5 نکته برای رسیدن سریع‌تر به اهداف

7 دی 1396 - 2:00
مدیریت شخصی - 5 نکته برای رسیدن سریع‌تر به اهداف
5 نکته برای رسیدن سریع‌تر به اهداف
امتیاز مطلب: 96%

آیا دستیابی به اهدافتان طولانی‌تر از  حد تصورتان شده است؟ آیا شما احساس ناامیدی می‌کنید و در آستانه تسلیم شدن به دلیل عدم کسب نتیجه مطلوب، هستید؟ اگر این‌گونه است، این مقاله را بخوانید. در این مقاله می‌خواهیم 5 نکته برای دستیابی سریع‌تر به اهداف را با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

1. جست و جو کنید که موفقیت خود را در چه کسی می‌بینید؟

مطمئنا، شما می‌توانید این کار را به مرور زمان برای خود انجام دهید؛ اما این کار چقدر برای شما زمان می‌برد؟ شش ماه؟ یک سال؟ 5 سال؟

افرادی وجود داشته‌اند که اهداف مشابهی را قبل از شما در زندگی دنبال کرده و به آن رسیده‌اند. آن‌ها به دنبال آن هدف رفته و روند کاری آن هدف را می‌دانند، بنابراین چرا از دوباره چرخه را اختراع کنیم؟ چرا طرح و برنامه ریزی آن را از دیگران تقلید نکنیم؟

افرادی را پیدا کنید که اهدافی که شما به دنبال رسیدن به آن هستید را به دست آورده باشند و هر اطلاعاتی که می‌توانید را از آن‌ها کسب کنید. به ذهنیت، عقاید و عادات آن‌ها نگاهی بیندازید و همان‌گونه که تونی رابینز می‌گوید "اگر شما می‌خواهید موفق باشید، شخصی را پیدا کنید که به اهدافی که شما می‌خواهید رسیده و از اعمال آن شخص تقلید کنید؛ شما با این کار به همان هدفی که او رسیده است، خواهید رسید."

موفقیت خود را در چه کسی می‌بینید؟

2. برای مطابقت با اهداف خود یک هویت جدید ایجاد کنید

اهداف شما هرچه که باشد، شما نیاز دارید تا هویتی جدید در راستای مطابقت با اهداف خود ایجاد کنید. شما بهتر است همانند کسی که در حال حاضر به اهداف خود رسیده است رفتار کرده و همانند چنین شخصی فکر کنید. برای کمک به شما در انجام دادن این کار می‌توانید یک عبارت هدف با شروع و پایان "من.....هستم" ایجاد کنید.

بر فرض مثال می‌خواهید وزن کم کنید تا بتوانید سلامت خود را بهبود ببخشید و سپس بتوانید به خود عنوان فردی سالم نگاه کنید. نمونه‌ای از عبارت "من هستم" را می‌توان به طور صریح در این مثال دید:

من فردی سالم هستم، هرروز پیاده‌روی می‌کنم و همیشه از پله‌ها به جای آسانسور استفاده می‌کنم. من خوردن غذای سالم را دوست دارم زیرا باعث می‌شود حس خوبی نسبت به خود داشته باشم.

هنگامی که می‌خواهید عبارت خود را ایجاد کنید، سعی کنید تا حد امکان آن عبارت دقیق باشید. تصور کنید که چگونه فردی سالم فکر کرده و رفتار می‌کند. آن‌ها هرروز چه اعمالی را انجام می‌دهند و چرا آن‌ اعمال را انجام می‌دهند؟ چرا سلامت ‌آن‌ها مهم است؟ با مراقبت از سلامتی خود چه مزایای عاطفی به دست می‌آورند؟

هنگامی که عبارت "من......هستم" را می‌نویسید اطمینان حاصل کنید که:

  • با عبارت "من.....هستم" شروع شود. استفاده از عبارت "من...هستم" یک روش عالی برای تقویت کردن هویت جدید شما است.
  • بسیار قانع کننده است. شما می‌خواهید که آن عبارت اهداف شما را نشان داده و به شکلی الهام‌بخش شما باشد.
  • شما به طور منظم آن را می‌خوانید. خواندن عبارات اهداف خود را در اول هر صبح و هنگام غروب تمرین کنید. به عبارات خود احساسات اضافه کنید و خود را در وضعینی تصور کنید که به دیگران در مورد اهدافتان می‌گویید.

شما برای رسیدن به هدف خود چه هویتی را الزامی می‌دانید؟

3. به جلو بیفتید

با گذشت زمان، همان‌طور که هویت خود را تقویت می‌کنید، در آن زمان است که به خودتان اعتماد کرده و اقدامات مداومی را در راستای رسیدن به هدف خود اعمال خواهید کرد.

اما با این‌ حال، شما اغلب به طور 100% آماده نیستید. بنابراین، یکی از کلیدهای دستیابی سریع‌تر به هدف تمایل شما برای شروع کاری قبل از آمادگی شما برای انجام آن کار است.

