استیو جابز با استفاده از امور ساده و خسته کننده به موفقیت رسید!

20 آذر 1399 - 11:56
انگیزشی - استیو جابز با استفاده از امور ساده و خسته کننده به موفقیت رسید!
استیو جابز با استفاده از امور ساده و خسته کننده به موفقیت رسید!
امتیاز مطلب: 91%

استیو جابز به عنوان فردی موفق در دنیای فناوری شناخته می شود. او از امور خسته کننده برای دست یابی به موفقیت استفاده می کند و همواره تمرکز و ثبات را در انجام کارهای خود به کار می گیرد. با یوکن همراه باشید.
تامی ملو، مؤسس A1 garage Doors است و اهمیت رفتارهای خسته کننده و حفظ یک رویه ثابت در شخصیت کارآفرینان موفقی چون استیو جابز را بررسی می کند.
گاهی غرق در پیچیدگی‌های زندگی می شویم، اما استفاده از امور خسته کننده برای دست یابی به موفقیت لازم است.
خیلی از کارآفرینان به این جمله علاقه دارند: هیچ دو روزی شبیه به هم نیستند.
شاید این جمله تا حدی درست باشد؛ اما کارآفرینی چالش‌هایی دارد، نظر شما در این باره چیست؟
در گذشت سال‌ها و با کسب تجربیات فراوان متوجه شدم افراد موفق به طور عجیبی از چیزهای پیچیده و پر زرق و برق اجتناب می کنند. آن‌ها به اهمیت تمرکز و ثبات پی برده‌اند. در واقع، آن‌ها به دنبال سادگی هستند، حتی به خوبی خسته کننده بودن مسائل را درک می کنند. این رویه به آن‌ها کمک می کند به نتایجی برسند که خیلی از مردم آرزوی آن را دارند. استیو جابز سادگی را پیشه‌ی زندگی خود کرد تا توانست به موفقیت برسد. او اگر فقط 100 محصول را طراحی و عرضه می کرد، شاید خیلی بیشتر خوش می‌گذراند؛ اما به جای این کار، روی چند محصول اساسی چون آیفون دو برابر کار کرد.
گاهی اوقات مسائل خوشایند، اهمیت چندانی ندارد. این مسائل به شما کمک نمی کند تا به اهداف مهم و کمی که در زندگی دارید مانند یک کسب و کار پرسود، یک پروژه موفق و ... دست یابید. بدترین انتخابی که می توانید داشته باشید این است که اجازه دهید مسائل بی‌ارزش، حواستان را پرت کنند و جلوی هر حرکتی را بگیرند.
پس اگر می خواهید کسب و کار موفقی داشته باشید یا به هر هدف دیگری برسید، از "خسته کننده" دیده شدن در موارد زیر غافل نشوید:

به فرصت جدید کاری "نه" بگویید

اگر شغل اصلی‌تان به سوددهی نرسیده، به فکر کار کردن در جای دیگر نباشید. پس به کار در شرکت‌های جدید یا دیگر بخش‌های شرکت، پاسخ منفی دهید. به هر تغییر رویه‌ای، بدون داشتن دلیل موجه نه بگویید. وقتی کارهایتان به خوبی پیش نمی رود، کاملاً طبیعی است مضطرب شوید؛ اما اگر هدف بزرگی در سر دارید، باید تنها به کار کردن روی آن هدف فکر کنید. این بدین معناست که روی کار اصلی متمرکز شوید.
برای موفق شدن در هر کاری، خود را تحت کنترل بگیرید و خطرات احتمالی آن را بررسی کنید؛ یا از فردی که به او اعتماد دارید بخواهید شما را زیر نظر بگیرد و در کارهایتان تعادل برقرار کند. تیم من این وظیفه را برایم به عهده داشتند و هر وقت به نقطه‌ی ثابت می رسیدم به من یادآوری می کردند.

همیشه به نقطه‌ی صعود به قله فکر کنید

برای دست یابی به هر هدف راه‌های زیادی وجود دارد. در واقع برای صعود به هر قله صدها راه وجود دارد؛ اما نکته‌ی اصلی اینجاست که در هر بار تنها می توانید به یک قله صعود کنید. هر چقدر بازدهی بالایی داشته باشید و کمتر بخوابید، باز هم تفاوتی حاصل نمی شود. شما همانند هر فردی فقط 24 ساعت زمان دارید. پس فقط روی یک هدف، به خوبی تمرکز کنید و آن را تا بهترین جای ممکن برسانید.
من برای نوشتن یک هدف کاری که در سال 2020 در حدود 100 میلیون دلار سود نصیبم می کند، از ماژیک رنگی روی آینه حمام استفاده کردم؛ پس هر روز صبح به هدفم فکر می کردم. وقتی به هدفتان فکر می کنید، به عقب برگردید تا گام‌های موردنیاز برای دست یابی به آن هدف را بشناسید. سپس دست به اقدام بزنید.

تلفن و خودکار به دست بگیرید

رویدادهای شبکه‌ای بسیار عالی هستند؛ اما وقتی به دورهمی شبکه‌ای می روید، فقط نام افرادی را می بینید که سلام و خداحافظی می کنند. برای برقراری ارتباط راه‌های بهتری هم وجود دارد؛ مثلاً هیچ چیز مزایای یک مکالمه‌ی مستقیم و رودررو را ندارد. من ترجیح می دهم تلفن را بردارم و شماره کسی را در شبکه خودم بگیرم.
راه حل دیگر، نوشتن پیام‌های تشکر است. یادداشت کردن جملات تأثیرگذاری چون "من از شما خوشم می آید" یا "شما عالی هستید" کمک شایانی به روابطتان می کند. یک مکالمه تلفنی یا یک کارت دست نویس نیاز به تلاش بیشتری دارد اما دیگران شما را بهتر به خاطر می‌سپارند. انجام این کار بهتر از این است که بگذارید ایمیلتان پر شود.

به دنبال انتخاب رنگ جوراب‌هایتان نباشید

انتخاب یک نوع لباس تنها باعث نمی شود صبح‌ها زودتر از خانه بیرون بروید، همانند مارک زاکربرگ و سوییشرت کلاه‌دارش، بلکه این انتخاب سبب می شود تصمیمات بهتری بگیرید. هر تصمیمی که بگیرید، شما را از نظر ذهنی تخلیه می کند. پس فکرتان را روی وظایف مهم‌تری که دارید، متمرکز کنید.
من به شخصه فقط جوراب‌های سیاه یا سفید می پوشم. این موضوع در مورد لباس چندان صادق نیست. شما باید فکرتان را روی یک نقطه از زندگی‌تان متمرکز کنید تا بتوانید انتخاب‌هایتان را محدود کنید؛ مثلاً اگر وقت زیادی برای انتخاب محل غذا خوردنتان می گذارید، سه جای مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و آن‌ها را به عنوان گزینه‌های انتخابی در نظر بگیرید.
خیلی از افراد به دنبال هیجان زده شدن هستند؛ اما هیجان زدگی به معنای دست یابی به موفقیت نیست. من هنوز هم به دنبال ایده‌های کسب و کار هوشمندانه هستم؛ اما در طی سال‌ها کار به این درک رسیده‌ام که تنها روی نتیجه‌ی نهایی تمرکز کنم تا از این طریق، به موفقیت برسم. قطعاً شما هم با انجام دادن همین کار، موفق خواهید شد.
 

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-12-11 02:52:11
دسته بندی ها