۶ روش ساده برای خوشحال زندگی کردن

15 فروردین 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - ۶ روش ساده برای خوشحال زندگی کردن
۶ روش ساده برای خوشحال زندگی کردن
امتیاز مطلب: 98%

چه چیزی شما را خوشحال می‌کند؟ آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا بعضی از افراد زندگی شادی دارند در حالی که بعضی‌ها اصلاً در زندگی خود احساس شادی و خوشبختی نمی‌کنند؟ شادی کاری بسیار آسان است با این حال خیلی از انسان‌ها می‌خوابند و بیدار می‌شوند بدون اینکه ذره‌ای حس شادی و خوشبختی کنند. در ادامه با یوکن همراه باشید.

 بر اساس یک تحقیق توسط هریس پل از هر سه نفر آمریکایی فقط یک نفر از آن‌ها می‌گوید که خیلی خوشحال است.

در حالی که عوامل زیادی برای ناراحتی و خوشحال نبودن ما از قبیل فعالیت‌های روزانه، روابط، افسردگی و غیره وجود دارد در ادامه به معرفی ۶ روش برای خوشحالی می‌پردازیم.

۱. کارهایی که شروع می‌کنید را تمام کنید.

یک نوشته توسط سس  بورنشتاین در مورد به تعویق انداختن، می‌گوید بعد از ۱۰ سال کار بروی پروژه‌ای که باید ۵ سال زمان می‌برد یک روانشناس صنعتی کانادا در یک مطالعه عظیم یافت که نه تنها به تعویق انداختن در حال افزایش است، بلکه باعث می‌شود افراد فقیرتر، چاق‌تر و ناخوشایند‌تر شوند.

او همچنین گفت:" افرادی که کارها را به تعویق می‌اندازند تمایل سالم بودن کمتر، ثروت کمتر و  خوشحالی کمتری  دارند." پایان یک کار، راهی عالی برای خوشبختی است. آیا عادت به شروع پروژه‌ها دارید ولی آن‌ها را به پایان نمی‌رسانید؟ اگر این چنین است‌ احساس دستاورد را به ندرت تجربه خواهید کرد.

انسان‌ها معمولاً بعد از انجام کاری و یا رسیدن به هدفی احساس شادی و خوشحالی می‌کنند. یک راه آسان برای داشتن زندگی شاد تمام کردن کارهایی که است که شروع می‌کنید.

۲. ورزش کنید.

یکی دیگر از روش‌های ساده اما مؤثر برای خوشبخت بودن، ورزش منظم است. تحقیقات نشان می‌دهد که فعالیت‌های جسمانی می‌تواند اعتماد به نفس، خلق و خوی، کیفیت خواب و انرژی را افزایش دهد؛ و همچنین باعث کاهش افسردگی و استرس شود.

تأثیر ورزش نمی‌تواند کم اهمیت باشد و بسیاری از افراد موفق مانند جی. ک. روولینگ، اپرا وینفری، نیکلاس داتکو، بنجامین فرانکلین، بیل گیتس و غیره، اغلب ورزش منظم را به عنوان یکی از اسرار برای زندگی شاد خود ذکر می‌کنند.

اگر چه ورزش روزانه ممکن است دشوار به نظر برساند، اما اگر بتوانید آن را به طور تأثیرگذار انجام دهید، یکی از راه‌های مؤثر برای خوشبختی می‌شود و  کمک می‌کند تا ذهن، بدن و روح خود را  شکل دهید در حالی که برای انجام فعالیت‌های روزمره قوی می‌شوید.

۳. سالم بمانید.

یکی از راه‌های مؤثر یک زندگی شاد، این است که در سلامت باشد، اغلب گفته می‌شود "افراد سالم خوشحال هستند". من تمایل دارم با این حرف موافق باشم زیرا خوشبختی یکی از دلایل سلامت خوب است، افراد خوشحال زندگی طولانی در حالی که افراد ناراضی زندگی کوتاهی دارند.

افسردگی و غم و اندوه بر سیستم بدن تأثیر می‌گذارند، که اغلب به مسائل بهداشتی منجر می‌شود. با این حال، توصیه می‌شود که سلامتی خود را حفظ کنید تا از زندگی شاد لذت ببرید.

۴. با خانواده‌تان وقت بگذرانید.

گذراندن زمان با عزیزان به ویژه خانواده احساس شادی را به ارمغان خواهد آورد. ما تمایل داریم با فرزندانمان، همسر و یا بستگان احساس راحتی و شادی کنیم.

به عنوان مثال، کار بسیاری از ما را از صرف وقت با خانواده محروم کرده است.  صبح خیلی زود از خانه خارج می‌شوید و شب دیر وقت به خانه می‌آیید. بدون هیچ وقت گذراندنی با همسر و فرزندانتان و همیشه با کار و قرار ملاقات مشغول هستید.

این امر به طور جدی منجر به یک شیوه‌ی زندگی ناخوشایند می‌شود. وقت گذراندن با خانواده‎‎‌ی خود و انجام‌ کارهای مفرح و سرگرم کننده، یکی از راه‌های زندگی شاد است.

۵. تفکر مثبت داشته باشید

تغذیه‌ی خود با افکار منفی یک راه ساده برای زندگی غم انگیز است. افکار منفی باعث ترس و تردید می‌شوند و ترس باعث ناراحتی می‌شود. ما محصولی از افکارمان هستیم، بنابراین مثبت فکر کنید. متفکران مثبت خوشحال هستند.

۶. گذشت و بخشش کنید

بخشش یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن شادی ابدی است. هر وقت کسی را ببخشید، ذهن شما روشن می‌شود، همه جا لبخند خواهید زد و اطراف هر کسی خوشحال خواهید بود. مردم خوشحال و شاد هرگز کینه نگه نمی‌دارند؛ زیرا می‌دانند که نگه داشتن کینه به آن‌ها بیشتر از حد تصور آسیب می‌رساند . آن‌ها به راحتی می‌بخشند و گذشت می‌کنند و  چیزهای اشتباهی را که مردم در حق آن‌ها انجام داده‌اند را فراموش کنند که این امر باعث می‌شود  فرصت تمرکز بر چیزهای جدید را داشته باشند.

منبع: Pickthebrain

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-03-30 10:02:45
دسته بندی ها