این عادت‌های غلط را کنار بگذارید تا اعتماد به نفستان بالا رود

11 خرداد 1399 - 6:00
اعتماد به نفس - این عادت‌های غلط را کنار بگذارید تا اعتماد به نفستان بالا رود
این عادت‌های غلط را کنار بگذارید تا اعتماد به نفستان بالا رود
امتیاز مطلب: 92%

حتما از اهمیت اعتماد به نفس در زندگی شغلی و شخصی خود مطلع هستید و می دانید چه تأثیر شگرفی در دست یابی به موفقیت دارد، پس یادگیری مهارت افزایش اعتماد به نفس اهمیت فوق‌العاده‌ای پیدا می کند. با یوکن همراه باشید.

اعتماد به نفس را می توان با ترک عادت‌های بد افزایش داد؛ پس با حذف عادت‌های بد شروع کنید.

ابتدا داستان زندگی خود را بررسی کنید

دفترچه‌ای زیبا با طراحی روز خریداری کنید. در صفحه‌ی اول آن، داستان زندگی خودتان را بنویسید. باید داستان خود را بی‌طرفانه و بی‌غرضانه بررسی کنید. در زندگی غمگین یا شاد هستید؟ فکر می کنید بدشانس هستید؟ آیا دیگران را سرزنش می کنید و تصور قربانی بودن دارید؟ آیا احساس می کنید وسیله هستید یا فکر می کنید ابزار و وسایل در اختیار شماست؟

به صفحه‌ی بعد بروید و برخی موارد را تغییر دهید. باید برخی مسائل را به عهده بگیرید. مسئولیت‌پذیرتر باشید. اکنون یک دفترچه سفید دارید تا در هر صفحه، تصویری که از زندگی‌تان دارید را تغییر دهید. وقتی صفحه به صفحه، داستان زندگی‌تان تغییر می کند، تغییراتی در زندگی واقعی خود مشاهده خواهید کرد.

سعی کنید دست از بد صحبت کردن با خود بردارید

وقتی ندای درونتان از شما انتقاد و عیب جویی می کند، باعث آزارتان می شود؟ وقتی دشمن خودتان باشید، کارها به خوبی پیش می رود؟ اگر با خودتان طوری صحبت می کنید که هیچ وقت با فرد دیگری بدین شکل صحبت نکرده‌اید، حتماً جلوی این کار را بگیرید.

هیچ وقت با افرادی که برای شما مفید نیستند، وقت نگذرانید

آیا در زندگی‌تان کسی هست که مدام شما را سرزنش کند؟ در اطرافتان با کسی برخورد دارید که منفی باف و سمی است و تمام انرژی‌تان را از بین می برد؟ آیا دشمن‌های به ظاهر دوستی در اطرافتان است که نمی توانید دلیل حضور آن‌ها در زندگی‌تان را توضیح دهید؟ شما نسبت به افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید کاملاً مسئول هستید.

خودتان را با کسی مقایسه نکنید

وقتی به خودتان تلقین می کنید شخصی در مسئله‌ای موفق‌تر از شماست، مطمئن باشید اطلاعات کاملی از او ندارید. روی کاری که انجام می دهید تمرکز کنید. به درون خود توجه کنید. باطن شما همه چیز را نشان می دهد و هر آنچه به دنبالش هستید را پیدا خواهید کرد.

هیچ‌وقت مسائل آزاردهنده را روی دوشتان نکشید

آیا احساس خشم، ناراحتی یا انتقام جویی دارید؟ این احساسات همانند رفتن به بیابان است در حالی که به جای آب با خود سم می برید. پس در زندگی مسائل آزاردهنده را رها کنید و دیگران را ببخشید.

از این‌که همه چیز بی‌عیب و نقص باشد صرف نظر کنید

به جای این که به دنبال هر چیز کامل و بی‌نقص باشید، کمی ریسک کنید. پیشنهاد می کنیم یک کار خطرناک و پر ریسک انجام دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. همیشه برای یادگیری مسائل جدید جدی و سرسخت باشید.

