پیشنهاداتی که شما را یک مشاور املاک موفق و ماهر می‌کند

17 شهریور 1400 - 11:00
بازاریابی - پیشنهاداتی که شما را یک مشاور املاک موفق و ماهر می‌کند
پیشنهاداتی که شما را یک مشاور املاک موفق و ماهر می‌کند
امتیاز مطلب: 94%

شغل بنگاه‌داری یا مشاور املاک قدمتی چندین ساله دارد اما اکنون با پیشرفت فناوری و افزایش جمعیت، این شغل نیز با تغییراتی همراه شده که نیاز است برای موفقیت در آن به برخی فاکتورها توجه داشت. در ادامه با یوکن همراه باشید تا خصوصیات یک مشاور املاک موفق را بیان کنیم.

برای این که بتوانید زمین یا خانه خود را بفروشید یا ملک موردنظرتان را خریداری کنید، نیاز به راهنمایی مشاور املاکی زبده و ماهر دارید. اگر می خواهید وارد این شغل شوید یا هم اکنون در این حوزه فعالیت می‌کنید باید بدانید چه مهارت‌ها و خصوصیاتی لازم است تا آن‌ها را ایجاد یا تقویت کنید.

ارتباطی سازنده و مؤثر برقرار کنید

اگر ارتباطات ضعیفی داشته باشید و به اندازه‌ی کافی خوش برخورد نباشید، قطعاً در این شغل موفق نخواهید شد. یک مشاور املاک حرفه‌ای و باتجربه با مشتریان خود ارتباطی مؤثر برقرار کرده و به آن‌ها کمک می کند تا درباره قیمت‌ها، فروشندگان و اطلاعات مختلف دید خوبی پیدا کنند.

یک مشاور املاک موفق دید کاملی از بازار خرید و فروش ملک دارد، پس باید بتوانید به خوبی شبکه‌ای ارتباطی برای خود طراحی کنید. برای این منظور پایگاه داده‌ای از خریداران، فروشندگان، سرمایه‌گذاران و تمام کسانی که در معاملات ملکی نقش دارند، داشته باشید. بدین ترتیب بهتر می‌توانید در جریان تغییرات بازار قرار گیرید و بهترین پیشنهاد را به مشتریان ارائه دهید.

رفتاری پویا از خود نشان دهید

مشاور املاک - مشاورین املاک - بنگاه املاک - بنگاه دار - فروش ملک

اگر می‌خواهید یک مشاور املاک موفق باشید، پویایی لازم را حفظ کنید و همیشه به دنبال چیزهایی باشید که مناسب فروشنده یا خریدار است، باید با دقت طرفین را در جریان جزئیات و نکات لازم قرار دهید. در این ارتباطات، کارهایتان بهتر پیش می‌روند و شاید با افراد جدیدی ارتباط برقرار کنید که در نهایت به انجام بهتر معاملات و رضایت طرفین مذاکره می‌انجامد.

گوش شنوا داشته باشید

یک مشاور املاک موفق باید شنونده‌ی خوبی باشد. او باید بتواند به‌اندازه صحبت کند، به نیازهای مشتریان خود دقت کافی داشته باشد تا بتواند آن‌ها را به‌خوبی برآورده کند. اگر می‌خواهید به عنوان یک مشاور املاک موفق شناخته شوید، نباید تنها خودتان حرف بزنید. همیشه دقیق گوش دهید تا با مراجعین به یک نتیجه‌ی مشترک و توافقی برسید.

شخصیت مشتریان خود را بشناسید

برای این که مشاور املاک موفقی باشید، باید مشتری را سریع و دقیق بشناسید. نحوه‌ی ارتباط با مشتریان مختلف متفاوت است. خیلی از مشتریان تمایل دارند تماس‌های مکرری با شما داشته باشند، در مقابل برخی دیگر می‌خواهند از راه دور با شما در ارتباط باشند. پس با شناخت رفتار و روحیه مشتری، بهترین ارتباط را با او برقرار کنید تا به رضایت‌مندی هر چه بیشتر منتهی شود.

مشتری‌مدار باشید

یک مشاور املاک موفق باید بتواند به خوبی از مشتری حمایت کند. خرید و فروش ملک پروسه‌ای بسیار دشوار است و استرس زیادی روی طرفین وارد می‌کند. پس به عنوان واسطه در معاملات باید بتوانید از استرس و فشار روانی دو طرف بکاهید.

وقتی شما به عنوان مشاور املاک بتوانید مورد خوبی پیدا کنید، به نفع خودتان هم خواهد بود و قطعاً حق الزحمت بهتری دریافت می کنید. پس مشتری مداری و حمایت از مشتری به نفع همه خواهد بود.

محدودیت‌های زمانی را در نظر بگیرید

برای این که مشاور املاک موفقی باشید باید به محدودیت زمانی مشتریان توجه کنید. باید بدانید مشتری و فروشنده عجله دارند یا می‌توانند برای پیدا کردن مورد مناسب‌تر منتظر بمانند. پس با اطلاع از محدودیت زمانی و وضعیت مشتری بهتر به او کمک خواهید کرد.

هدف اصلی مشتری را پیدا کنید

باید بدانید هدف فروشنده از این معامله چیست. آیا از روی نیاز دست به فروش ملک خود زده یا به دنبال خرید مورد بهتری است. خریدار چه وضعیتی دارد؟ آیا به دنبال سرمایه گذاری است، قصد بازسازی دارد یا می خواهد در همان خانه بنشیند.

مشاور املاک - مشاورین املاک - بنگاه املاک - بنگاه دار - فروش ملک

باید ببینید فروشنده ارتباطی احساسی و عاطفی با آن ملک دارد یا نه؟ مثلاً معامله خانه‌ای که منزل پدری بوده با فروش خانه‌ای که از بین تعداد زیادی املاک و متعلقات فرد برای فروش گذاشته شده، کاملاً متفاوت است.

خود را خوش‌نام نشان دهید

یک مشاور املاک موفق از شهرت خوبی در بین مشتریان قبلی برخوردار است. آن‌ها می توانند قبل از شروع مذاکره، بازدید و انجام معامله، شما را به مشتریان سابق خود ارجاع دهند تا از تأثیرگذاری‌شان مطلع شوید.

البته تجربه در شغل مشاور املاک همانند هر شغل دیگری بسیار مؤثر است. اگر به تازگی وارد این حرفه شده‌اید، از تجربیات مشاوری خبره استفاده کنید و از او مشورت بگیرید یا تحت نظارت او فعالیت کنید.

امروزه به لطف وجود اپلیکیشن ها، برنامه‌ها و وب سایت‌های مختلف، خرید و فروش، رهن و اجاره ملک دستخوش تغییر شده است. اگر می خواهید مشاور املاکی به‌روز و موفق باشید، باید با این بسترها آشنا شوید و از آن‌ها برای ارتقای ارتباطات خود استفاده کنید.

منبع: ihome

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-09-08 01:46:33
دسته بندی ها