3 مهارت لازم برای موفقیت

23 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 3 مهارت لازم برای موفقیت
3 مهارت لازم برای موفقیت
امتیاز مطلب: 96%

چرا بعضی از افراد پله‌های پیشرفت را به سرعت طی می‌کنند در حالی که شما هنوز همان‌ جایی هستید که آغاز کرده‌اید؟ این امر بسیار نا امید کننده است اما خبر خوب این است که موفقیت در کار و زندگی شانسی نیست و برای رسیدن‌ به آن می‌توان کارهایی انجام داد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

قرار دادن تلاش‌هایتان در به دست آوردن مهارت‌های زیر به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

1. خلاقیت

ممکن است به خود به عنوان فردی خلاق نگاه نکنید اما همه چیز سیاه و سفید نیست. علا رقم باورهای قبلی‌تان خلاقیت امری ذاتی نیست بلکه مهارتی است که می‌توان با تمرین آن را تقویت کرد و بهبود بخشید.

شما می‌توانید با انجام تمرینات ذهنی مختلفی که وجود دارند روزانه  خلاقیت خود را تقویت کنید و به فردی خلاق تبدیل شوید.

"خلاقیت به شما اجازه می‌دهد که اشتباه کنید. هنر دانستن این است که چه چیزهایی باید نگه داشته شوند. "- اسکات آدامز

2. سخنرانی عمومی

سخنرانی عمومی برای بعضی‌ها می‌تواند ترسناک باشد، اما چندین فعالیت  برای تقویت سخنرانی به منظور رسیدن به موفقیت وجود دارد.

هیچ شکی در آن نیست که صحبت در برابر عده‌‌ی زیادی از افراد مخصوصاً اگر برای اولین بار باشد دشوار و سخت است‌.

با این حال، هنگامی که در مورد آن فکر  کنید، حتی سخنرانان معروف انگیزشی مانند تونی رابینز یا زیک زلیگر نیز زمانی مبتدی بودند.

مطمئناً آن‌ها نیز در آن زمان استرس فراوانی داشتند. اگر آن‌ها توانستند بر استرس خود غلبه کنند پس شما هم‌ می‌توانید.

همه می‌توانند برای 10 دقیقه و یا بیشتر سخنرانی کنند زیرا هر کسی حداقل یک موضوعی دارد که می‌تواند در مورد آن صحبت کند. این موضوع می‌تواند رشته‌ی تحصیلی، یک کتاب خوب و یا یک بازی ویدیویی جدید باشد.

موضوع بحث هر چه که باشد، مطمئناً اگر موضوعی مورد علاقه‌ی شما باشد می‌توانید راجع آن ساعت‌ها حرف بزنید. تنها تفاوت عظیم آن این است که به جای حرف زدن برای یک نفر در مقابل گروهی صحبت خواهید کرد.

سخنرانی عمومی یک راه بی‌نظیر برای به وجود آوردن قدرت و افزایش درآمد است. بنابراین چگونه می‌توان از آن به نفع خود استفاده کرد؟ در ابتدا به خود قول دهید که نگذارید ترس مانعی برای موفقیتتان شود و بعد به آموزش خود راجع  مطلب مورد نظر بپردازید به طوری که بتوانید ساعت‌ها راجع آن صحبت کنید. در نهایت سخنرانی را تمرین کنید.

زمانی را به مطالعه و آشنا شدن با چند تکنیک سخنرانی عمومی اختصاص دهید. از پایه شروع کنید. ( حتی می‌توانید در مقابل آینه تمرین کنید.)

به عنوان تمرین می‌توانید بیشتر صحبت کنید و بیشتر در جلسات شرکت داشته باشید. در شغل خود ارائه‌های بیشتری انجام دهید، همچنین می‌توانید از گروه دوستان یا همکاران دعوت کنید تا دورهمی تشکیل دهید که در آن شما سخنرانی می‌کنید و یا بحثی مرتبط را مدیریت کنید.

همان‌طور که تجربه کسب می‌کنید، احتمالاً احساس راحتی خواهید کرد. وقتی این اتفاق افتاد، می‌توانید این کار را در مقابل مخاطبان بزرگ‌تر و بیشتر انجام دهید. در نهایت به یک سخنران حرفه‌ای  با درآمد بالا تبدیل خواهید شد.

3. گوش دادن

گوش دادن ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما مهم‌ترین مهارت است.

بر هیچ کس پوشیده نیست که بخش عظیمی از موفقیت شامل نتورکینگ می‌شود. به وسیله‌ی نتورکینگ است که ما روابط را می‌سازیم و به واسطه‌ی ساختن روابط توانایی این را به دست می‌آوریم که به دیگران حس مهم بودن، خاص بودن و دوست داشتن را بدهیم. اگر خوب گوش دهیم می‌توانیم این کارها را انجام دهیم.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای ساختن روابط از آن استفاده کنید این است که از مخاطبین خود سؤال بپرسید تا بفهمید که از صحبت در مورد چه موضوعی لذت می‌برند. سپس به صحبت‌هایشان گوش دهید، سوالات بیشتری بپرسید و نظر خود را در مورد آن موضوع به آن‌ها بگویید.

این یک استراتژی قدرتمند برای ایجاد روابط خوب است، حتی با افرادی که تازه ملاقات کرده‌اید. موضوعاتی که از آن‌ها می‌توانید سؤال کنید شامل موارد زیر می شوند:

  • کار
  • مدرسه
  • سرگرمی
  • عادت
  • اهداف
  • خانواده

" برای علاقه‌مند بودن، باید علاقه‌مند باشید." -دیل کارنگی

در صورتی که بعضی از مردم به نظر می‌رسد که فقط از طریق شانس پیشرفت می‌کنند، بهتر است که مسائل را به شانس واگذار نکنیم. اگر شانس به سراغ شما نیامد پیشنهاد می‌کنم که شانس خود را خودتان بسازید.

این سه مهارت می‌توانند در سفر  موفقیت به شما کمک کنند.  پیشنهاد می‌کنم که یکی از این توانایی‌ها را انتخاب کنید و در طول هفته آینده شروع به انجام آن کنید. تلاش کنید تا بتوانید برخی از مهارت‌ها را به دست آورید. اگر آن‌ها انجام دهید، از آنچه که به دنبالش می‌آید لذت خواهید برد.

 

منبع: Addicted2success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-11 16:34:45
دسته بندی ها