میلیونرها با داشتن چه عادت‌هایی به موفقیت رسیده‌اند؟

8 بهمن 1398 - 6:00
عادت‌های موفقیت - میلیونرها با داشتن چه عادت‌هایی به موفقیت رسیده‌اند؟
میلیونرها با داشتن چه عادت‌هایی به موفقیت رسیده‌اند؟
امتیاز مطلب: 92%

یکی از رازهای موفقیت افراد میلیونر مدیریت زمان است. تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد 3 عادت مشترک برنامه ریزی زمان در افراد موفق وجود دارد. با یوکن همراه باشید.

اخیراً تحقیقی روی 20 هزار نفر از مدیران کسب و کار انجام شده است. خیلی از میلیونرها دارای عادت‌هایی چون سخت کوشی، ایده‌های هوشمندانه و مدیریت زمان هستند. آن‌ها توانسته‌اند در زمینه کاری خود موفق شوند زیرا می دانند چطور باید علاوه بر تاثیرگذاری، کارآمد نیز باشند. این تحقیق نشان داد 3 عادت مشترک بین صاحبان کسب و کارهای کوچک وجود دارد:

اولین عادت مشترک: تمرکز روی جزئیات

در دنیای کامپیوتر، اصطلاحی با نام "chunking down" وجود دارد که به معنای شکستن مجموعه‌های بزرگ به بخش‌های کوچک‌تر است. خیلی از کارآفرینان موفق که با آن‌ها صحبت شده، پروژه‌ها و اهداف بزرگ خود را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می کنند. این کار به آن‌ها کمک می کند تا زودتر و آسان‌تر دست به کار شوند و با داشتن احساس غرور به اهدافشان نزدیک شوند.

باید گاهی از خودتان بپرسید: هم اکنون چه کارهای بزرگی وجود دارد که می خواهم آن‌ها را به سرانجام برسانم؟

چطور می توانم این کارها را به قسمت‌های کوچک‌تر و قابل کنترل تقسیم کنم؟

دومین عادت مشترک: برای انجام یک کار، با انرژی زیاد وارد عمل می شوند

خیلی از افراد بدون این که به احساس موفقیت و رضایت خاطر برسند تا مراحل پایانی یک کار، در حالت انتظار به کار خود ادامه می دهند و بعد تجدید قوا می کنند؛ اما افراد موفق به گونه‌ی دیگری عمل می کنند. افراد میلیونر برای انجام کارهای بزرگ و کوچک، از تمام انرژی و روحیه خود استفاده می کنند. آن‌ها منتظر نیستند تا کارها به طور کامل انجام شود و بعد روحیه و انرژی خود را تجدید کنند؛ بلکه هر وقت بخشی از کار انجام شود، جشن گرفته و از تمام انرژی خود بهره می برند.

از خودتان بپرسید: چه قدمی در انجام یک پروژه‌ی بزرگ برداشته‌اید اما به قدر کافی به خودتان برای تجدید قوا، پاداش نداده‌اید؟

سومین عادت مشترک: پایبندی به برنامه زمانی

افراد موفق به خوبی مدیریت زمان دارند و از ایجاد تأخیر در کارها در امان هستند. در واقع، برنامه ریزی زمان، اختصاص واحد زمان به کارهایی است که قصد انجام آن را دارید. اغلب افراد میلیونر برای ایجاد یک برنامه زمانی مناسب مراحل زیر را طی می کنند:

زمان‌هایی که بیشترین بهره‌وری را دارید پیدا کنید. هر فردی با سطح متفاوتی از انرژی و تمرکز رو به رو می شود. با اطلاع از ساعات اوج کارایی خود می توانید برنامه‌ی زمانی متناسب با ویژگی‌های خودتان را تنظیم کنید.

باید برای انجام هر کار زمان مشخصی را در نظر بگیرید. با اطلاع از زمان‌هایی که بیشترین بهره‌وری را دارید، به دنبال برنامه ریزی کاری خود بروید و برای روزهایی که باید یک کار مشخص انجام دهید، زمان بندی کنید. واحدهای زمانی که افراد میلیونر برای خود انتخاب می کنند از 15 تا 45 دقیقه متغیر است، آن‌ها هر چند ساعت یک استراحت 10 دقیقه‌ای به خود می دهند تا مغزشان دوباره آماده پردازش داده‌ها شود.

لازم است برنامه ریزی خود را بنویسید، برای مکتوب کردن برنامه‌هایتان از نرم افزار استفاده کنید یا همانند روش قدیمی آن را در تقویم بنویسید.

از خودتان بپرسید: چه کارهایی را به ذهنم سپرده‌ام که باید انجام شود و حالا باید برای آن‌ها برنامه ریزی کنم؟

خیلی از ما می دانیم چه کاری باید انجام شود و چگونه باید آن کار را انجام دهیم. باید بدانید چه چیزی باعث می شود به نظم و انضباط عادت نکنید و کارایی خود را پایین بیاورید؟ مطمئن باشید اگر برای چند عادت برنامه ریزی کنید، شما هم می توانید میلیونر شوید.

 

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-02-04 14:21:09
دسته بندی ها