چند پیشنهاد برای داشتن اخلاق حرفه‌ای در محیط کار

30 اردیبهشت 1399 - 6:05
رفتار سازمانی - چند پیشنهاد برای داشتن اخلاق حرفه‌ای در محیط کار
چند پیشنهاد برای داشتن اخلاق حرفه‌ای در محیط کار
امتیاز مطلب: 94%

افراد حرفه‌ای با رفتار، اهداف و توانایی‌های خود معرفی می شوند؛ اخلاق حرفه‌ای نشانه‌ی کیفیت کار و خدمات است. تمام مدیران و کارآفرینان می دانند اخلاق حرفه‌ای همان چیزی است که شکست را به موفقیت تبدیل می کند، به همین خاطر به حفظ کارمندان حرفه‌ای خود علاقه‌مند هستند. با یوکن همراه باشید.

اخلاق حرفه‌ای به معنای اثرگذاری و موفقیت است. وقتی به‌عنوان فردی معرفی شوید که در هر شرایطی حرفه‌ای عمل می کند، در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود به دستاوردهای بیشتری خواهید رسید. در ادامه‌ی مقاله با 10 فرمان اخلاق حرفه‌ای در محل کار آشنا شوید:

همیشه بهترین‌ها را بخواهید

این بهترین قانون برای برتری در هر کاری است. کیفیت باعث می شود شما و کاری که ارائه می دهید برجسته شود. برتری به معنای ارائه‌ی کیفیتی بالاتر از استانداردهاست، چیزی که باید به عادت تبدیل شود تا اثر خوبی روی همکاران و مدیران بالا رده داشته باشد.

قابل اعتماد باشید

اعتماد کردن مسئله‌ی بسیار مهمی است و افرادی که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد، به سرعت به سوی حرفه‌ای شدن پیش می روند. قابل اعتماد بودن به معنای به انجام رساندن وظایفی است که به شما محول شده در کنار برآورده کردن انتظارات. این مسئله در زمینه ارائه‌ی خدمات اهمیت بیشتری دارد. با اثبات صداقت و درستکاری خود در طی زمان، می توانید اعتماد مدیران و همکارانتان را جلب کنید.

با ادب و احترام رفتار کنید

بهتر است با دیگران رفتاری مؤدبانه و توأم با مهربانی داشته باشید. این کار باعث می شود تعاملات اجتماعی‌تان در محیط کار به خوبی پیش برود و احترام دیگران را جلب کنید. احترام، حس مثبت و متمایزی است که نسبت به یک فرد یا سازمان ایجاد می شود، البته این امر در طی زمان محقق می شود. برای حفظ احترام و اعتباری که در طی زمان به دست آورده‌اید باید همواره محترمانه و مؤدبانه رفتار کنید.

مسئولیت‌پذیر باشید

باید در مقابل کارها و وظایف خود پاسخ گو باشید. پس همواره مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرید، فارغ از این که کارهایتان مثبت است یا منفی.

صادقانه، صریح و شفاف حرف بزنید

صداقت نشانه‌ای از یک شخصیت پایبند به اخلاقیات است، این امر به ویژگی‌های مثبت چون راست‌گویی، وفاداری، یکرنگی، صمیمیت و خلوص دلالت دارد؛ به طور کلی رفتار کردن به گونه‌ای که دیگران از کارهایی که انجام می‌شود مطلع باشند. این خصوصیت اهمیت زیادی برای کارفرمایان و کارمندان دارد و می تواند باعث جلب اعتماد و بیشتر شدن ارزش شما در نظر آن‌ها شود.

شایسته باشید و همواره شایستگی خود را ارتقا دهید

شایستگی به معنای توانایی فرد برای انجام درست یک شغل و ترکیبی است از دانش، مهارت و رفتاری که باعث بهبود عملکرد می شود. شایستگی با بالا رفتن تجربه بیشتر می شود و با تمایل شما به یادگیری رابطه‌ی مستقیم دارد. پیشرفت شخصی به طور پیوسته و دائمی، پیش شرط ارائه‌ی حرفه‌ای خدمات است.

در هر شرایط اخلاق‌مدار باشید

اخلاق مداری به معنای عمل کردن مطابق قواعد و قوانینی است که مورد قبول عموم هستند. "عمل کردن بر مبنای قوانین" بهترین روشی است که یک فرد می تواند در محل کار در پیش بگیرد. وقتی آیین نامه‌ها کافی نیستند، به گونه‌ای رفتار کنید که وجدانتان آرام باشد. شاید این کار در برخی شرکت‌ها باعث حساسیت شود اما سازمان‌های اخلاق مدار همیشه از تصمیمات و اقدامات اخلاق مدارانه کارمندان خود حمایت می کنند.

شریف و امانت‌دار باشید

رفتار شرافتمندانه نشانه‌ی "اصالت روح، جوانمردی و مخالفت با کم کاری" است و از ثبات شخصیت شما نشات می گیرد. این به معنای تمامیت شخصیت است که در عمل با بعضی ارزش‌ها، باورها و اصول همراه است.

از اسرار حفاظت کنید و به محرمانگی پایبند باشید

حفاظت از اسرار به معنای احترام به قوانینی است که امکان انتشار برخی اطلاعات را به شما نمی دهد. ممکن است در محل کار به دلیل اعتماد، اطلاعاتی با شما به اشتراک گذاشته شود؛ مهم این است از این اعتماد سوء استفاده نکنید. با این کار اعتماد افرادی که به شما اطمینان می کنند را جلب می کنید و در سازمان اثرگذار خواهید بود.

الگوی خوبی برای دیگران باشید

این رفتار، سطح اخلاق حرفه‌ای شما را در شرکت ارتقا می دهد، اما تا وقتی دانش خود را با اطرافیان در میان نگذارید، کار شما ناتمام است. باید الگوی خوبی از خود ارائه دهید و از طریق آن دیگران را هدایت کنید. حرفه‌ای بودن یعنی در زندگی خود چه در محل کار و چه بیرون آن، عبرت و الگوی دیگران باشید.

حرفه‌ای بودن برای تمام سازمان‌ها و کسب و کارها مهم است. افراد حرفه‌ای همیشه سرکار هستند. توصیه می کنیم 10 فرمان اخلاق حرفه‌ای را به کار بگیرید و شغلی حرفه‌ای و موفقیت آمیز را تجربه کنید.

 

منبع: linkedin

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-19 10:47:40
دسته بندی ها