چگونه با جست و جو به دنبال شور و اشتیاقتان در موفق شدن تخصص یابید؟

20 مرداد 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - چگونه با جست و جو به دنبال شور و اشتیاقتان در موفق شدن تخصص یابید؟
چگونه با جست و جو به دنبال شور و اشتیاقتان در موفق شدن تخصص یابید؟
امتیاز مطلب: 92%

موفقیت تنها به تخصص شما بستگی ندارد، بلکه به داشتن انگیزه ای فوق‌العاده بستگی دارد. اگر شما فکر می‌کنید که با گرفتن نمرات خوب تبدیل به یک دانشجوی خوب می‌شوید، وقت آن است تا دوباره فکر کنید. برای آشنایی با راه‌های تخصص یافتن در موفقیت با یوکن همراه باشید.

پاتریک کامبز در کتاب خود به نام، تخصص در موفقیت به وضوح معنی موفقیت برای دانشجویان را با صرف نظر از سن آن‌ها مشخص می‌کند. تفاوت بین حد وسط و عالی بودن به خانواده، هوش و یا استعداد بستگی ندارد، کامبز می‌گوید که تفاوت بین حد وسط و عالی بودن در داشتن انگیزه‌ای فوق‌العاده است.

اما سوال اصلی این است که شما چگونه می‌توانید انگیزه‌ای فوق‌العاده نسبت به انجام کاری داشته باشید؟ تمامی این‌ها به اشتیاق شما مربوط می‌شود؛ به اینکه به دنبال کاری باشید که دوست دارید.

کامبز به شما پیشنهاد می‌کند که:

1. اعتراف کنید که به چه چیزی علاقه دارید.

2. آرزوهای خود را مشخص کنید (از جمله مواردی که خانواده شما ممکن است با آن موافق نباشند)

3. مشاغل زیادی را که به علاقه شما مربوط می‌شوند را پیدا کنید

4. ترس‌های خود را حس کنید و به هر حال آن کار را انجام دهید

دب پیترسون می‌گوید، آنچه من واقعا درباره این کتاب دوست دارم این است که کامبز مشاجراتی را که در مقابله با ایده او پیش می‌آید را پیش‌بینی کرده و آن‌ها را به وسیله‌ تمرین‌های مفیدی که شما را به سمت ایده‌ای که او می‌خواهد راهنمایی می‌کنند، پاسخ می‌دهد تا شما آن ایده‌ها را درک کرده، تجربه کرده و به آن‌ها عمل کنید. شور و اشتیاق او برای کمک به دیگران در پیدا کردن شور و اشتیاق خود کاملا آشکار است. بسیاری از کتاب‌های دیگر درباره موفقیت بر روی توصیه‌های ملموس‌تری تمرکز می‌کنند که آن توصیه‌ها در جای خود کاملا حائز اهمیت هستند، اما اگر شما در زیر تمام این سطوح، شور و اشتیاقی نداشته باشید، رضایتمندی در زندگی شما بسیار سخت به دست خواهد آمد. (اگر به دست بیاید.)

کامبز می‌نویسد "به احساسات خود اعتماد کنید. لذت، رضایت و یادگیری را به درآمد ترجیح داده و آن‌ها را انتخاب کنید."

او همچنین پیشنهاد می‌کند که بهترین کار شما ممکن است آن کاری نباشد که شما در آن مهارت دارید و آن زندگی برای کسانی که به دنبال رویاها و اشتیاقات خود هستند، بسیار سخاوتمند است.

من این مسئله را نه تنها برای افرادی که در بیست‌سالگی خود هستند، بلکه برای کسانی از ما که یک الی سه کار را برای پیدا کردن کاری که از آن لذت ببریم عوض کرده‌ایم نیز الهام‌بخش می‌دانم. هرچه سن ما بالاتر می‌رود این مسئله اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

کامبز تمرینات فراوانی را بری کشف اینکه کدام شغل می‌تواند شغل مورد نظر ما باشد، فراهم می‌کنم.

او همچنین در کتاب خود به موضوعات زیر می‌پردازد

  • خاطره نویسی قدرتی
  • مقابله با ترس
  • تعیین اهداف
  • انتخاب کلاس‌هایی که واقعا اهمیت دارند
  • مدیریت زمان و اضطراب
  • پیدا کردن یک مربی
  • شبکه‌سازی در سازمان‌های حرفه‌ای
  • مصاحبه کردن موثر

کتاب تخصص در موفقیت مملو است از مشاوره‌هایی تجربی درباره کارهایی که واقعا در زندگی اهمیت دارند، کارهایی که به موفقیت واقعی منجر می‌شوند.

 

منبع: ThoughtCo

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-08-05 14:43:32
دسته بندی ها