جزئیات رفتاری که شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد

22 اردیبهشت 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - جزئیات رفتاری که شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد
جزئیات رفتاری که شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد
امتیاز مطلب: 93%

اغلب فکر می کنیم دیگران با توجه به محتوای مکالمات و دیگر رفتارها، شخصیت ما را قضاوت می کنند؛ اما مطالعات نتیجه دیگری را نشان می دهد. در بیشتر مواقع قضاوت‌های ما بنا بر جزئیات کوچکی است، همانند طریقه دست دادن و زبان بدن. در ادامه با یوکن همراه باشید تا جزئیاتی که مردم بر اساس آن‌ها شخصیت شما را قضاوت می کنند، بیان کنیم.

هر انسانی به طور ذاتی به دنبال قضاوت کردن است. این عملکرد ذاتی مغز سبب می‌شود نتوانیم به آسانی از قضاوت و تفسیر رفتار افرادی که ملاقات می‌کنیم بگذریم.

مهارت قضاوت شخصیت افراد براساس جزئیات بسیار زیاد است. به تازگی مطالعه‌ای در دانشگاه کانزاس انجام شده که نشان می‌دهد افراد مورد آزمایش توانسته‌اند ویژگی‌های شخصیتی چون درون گرایی، برون گرایی، با وجدان بودن، صریح بودن، پایداری احساسات دیگران را با نگاه کردن به کفش‌های آن‌ها به درستی تشخیص دهند.

رفتارهای ناخودآگاه ما زبان مخصوص به خود را دارد و به بخش جدانشدنی شخصیت ما تبدیل شده‌اند. اگر تا به حال به آن‌ها اهمیت نداده‌اید، همین حالا شروع کنید زیرا ممکن است زندگی شغلی‌تان به خطر بیفتد.

شغل-کار-کارافرینی-کارمندان

رفتار با کارمندان پذیرش

نحوه رفتار با این کارمندان نشان دهنده‌ی شخصیت شماست، به طوری که راهی برای پذیرش در مصاحبه‌های شغلی به‌حساب می‌آید. مصاحبه کنندگان با توجه به رفتار شما با کارمندان هنگام ورود و ترک ساختمان متوجه می شوند رفتار معمول شما با دیگران چگونه است. خیلی از مردم برای ارتباط با افراد مهم، رفتاری محترمانه دارند اما بعد از این که از در بیرون می روند شخصیتشان تغییر کرده و با دیگران با تحقیر و بی‌اعتنایی رفتار می کنند. معمولاً این رفتار در قرار ملاقات‌های حرفه‌ای در رستوران مشخص می شود. اگر طرف مقابل رفتار بد شما با دیگران را ببیند هر چقدر هم با آن‌ها رفتار خوبی داشته باشید بی‌فایده است.

نگاه کردن مداوم به گوشی موبایل

بررسی مداوم گوشی موبایل هنگام ملاقات رفتار ناخوشایندی است. این رفتار نشانه‌ی بی‌توجهی، بی احترامی و عدم مهارت گوش دادن است. پس تنها در مواقع لزوم از موبایلتان استفاده کنید. مطالعه‌ای در دانشگاه الون (Elon) انجام شده که تائید می کند نگاه کردن مداوم به گوشی موبایل در هنگام مکالمه سبب کاهش کیفیت ارتباط رو در رو می شود.

عادت‌های عصبی مداوم

عادت‌هایی چون لمس کردن ناخن، صورت یا کشیدن پوست نشان می دهد عصبی و دستپاچه هستید. تحقیقی در دانشگاه میشیگان اعلام می کند، این عادت‌های عصبی نشانه‌ی شخصیت کمال‌گرای فرد است. تحقیقات نشان می دهد وقتی این افراد خسته و بی‌حوصله هستند بیشتر به سراغ عادت‌های مذکور می روند.

حرف‌هایی که راجع به خودتان می‌زنید

حتماً تاکنون با افرادی مواجه شده‌اید که تنها می خواهند از خودشان حرف بزنند. زمانی که طول می کشد تا به دانستن نظر طرف مقابل تمایل نشان دهید یک ویژگی مهم برای ارزیابی شخصیت شماست. کسانی که تنها راجع به خودشان حرف می‌زنند، بسیار خودشیفته هستند که تمام توجه شما را برای خود می گیرند؛ اما در مقابل افرادی که کمتر از خودشان می گویند و بیشتر راجع به شما می پرسند شخصیتی آرام و متواضع دارند که می خواهند توجه و وقت خود را به شما بدهند. اگر بتوانید میان این دو تعادل برقرار کنید مخاطب خوبی خواهید بود.

طریقه دست دادن - شُل دست دادن

معمولاً ضعیف دست دادن نشانه‌ی کمبود اعتماد به نفس و بی اشتیاقی است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه آلاباما اعلام می کند بهتر است شخصیت افراد را با توجه به نحوه‌ی دست دادنشان قضاوت نکنیم، اما با این حال می توان به ویژگی‌های شخصیتی فرد پی برد. بنا بر این تحقیق، محکم دست دادن شما را فردی کمتر خجالتی و عصبی و بیشتر برون گرا نشان می دهد.

دیر رسیدن سر قرار

دیر رسیدن نشانه‌ی بی‌احترامی، تنبلی و بی‌علاقگی است. تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایالتی سن دیه گو که توسط جف کنت انجام شده خلاف این موضوع را نشان می دهد. بنا بر این تحقیق، افرادی که دیر می رسند معمولاً چند وظیفه را به طور هم‌زمان به عهده دارند. آن‌ها اغلب دارای ویژگی‌های شخصیتی نوع ب، یعنی خونسرد و آرام هستند. تحقیق کنت نشان می دهد علت دیر رسیدن این نوع شخصیت این است که آن‌ها زمان را کندتر از دیگران تجربه می کنند. پس نباید برای دیر کردن افراد خیلی زود قضاوت کنیم و به جای آن علت تأخیر را جویا شویم.

ارتباط دست خط با شخصیت

مطالب زیادی درباره ارتباط دست خط با شخصیت مطرح می شود. عده‌ای باور دارند میزان فشاری که روی کاغذ وارد می کنید عصبانیت شما را نشان می دهد. برای مثال، شیب دار بودن نوشته‌ها نشانه‌ی درون گرایی و برون گرایی شماست. علاوه بر آن، مرتب یا نامرتب بودن نوشته، تمایل شما به نظم و سازمان دهی را نشان می دهد. نظر دقیقی درباره رابطه‌ی دست خط و شخصیت افراد وجود ندارد. پس اگر می‌خواهید نامه‌ای بنویسید و مورد قضاوت قرار نگیرید، مطالبتان را تایپ کنید.

ارتباطات-ارتباط چشمی-چشم

ارتباط چشمی

ارتباط چشمی بسیار مهم است. البته حفظ ارتباط چشمی در تمام طول مکالمه غیرعادی محسوب می شود؛ اما اگر ارتباط چشمی را برای مدت کوتاه حفظ کنید خجالتی، بی‌علاقه و نگران به نظر می رسید. مطالعات نشان می دهد حفظ ارتباط چشمی برای 60 درصد طول مکالمه تعادل خوبی ایجاد می کند و شما را علاقه‌مند و قابل اعتماد نشان خواهد داد.

در پایان...

لازم است به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم در ارتباط با دیگران به موفقیت برسیم.

 

منبع: linkedin

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-03-27 14:41:54
دسته بندی ها