21 نکته برای داشتن یک زندگی بهتر

13 اردیبهشت 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 21 نکته برای داشتن یک زندگی بهتر
21 نکته برای داشتن یک زندگی بهتر
امتیاز مطلب: 90%

گاهی اوقات ما به دلایل مختلف بسیار زندگی را برای خود تلخ کرده و یا به شیوه مناسبی زندگی نمی‌کنیم اما نکاتی وجود دارند که می‌توان با اعمال آن‌ها یک زندگی بهتر را تجربه کرد برای آشنایی با این نکات در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. یاد بگیرید اشتباهات خود را دوست داشته باشید

همیشه به یاد داشته باشید که از اشتباهات خود درس گرفته و رشد کنید. به خودتان شک نداشته باشید؛ روزی خواهد رسید که به اشتباهات خود نگاه می‌کنید و به آن‌ها می‌خندید. اشتباهات در زندگی اجتناب‌ناپذیر هستند.

2. اغلب اوقات بله بگویید

گاهی اوقات خارج شدن از منطقه امن و امتحان کردن کاری جدید می‌تواند ترسناک باشد، اما یاد بگیرید که بیشتر بله بگویید. این کار به شما کمک می‌کند تا بخواهید کارهای جدیدی را انجام دهید و فرصت‌های جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

3. کمتر غنی‌تر است

سعی نکنید که همه فن حریف باشید. بر روی بهترین بودن بر تعداد کمی از کارها متمرکز شوید. سخت کار کردن هنگامی که بین تعداد زیادی از کارهای مختلف تقسیم شود، بیهوده می‌شود.

4. احساسات خود را به دیگران بگویید

اگر کسی احساسات شما را جریحه‌دار کرد با آن شخص صادق باشید. اگر با کسی قرار ملاقات دارید و قرار شما به بهترین شکل ممکن پیش می‌رود او را از این حس خود با خبر سازید. هنگامی که موقع حرف زدن با پدر و مادرتان می‌خواهید گوشی را قطع کنید به آن‌ها بگویید که دوستشان دارید، زندگی کوتاه‌تر از این حرف‌ها است و ممکن است که دیگر فرصتی برای انجام این کار پیدا نکنید.

5. تغییرات را دوست داشته باشید

تنها چیزی که می‌‎توانید روی آن حساب کنید تغییر کردن است؛ این اتفاق خواهد افتاد و شما نمی‌توانید از آن جلوگیری کنید. تغییرات همیشه آسان نخواهند بود اما همیشه دلیلی برای تغییرات وجود دارد. تغییرات را دوست داشته باشید.

6. شما آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید چیزی برای از دست دادن ندارید

گاهی ترس از ضرر و زیان‌ها باعث می‌شوند تا شما به دنبال رویاهای خود نروید. هنگامی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شوید چیز زیادی برای از دست دادن ندارید، بنابراین چرا کسب و کاری را که همیشه آرزویش در ذهنتان بود را آغاز نمی‌کنید؟ مطمئنان بدترین حالت ممکن آن‌چنان هم بد نخواهد بود و با بازگشت به خانه پدر و مادرتان دنیا به پایان نمی‌رسد.

7. نگران افکار دیگران نسبت به خودتان نباشید

نگذارید تفکرات هم‌سن و سالانتان بر روی تصمیمات شما اثر بگذارد این کار بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید؛ شما در آینده متوجه خواهید شد که این کار چقدر احمقانه بوده است.

8. با دیگران و خودتان صادق باشید

همیشه با دیگران و خودتان روراست باشید. راست‌گویی باعث آرامش شما می‌شود و آرامش بسیار ارزشمند است. روابطی که بر پایه‌ی دروغ استوار هستند هرگز دوام نخواهند آورد.

9. با افراد بسیاری ملاقات کنید

شاید این‌گونه به نظر نرسد اما افرادی را که ملاقات می‌کنید به شما کمک می‌کنند. با دیگران به شکلی رفتار کنید که می‌خواهید با شما رفتار شود و تمایل داشته باشید دوستان جدیدی پیدا کنید.

10. زمانی را برای تنها بودن در نظر بگیرید

تنهایی می‌تواند فوق‌العاده باشد. برای خودتان زمان بگذارید. بهترین دوست خود باشید و خود را برای شام به بیرون برده به سینما بروید و به تنهایی سفر کنید. ممکن است فکر کردن به تنهایی ترسناک باشد، اما شما با تنهایی می‌توانید چیزهایی زیادی درباره خودتان یاد بگیرید.

11. بهترین سوالات را بپرسید

شما همه چیز را نمی‌دانید و احتمال این وجود دارد که افرادی در اطراف شما باشند که از شما باهوش‌تر هستند. کنجکاو باشید و بهترین سوالات را بپرسید. بیشتر گوش کنید، کمتر حرف بزنید و به پرسیدن سوال ادامه دهید. گاهی اوقات مردم داستان‌ها و نکات بی‌نظیری دارند که می‌توانند با شما به اشتراک بگذارند، تنها کاری که شما باید انجام دهید پرسیدن است.

12. از هر چیزی که دارید به عنوان اهرم استفاده کنید

استیو واندر نمی‌تواند ببیند اما قدرت شنوایی منحصر به فردی برای موسیقی دارد. او از استعداد و اشتیاقش برای موسیقی استفاده کرد. امروز او صاحب 25 جایزه گرمی است. یاد بگیرید که در عوض شکایت کردن در مورد وضعیت خود از چیزهایی که دارید استفاده کنید.