تیبات میوریسه می‌گوید من در چند سال اخیر کارهایی را انجام دادم که آمادگی انجام دادن آن‌ها را نداشتم. من یک وبلاگ ساختم، ویدئوهای یوتیوبی ساختم و حتی از شغل خود نیز استعفا دادم. تمامی این کارها خارج از منطقه امن من بود، اما من در هر صورت این کارها را انجام دادم زیرا می‌دانستم  که نمی‌توانم تا آماده شدنم صبر کنم. من باید در همین زمان عمل می‌کردم.

حقیقت این است که زمان شما فوق‌العاده گران‌بها و کمیاب است. اگر شما بخواهید برای آماده شدن صبر کنید، هنگامی که به گذشته نگاه کنید بسیار ناراحت خواهید شد و از خود خواهید پرسید که چرا تمام آن کارهای جذاب و هیجان‌انگیز را هنگامی که جوان بودم و می‌توانستم انجام بدهم را انجام ندادم.

چه کار ترسناکی وجود دارد که اگر آن کار را انجام دهید، به شما اجازه می‌دهد تا قدمی بزرگ به سمت اهداف خود بردارید؟

4. بپرسید، بپرسید و بپرسید

به پرسش کردن‌های مکرر عادت کنید.

متاسفانه بسیاری از مردم به دلیل ترس از طرد شدن، سوالی نمی‌پرسند. آن‌ها نمی‌خواهند که احساس بدی  داشته و نمی‌خواهند که به غرور خود لطمه وارد کنند. متاسفانه اگر شما سوال نپرسید، جواب برای همیشه "نه" خواهد بود.

اکثر افراد می‌توانند به شما کمک کنند و کاملا هم برای کمک به شما مشتاق هستند. آن‌ها ممکن است زمان، پول و حتی رابطه‌های موردنیاز شما را نیز داشته باشند. با این حال، اگر شما از آن‌ها نپرسید آن‌ها از کجا می‌توانند بفهمند که شما به کمک ‌آن‌ها نیاز دارید؟ بنابراین، اولین قدم همیشه پرسیدن است.

به خاطر داشته باشید که با وجود اینترنت، برقراری ارتباط با افراد مختلف در سراسر جهان آسان‌تر شده است. افرادی را پیدا کنید که به شما در فرو بردن غرورتان کمک کنند و از آن‌ها بپرسید.

5. راه‌های آب زیر کاهانِ خود در به تعویق انداختن کارهایتان را افشا کنید

آیا به این توجه کرده‌اید که هر چه شما سخت‌تر کار کنید، خوش‌شانس‌تر می‌شوید؟ برای دستیابی سریع‌تر به هدفتان شما باید متعهد شوید تا اقدامات خاصی را در راستای به وجود آوردن نتایج واقعی انجام دهید.

اغلب افراد بر این باورند که برای اهداف خود تلاش می‌کنند، اما این در حالی است که در حقیقت آن‌ها به نوعی در حال تعویق انداختن کارهای خود هستند. تماشای ویدئو سخنرانی‌های تد کار به حساب نمی‌آید، کتاب خواندن نیز کار نیست.

تفاوت بین کار کردن و کار نکردن، نیت است. نکته اصلی ماجرا نیتی است که پشت کارتان است. در ادامه می‌خواهیم به چند نمونه از آن‌ها اشاره کنیم

کار کردن: تماشای ویدئو سخنرانی‌های تد به قصد استفاده از آن در مقاله خود و یا ارائه دادن آن در محل کارتان است.

کار نکردن: نگاه کردن مداوم سخنرانی‌های تد است.

تماشای گفتگوهای تد بی ارزش نیست، اما کار کردن به حساب نمی‌آید.

کار کردن: خواندن کتاب به قصد استفاده از مطالب آن برای نوشتن یک مقاله و توسعه اطلاعات خود برای یک سمینار است.

کار نکردن: خواندن یک کتاب عالی به دلیل اینکه از خواندن آن کتاب لذت می‌برید.

در حالت ایده‌آل شما باید مقدار 90 درصد و یا بیشتر از زمان خود را صرف انجام اقدامات خاصی برای رسیدن به اهداف خود کنید.

اکنون فهرستی از همه کارهایی که در این هفته انجام داده‌اید را تهیه کنید. سپس به سوالات زیر پاسخ دهید.

  • آیا کار شما نیت و قصد واضحی دارد؟
  • آیا شرکت شما برای انجام این کار به شما حقوق می‌دهد؟
  • آیا کاری است که می‌توانید آن را به شخص دیگری واگذاری کنید؟ (به عنوان مثال آیا این کار ارزشمند است؟)
  • آیا این هدف کاری است که در فهرست انجام کارهای روزانه خود یادداشت کنید؟
  • آیا این کاری که می‌خواهید انجام دهید شما را به سمت هدفتان سوق می‌دهد یا اینکه یک حواس پرتی بیشتر نیست؟

با  پرسیدن این سوالات ممکن است متوجه شوید که بسیاری از اعمالی که در این هفته انجام داده‌اید "کار" به حساب نمی‌آیند.

منبع: PickTheBrain

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-07-25 12:28:33
دسته بندی ها