5 عادتی که برای موفق شدن باید آن‌ را ترک کنید

6 اردیبهشت 1399 - 6:00
عادت‌های موفقیت - 5 عادتی که برای موفق شدن باید آن‌ را ترک کنید
5 عادتی که برای موفق شدن باید آن‌ را ترک کنید
امتیاز مطلب: 96%

آیا آماده‌ی موفق شدن هستید اما برای رسیدن به آن با مشکلاتی رو به رو می‌شوید؟ تقریباً همه‌ی انسان‌های روی زمین دوست دارند موفق شوند اما همه‌ی آن‌ها روش رسیدن به آن را نمی‌دانند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

مقالات زیادی در مورد کارهایی که باید برای موفقیت انجام داد وجود دارند اما برای رسیدن به آن باید از چه کارهایی دوری کرد؟

در ادامه به معرفی کارهایی می‌پر‌دازیم که در میسر رسیدن به موفقیت باید از انجام آن‌ها خودداری کرد.

1. خود خواه بودن

زمانی که برای آغاز کسب و کار خود شریکی برمی‌گزینید آیا دوست دارید که آن شخص فقط به فکر خودش باشد و یا دنبال کسی می‌گردید که به نیازهای شما هم اهمیت دهد؟

وقتی در کسب و کار خود خواه باشید به نظر می‌رسد که به مشتریان خود اهمیت نمی‌دهید. منظور از خودخواه نبودن این نیست که اصلاً به فکر خود نباشید، زیرا اگر به فکر خود نبودید چگونه می‌توانستید کسب و کارتان را رشد دهید؟

 خود خواه نبودن می‌تواند کمی دشوار باشد زیرا همه اول به خودشان فکر می‌کنند و درک احساسات دیگران نیز بسیار سخت‌تر است. علیرقم‌ همه‌ی این‌ها تلاش برای کمک به دیگران به صورت روزانه هر چه قدر هم که کوچک باشد می‌تواند به تقویت کسب و کارتان، ایجاد روابط و داشتن حس بهتری نسبت به خود به شما کمک کند.

هنگامی که زمان، پول و یا حتی گوش خود را در اختیار کسی قرار می‌دهید نه تنها به بهتر شدن روز دیگران کمک کرده‌اید بلکه به بهتر شدن روز خود نیز کمک ‌می‌کنید.

2. پذیرفتن ترس‌ها

از چه می‌ترسید؟ از عنکبوت؟ ارتفاع؟ مار؟ تاریکی؟ شکست؟ همه‌ی این‌ها ترس‌های بسیار رایج هستند. اما زمانی که به خود اجازه دهیم که قربانی این ترس‌ها شویم، زندگی به صورت کامل را از خود محروم‌ کرده‌ایم.

زمانی که ترس خود را به حال خود رها می‌کنید به آن اجازه می‌دهید که تبدیل به مانعی در سر راه شما شود و این امر می‌تواند قدرت را از شما بگیرد. بنابراین چگونه با ترس‌هایمان مقابله کنیم؟

موفقیت - پذیرفتن ترسها

با چیز‌های کوچکی که از آن می‌ترسید آغاز کنید. این ترس‌های کوچک می‌تواند صحبت کردن با فردی تازه و یا غذا خوردن در محلی جدید باشد. در این صورت کم کم می‌توانید به ترس‌های بزرگ نیز بپردازید. در این میسر اگر از شخصی به عنوان مربی برای راهنمایی و همراهی کمک بگیرید کارتان آسان‌تر می‌شود. کلید خلاص شدن از ترس این است که یادتان باشد این ترس‌ها در زندگی همگان وجود دارند و حتی اگر در مقابله با آن شکست خوردید، همیشه می‌توانید دوباره امتحان کنید.

" ترسیدن عیبی ندارد، ترسیدن به این معنی است که قرار است کاری شجاعانه انجام دهید." -مندی هیل

3. تنبل بودن

آیا تا به حال روز جمعه‌ای داشتید که در آن تمام روز را در تختخواب گذرانده‌اید؟ داشتن چنین روزهایی هر از گاهی بد نیست اما تبدیل شدنش به عادت آسان است. فعال بودن به صورت روزانه در زندگی بخش بسیار مهمی از موفق شدن است.

