محیط اطرافمان را کنترل کنیم، به جهان هستی امکان می دهیم تا به هر طریقی خوشحالمان کند.

رها کردن وابستگی‌ها تصمیمی عاقلانه و تعهدی اساسی است. باید روش تعامل با اشخاص و چیزهایی که در گذشته به آن‌ها وابسته بودیم را تغییر دهیم؛ اما چطور از وابستگی‌ها رها شویم؟

در ادامه‌ی مقاله 4 چیزی که افراد خوشحال و موفق هیچ وقت به آن وابسته نمی شوند را معرفی می کنیم:

اطرافیان

اطرافیان

برای اثبات ارزش خود و دست یابی به شادی واقعی، نباید به دیگران وابسته باشید. پس بدون نیاز به تائید دیگر افراد، به ارزش خود پی ببرید. نباید اجازه دهید اطرافیان به شما بگویند چه احساسی درباره خودتان داشته باشید. تنهایی بیرون رفتن و خرید کردن، یکی از راهکارهای عالی برای از بین بردن وابستگی‌تان به دیگران است. این روش به شما کمک می کند تا ارزش‌ها و علاقه‌مندی‌های خود را بشناسید.

تنها کمی به دیگران متکی باشید و بدانید تنها خودتان می توانید عشق، ارزشمندی و امنیت را درک کنید. این مورد در روابط زناشویی هم وجود دارد. دو نفر با موجودیت کامل می توانند با همدیگر باشند، شما هیچ وقت نیمه‌ی دیگر انسانی دیگر نخواهید بود.

گذشته-وابستگی -ترس

گذشته

باید قبول کنید هیچ وقت نمی توانید اتفاقات گذشته را تغییر دهید. وابستگی به گذشته، زندگی براساس ترس را برای شما به ارمغان می آورد. به جای تمرکز روی آنچه اتفاق افتاده و آنچه اتفاق نیفتاده، روی چیزی تمرکز کنید که هم اکنون در حال رخ دادن است. زمان حال تنها زمانی است که روی آن کنترل دارید. پس گذشته‌ی خود را بپذیرید و قبول کنید هر آنچه اتفاق افتاده، باید پیش می آمده تا زندگی کنونی شما شکل بگیرد. اگر به گذشته نگاه کنید، اتفاقات پشت سرهم را می‌بینید و متوجه می شوید آن‌ها باعث پیشرفت فردی‌تان شده‌اند.

اینده -اینده نگری-اتفاقات

آینده

نمی توانید خوشحالی و رضایت را در آینده پیش بینی کنید، زیرا زمان حال، تنها چیز واقعی است و این همان چیزی است که هم اکنون قادر به درک آن هستید. اطلاع از اتفاقات آینده اهمیتی ندارد. تنها چیزی که باید بدانید، این است که آینده‌تان به این وابسته است که از لحظه‌ی کنونی خود چطور استفاده می کنید.

احساسات -عواطف-شادی

احساسات

گاهی به احساسات منفی یا احساسات مثبت وابسته می شویم. برخی اوقات به احساساتی چون شادی یا حسرت وابسته‌ایم و یادمان می رود تمام این حس‌ها ناپایدار هستند. برای آزاد کردن ذهنتان، به احساسی توجه کنید که بر شما چیره شده است. کمی فکر کنید. احساس خود را بررسی کنید و به خود بگویید: "این فقط حس است. این حس نمی گوید من چه کسی هستم". در همین زمان نفس عمیقی بکشید. با این کار به تدریج احساستان کم رنگ می شود.

شاید کنار گذاشتن وابستگی‌ها سخت باشد، زیرا ما وابستگی‌ها را به عنوان بخشی از زندگی‌مان پذیرفته‌ایم و قبول داریم تمامی آن‌ها سازگار با جامعه‌اند.

 

منبع: Finerminds

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-01-04 11:51:50
دسته بندی ها