اگر می‌خواهید خوشحال باشید این 5 کار را انجام ندهید

8 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - اگر می‌خواهید خوشحال باشید این 5 کار را انجام ندهید
اگر می‌خواهید خوشحال باشید این 5 کار را انجام ندهید
امتیاز مطلب: 92%

آیا فردی غمگین و افسرده هستید و به دنبال شادی و خوشبختی در زندگی می‌گردید؟ کارهای زیادی می‌تواند انسان‌ها را به شادی در زندگی برساند اما برای احساس خوشبختی باید از بعضی از کارها نیز دوری کرد. برای آشنایی با کارهایی که خوشبختی را از شما سلب می‌کنند و عدم انجام آن‌ها در ادامه با یوکن همراه باشید.

"فقط می‌خواهم شاد باشم."

تا کنون چند بار این جمله را از افراد مختلف شنیده‌اید؟

ممکن است این جمله را چندین بار به نیز خودتان گفته باشید.

حقیقت این است که ما انسان‌‌ها مدام در حال جستجو برای پیدا کردن شادی و خوشبختی هستیم، با این حال زمانی که آن را پیدا می‌کنیم، اغلب برای مدتی کوتاه آن را حس می‌کنیم. بنابراین  چرا این حس چیزی است که برای ما بسیار مهم است و به دست آوردن آن نیز برای ما بسیار سخت است؟

پاسخ کوتاه به این سؤال این است که وقتی قصد به دست آوردن خوشحالی با حفظ کردن آن داشته باشید  معمولاً موقتی است. اغلب اوقات ما به دنبال راه حل‌های سریع برای ایجاد لحظات موقتی شادی مانند یک ماشین جدید، خانه‌ی بزرگ‌تر و یا یک ترفیع کاری هستیم.

اما من اینجا هستم تا به شما بگویم که می‌توانید با انجام ندادن بعضی از کارها شادی دائمی را پیدا کنید.

 خودداری از انجام کارهایی که موجب استرس، اضطراب و احساس ناراحتی  می‌شوند، عاملی کلیدی در ایجاد شادی دراز مدت است.

در ادامه به معرفی پنج چیزی با انجام ندادن آن‌ها به خوشبختی خواهید رسید می‌پردازیم:

1. شکایت کردن

شکایت کردن می‌تواند یک راه آسان برای از بین بردن عصبانیت باشد. با این حال، استفاده‌ی بیش از حد از آن می‌تواند به شما و کسانی که در اطرافتان هستند، آسیب برساند. شکایت کردن یکی از آن رفتارهایی است که خود را تغذیه می‌کند. با صحبت بد دائم در مورد چیزی اعتقادات منفی خود را دوباره تأیید می‌کنید.

در حالی که بیرون دادن نگرانی‌ها هر از گاهی از نظر روانشناسی و سلامت خوب است، نمایش مداوم نارضایتی‌ها تنها شادی شما را به خطر می‌اندازد و دیگران را از شما دور می‌کند.

2. محدود کردن باورها

ما اغلب تصور می‌کنیم که افراد خوشحال هرگز اعتقادات محدود کننده‌ای ندارند و هرگز با تصمیمات و اعتماد به نفس خود در کشمکش نیستند. حقیقت این است که مهم نیست چقدر خوشحال هستید، همیشه لحظاتی وجود خواهند داشت که در آن احساسات نامطمئنی را تجربه می‌کنید.

تفاوت این است که کسانی که شادی و خوشبختی در زندگی خود دارند اغلب اعتقادات محدود خود را بهتر از دیگران اداره می‌کنند. اعتقادات خود را محدود نکنید، آن‌ها را بپذیرید و از آن‌ها به‌عنوان یک فرصت برای رشد استفاده کنید.

3. رها نکردن گذشته

اگر مدام به گذشته فکر کنید، این افکار مثبت و سالم نیستند و به شما آسیب‌های روحی خواهند رساند. افکار منفی سریع‌ترین راه کشتن شادی شماست.

زندگی در گذشته نه تنها شادی شما را از بین می‌برد بلکه موجب احساس اضطراب، افسردگی و شک به خود می‌شود. گذشته، حال و آینده همه زمان‌های موقتی هستند و باید همان گونه با آن‌ها رفتار شود. به جای فکر کردن در مورد اتفاقاتی که می‌توانست در گذشته بیافتد، اکنونتان را تغییر دهید.

4. سرزنش دیگران

افراد غمگین زمانی که مشکلی به وجود می‌آید شرمی در سرزنش کردن دیگران و مقصر جلوه دادن آن‌ها نمی‌بینند. به جای قبول کردن مسئولیت کار‌هایشان انگشت اتهام را به سمت دیگران می‌گیرند و باور اینکه مقصر اصلی شرایطشان هستند برایشان سخت است.

اشتباه کردن عیبی ندارد. در حقیقت قبول کردن اشتباه خود برای بیشتر افراد امری قابل ستایش است. قبول کردن مسئولیت کارها  نشان‌دهنده‌ی این است که شما با هر نتیجه‌ای که حاصل شود مشکلی ندارید و می‌تواند یکی از نشانه‌های شادی و خوشبختی باشد.

5. مقاومت در مقابل تغییر

یکی از مشهورترین نقل قول‌های بن فرانکلین این است: "هیچ چیز جز مرگ و مالیات قطعی نیست". اگر چه این حرف درست است، یک قطعیت دیگر نیز در زندگی وجود دارد و این قطعیت تغییر است. تغییر اجتناب ناپذیر است و تمایل به انطباق با تغییر یکی از عوامل مهم در تعیین شادی شماست.

افرادی که در برابر تغییرات مقاومت می‌کنند، به جای تمرکز بر راه حل‌ها بر مشکلات تمرکز می‌کنند. به جای قبول کردن تغییر، شورش می‌کنند، که تنها منفی بودن را افزایش می‌دهد و شرایط را بدتر می‌کند بلکه خودشان را نیز ناراضی‌تر می‌کند. زندگی در مورد تغییر است هر چه زودتر یاد بگیریم که آن را بپذیریم، خوشحال‌تر خواهیم شد.

 

منبع: Pickthebrain

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-26 15:23:42
دسته بندی ها