هر روز باید تلاش کنیم تا بخشی از زندگی‌مان ‌را تقویت کنیم. این بخش‌ها می‌تواند رابطه‌هایمان، ورزش کردن و یا کسب و کارمان باشد. هنگامی که در راستای بهبود زندگی‌تان تلاش کنید، نه تنها احساس موفقیت بیشتر خواهید کرد بلکه تبدیل به عادت می‌شود و همیشه در تلاش برای بیشتر کردن این عمل خواهید بود.

تعیین اهداف با موعد مقرر به شما کمک می‌کند تا از بهتر کردن زندگی خود مطمئن شوید.

4. حس شایستگی زیاد

دانستن ارزش خود بسیار اهمیت دارد، اما فکر کردن به اینکه همه چیز شایسته شماست امری کاملاً متفاوت است.

احساس شایستگی می‌تواند کسب و کارتان را  کاملاً تخریب کند. اگر فکر می‌کنید که ارزش شما بالاتر از آن‌ها  است پس چرا برای آن‌ها کار می‌کنید؟ اگر قادر به جذب مشتری نیستید پس حتماً یک مشکلی وجود دارد. باید این مشکل را پیدا کرده و برای رفع آن تلاش کنید.

حس شایستگی زیاد - موفقیت

اگر فقط یک گوشه بنشیند و فکر کنید که کسب و کارتان همه‌ی امکانات را دارد و شما لایق همه‌ی مشتریان هستید در این صورت هیچ مشکلی حل نخواهد شد و تجارتتان شکست خواهد خورد. این امر فقط مربوط به بخش کسب و کار زندگی‌مان نمی‌شود بلکه همه‌ی جنبه‌ها را در برمی‌گیرد. دانستن اینکه موفقیت فقط در ثروت و قدرت خلاصه نمی‌شود بسیار حائز اهمیت است موفقیت به این معنی نیز است که چقدر زندگی‌ شخصیتان تعادل دارد.

5. معاشرت با افراد سمی

کسانی که با آن‌‌ها معاشرت می‌کنید بر شما و زندگی‌تان اثر می‌گذارند. اگر به صورت مداوم با کسانی در تماس باشید ‌که صبح تا شب به فکر خوش‌گذرانی هستند و هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند، مطمئناً شما نیز این رفتار را تکرار خواهید کرد. اگر می‌خواهید موفق شوید پس عقل حکم می‌کند که با کسانی معاشرت کنید که شما را به سمت این مسیر تشویق و راهنمایی می‌کنند.

بعضی‌ها ممکن است بگویند که فقط به خاطر اینکه دوستانتان موفق نیستند نباید آن‌ها را کنار بگذارید، اما شما همیشه می‌توانید دوستان جدید پیدا کنید. داشتن استانداری بالا برای افراد اطرافتان بسیار مهم است زیرا که آن‌ها بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید بر شما اثر می‌گذارند.

بعضی از افراد هستند که شما به آن‌ها نیازی ندارید. بدون آن‌ها زندگی‌تان بهتر است. زندگی شما فقط به خاطر اینکه آن‌ها درش وجود ندارند کمی بهتر است. -ویلیام گی

موفقیت هیچ‌وقت آسان نیست. باید مدام برای رسیدن به آن تلاش کنید. تعیین چشم‌انداز برای موفقیت ممکن مانند یک سفر غیر ممکن به نظر برسد اما خودداری از 5 کار معرفی شده می‌تواند شما را در مسیر درستی قرار دهد. منظور این نیست که دوری از انجام این کارها موفقیت آنی به دنبال خواهد داشت، اما شروع خوبی محسوب می‌شود. همیشه در خاطر داشته باشید که موفقیت یک مقصد نیست بلکه طرحی از زندگی است.

 

منبع: Addicted2success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-25 14:57:12
دسته بندی ها