در صورت نیاز «نه» بگویید

به کاری که نمی خواهید انجام دهید، نه بگویید. شاید این کار باعث نارضایتی و عدم تائید دیگران شود؛ اما از این طریق، زمان بیشتری برای انجام دادن کارهای لازم خواهید داشت.

حالا که زمان و انرژی بیشتری در اختیار دارید، گزینه‌هایی برای اضافه کردن به زندگی روزمره‌تان خواهید داشت.

با افراد موفق و مشهوری که شما را دوست دارند ارتباط برقرار کنید

برای این افراد زمان بگذارید و تمام توجهتان را روی آن‌ها بگذارید.

این حقیقت را بپذیرید که شما رئیس هستید

هیچ وقت به دنبال تائید و تصدیق دیگران نباشید و چیزی که مردم می گویند یا ترس از اشتباه کردن را فراموش کنید. واقعاً از زندگی چه چیزی می خواهید؟ می خواهید چه کاری انجام دهید؟ رئیس خودتان باشید. باور کنید شما رئیس خودتان هستید.

فهرستی از کارهایی که عملکرد خوبی در آن‌ها دارید تهیه کنید

در دفترچه خود داستان زندگی در حال تغییر و تحولتان را بنویسید، لیستی از تمام کارهایی که در آن‌ها خوب هستید یا از آن‌ها لذت می برید تهیه کرده و سعی کنید بیشتر آن‌ها را انجام دهید. این کارها می تواند در شما احساس کارآمدی و شایسته بودن ایجاد کند و باعث خوشحالی‌تان شود. در هر صورت تمامی آن‌ها را شناسایی کنید، لیستی بنویسید و آن‌ها را با خود تکرار کنید.

لیستی از کارهایی که برای شما سخت و چالش‌برانگیزند تهیه کنید

کارهای چالش برانگیز، کارهایی هستند که برای انجام دادن آن‌ها در عذابید، البته این کارها باعث آسیبتان نخواهد شد. برای مثال با یک فرد غریبه پیاده روی و صحبت کنید، درخواست بیرون رفتن با کسی را داشته باشید، با صدای بلند حرف بزنید و عقاید و نظرات خود را توسعه دهید، باید همه چیز را در لیست خود بررسی کنید.

سعی کنید انتقادها را بپذیرید

یکی از مهم‌ترین مقاومت‌ها در زندگی این است که به نظر ما خیلی از انتقادات به روح ما دسترسی دارند و تا وقتی از هویتشان مطمئن نباشیم اجازه‌ی ورود به آن‌ها را نمی دهیم و بعد از بررسی، از آن‌ها می خواهیم به سرعت ما را ترک کنند. یاد بگیرید پذیرای انتقادها باشید و از فرد منتقد قدردانی کنید.

از خودتان مراقبت کنید

خیلی از افراد مراقبت از خود را تغذیه مناسب، خواب کافی و ورزش روزانه تعریف می کنند. خود را برای رسیدن به وضعیت ظاهری مناسب ملزم کنید، با این کار نظم، پشتکار و مواجه شدن با چالش‌ها را یاد می گیرید. خیلی از خصوصیات خوب با تلاش برای رسیدن به هدف به دست می‌آید.

برای بهتر شدن تمرین کنید

در زندگی فردی مهربان‌تر و دوراندیش‌تر باشید. هر کاری که فکر می کنید درست است انجام دهید. وقتی دروغ‌گو، خودخواه، ناسپاس، فریبکار و بی‌رحم باشید، بیشتر از هر کسی خودتان آسیب می‌بینید، زیرا دیگران از دور و برتان می روند، اما خودتان نمی توانید از این ویژگی‌های بد فاصله بگیرید.

قبول کنید تمام دارایی‌ها در دستان شماست

اگر احساس افسردگی، ناامیدی، اضطراب و خستگی دارید، از کسی کمک بگیرید. در کلاس یوگا شرکت کنید، کتاب بخوانید، با فردی که به او علاقه دارید حرف بزنید، به پیاده روی بروید و از آن به عنوان فرصتی برای دیدن زیبایی‌های آسمان و طبیعت استفاده کنید. اطرافیان خود را طوری بشناسید که وقتی شکست خوردید به کمکتان بیایند.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-05-31 10:35:19
دسته بندی ها