13. باعث شوید دیگران حس خوبی داشته باشند

هرگز قدرت یک تعریف کوچک را دست کم نگیرید. کاری کنید که اطرافیان شما حس خوبی داشته باشند و به این ترتیب دیگران نیز باعث می‌شوند شما حس خوبی داشته باشید و مردم هرگز شخصی را که باعث شده آن‌ها حس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند را فراموش نمی‌کنند.

14. بر روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

هرگز از آموختن دست نکشید. مدرسه و دانشگاه روزی تمام می‌شود اما زندگی یک سفر است و اگر شما در حال رشد کردن نیستید، در حال مردن هستید. مهارت جدیدی کسب کنید، کتابی جدید بخوانید، زبانی جدید بیاموزید و یا نواختن یک ابزار موسیقی را بیاموزید، تا زمانی که بر روی خود سرمایه‌گذاری کرده و رشد می‌کنید، فرقی نمی‌کند که چه کاری انجام می‌دهید‌.

15. کار چالش ‌برانگیزی که انجام دادن آن را دوست دارید را پیدا کنید

کاری که نسبت به آن اشتیاق داشته و شما را به چالش می‌کشد‌ را پیدا کنید. هنگامی که این کار را انجام دهید بهترین حس را خواهید داشت.

16. خودتان را دوست داشته باشید

شما تا زمانی که خودتان را دوست نداشته باشید، به درستی زندگی نکرده‌اید. هنگامی که به آینه نگاه می‌کنید به خودتان بگویید که خوش تیپ و زیبا هستید و اینکه شما منحصر به فرد هستید و هیچ‌کس همانند شما نیست. هرچقدر خودتان را بیشتر دوست داشته باشید دیگران نیز شما را بیشتر دوست خواهند داشت.

17. به درجات پایین‌تر نیز بازگردید

هنگامی که در موقعیت کمک کردن به دیگران برای بالا کشیدن آن‌ها قرار گرفتید، این کار را انجام دهید. قدرتمند بودن می‌تواند یک حس تنهایی خاص را برای شما به وجود آورد بنابراین به دیگران کمک کنید و راه را به آن‌ها نشان دهید و حتی با آن‌ها مشارکت کنید.

18. از سفر خود لذت ببرید

ما همه اهداف و آرزوهای خود را داریم. شما احتمالا هم‌اکنون به سمت چیزی که می‌خواهید در حال حرکت هستید. به دست آوردن چیزی که برای آن تلاش کرده‌اید می‌تواند برخلاف انتظار شما باشد، بنابراین از سفر لذت ببرید و قدردان تمامی شکست‌ها و پیروزی‌هایتان باشید. هنگامی که کاری را به پایان رساندید آرزو خواهید کرد که ای‌کاش یک بار دیگر نیز در آن موقعیت قرار بگیرید.

19. تمامی درگیری‌ها شما با خودتان است

خود را با دیگران مقایسه نکنید. شما ممکن است هرگز قوی‌ترین فرد در باشگاه، پولدارترین فرد در جهان یا سریع‌ترین فرد در ماراتون نباشید. اگر این موضوعات شما را ناراحت می‌کنند، شما موضوع اصلی را در نظر نگرفته‌اید. در عوض این‌گونه تفکرات شما باید بر روی هرروز بهتر از دیروز بودن تمرکز کنید، اگر به این کار ادامه دهید، یقینا موفق خواهید شد؛ ممکن است رسیدن به موفقیت زمان ببرد، اما اگر شما بر روی بهبود خود تمرکز کرده و هرروز کمی بهتر از دیروز باشید، با گذشت زمان به موفقیت چشم‌گیری دست خواهید یافت.

20. دل را به دریا بزنید و ریسک کنید

به دنبال چیزهایی که می‌خواهید بروید. از شغل خود استعفا دهید، از یک هواپیما به بیرون بپرید، یک کسب و کار را شروع کنید؛ شما با ریسک کردن، همیشه موفق نخواهید بود اما همیشه هم شکست نخواهید خورد.

21. دوباره کشف کنید که برای چه کاری متولد شده‎اید آن کار را انجام دهید

هنگامی که بزرگ می‌شویم تمامی خواسته‌ها و آرزوهای دوران کودکی خود را فراموش می‌کنیم، آن خواسته‌هایی که باعث می‌شدند تا حس زنده بودن  را داشته باشیم. بعضی از ما متولد شده‌ایم تا نویسنده، شاعر، موسیقیدان، بازیگر و یا کارآفرین باشیم. زمان گذاشته و دوباره آرزوها و خواسته‌های دوران کودکی خود را به یاد آورید و کارهایی را که به شما حس زنده بودن را می‌دادند را بیابید و آن‌ها را انجام دهید. زندگی خود را برای برآورده کردن خواسته‌ها و آرزوهای دیگران هدر ندهید. دنیا افرادی را می‌خواهد که کار مورد علاقه خود را انجام دهند.

زندگی کوتاه اما شگفت‌انگیز است. بیدار شوید و از آن لذت ببرید.

"پدر من می‌گوید که تقریبا تمام دنیا در خواب است، هرکسی که می‌شناسید و می‌بینید همه در خواب هستند. او می‌گوید که تنها تعداد اندکی از مردم بیدار هستند و در حالت شگفت‌انگیز بودن زندگی می‌کنند." –جو در برابر آتشفشان

 

منبع: Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-04-29 12:23:21
دسته بندی ها