درس‌هایی ارزشمند که برای موفق شدن در هر کسب و کاری باید بیاموزید

26 فروردین 1400 - 11:00
کار آفرینی - درس‌هایی ارزشمند که برای موفق شدن در هر کسب و کاری باید بیاموزید
درس‌هایی ارزشمند که برای موفق شدن در هر کسب و کاری باید بیاموزید
امتیاز مطلب: 99%

حتی کارآفرینان موفق هم گاهی دچار شک و تردید می شوند و باید با این مسئله رو به رو شوند. البته استفاده از تجربیات دیگران در این زمینه بسیار کارگشا خواهد بود. با یوکن همراه باشید.
زندگی کارآفرینی سختی‌ها و چالش‌های زیادی دارد. کارآفرینان برای ایجاد تعادل میان کار و رسیدگی به نیازهای زندگی شخصی به مدیریت دقیقی نیاز دارند؛ به طوری که خیلی از آن‌ها از عهده‌ی این کار بر نمی آیند. اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده‌اید یا می خواهید برای آن برنامه ریزی کنید؛ در هر صورت باید یاد بگیرید چطور شرایط را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید. وقتی استارتاپ تان به موفقیت می رسد که برای تمام مشکلات راه حلی پیدا کنید. در ادامه‌ی مقاله نکاتی را پیرامون انضباط، تعهد و کار هوشمندانه بیان می کنیم و به اهمیت آن‌ها در پیشرفت کسب و کار می پردازیم.

کسب و کار -کار -بهره وری

آیا بیشتر فکر می‌کنید و کمتر کار می‌کنید؟

گری وانرچاک، مدیرعامل کمپانی Vaynermedia، نویسنده و سرمایه گذار موفق در شرکت‌های تامبلر، توییتر و اوبر می گوید: "من هیچ وقت از شکست خوردن واهمه ندارم؛ زیرا برایم مهم نیست وقتی علت شکستم را برای کسی توضیح می دهم. وقتی کسی بگوید چرا این تصمیم احمقانه را گرفته‌ای؟ یا با برداشت خود، مرا مورد قضاوت قرار دهد. من استدلال‌های خود را دارم و خیلی راحت با شکست برخورد می کنم. 99 درصد مواردی که باید در زندگی برای آن‌ها تصمیم بگیرید هیچ اهمیتی ندارند. حتی در مورد اصلی‌ترین تصمیمات هم باید از روی غریزه تصمیم بگیرید و فکر کردن را کنار بگذارید."

آیا فکر می‌کنید این اتفاق هیچ‌وقت برای شما رخ نمی‌دهد؟

مارک کوبان، از کارآفرینان موفق و مؤسس Broadcast.com می گوید: "من صاحب آن شخصیتی نیستم که بخواهم دیگران از من برای کارهای خوبم تشکر کنند. من در سال‌های گذشته مجبور بودم به همراه 5 نفر دیگر در یک آپارتمان سه خوابه زندگی کنم و شب‌ها روی زمین می خوابیدم. در آن زمان وقتی به خانه‌های بزرگ می رفتم، به خود می گفتم زندگی در این خانه‌ها چه احساسی دارد و از این تصور به انگیزه‌ی بالایی می رسیدم."

آیا به کسب و کارتان هنوز هم ایمان دارید؟

برد بلونت، سرمایه گذار، مؤسس و مدیر KrowdMentor می گوید: "همیشه برای آینده آماده باشید و هیچ وقت عقب نکشید. برای کارآفرینی باید آمادگی، انعطاف پذیری و پشتکار داشته باشید. هر کسب و کاری با چالش‌هایی مواجه است. وقتی این بالا و پایین‌ها را در زندگی شخصی و کار خود درک کنید، به دستاوردهای بیشتری خواهید رسید. پس تا می توانید برای بهبود زندگی‌تان تلاش کنید و بخشنده باشید.
وقتی همه چیز مطابق میلتان است، خود را برای روزهای سخت آماده کنید تا وقتی گرفتار شدید عقب نشینی نکنید. خیلی از صاحبان کسب و کارها برای مشکلاتی که ممکن است در آینده رخ دهد آمادگی ندارند و در نتیجه در زمان وقوع غافلگیر می شوند. یادتان باشد امروز، بهترین زمان آماده شدن برای فرداست."

آیا تحمل انتقاد دیگران را ندارید؟

بریسن جانسون، کارآفرین موفق و مشاور بازاریابی می گوید: "وقتی در زندگی به دنبال آرزوهایتان هستید و برای دست یابی به اهداف کسب و کارتان تلاش می کنید، قطعاً با انتقادهای زیادی رو به رو خواهید شد. باید با این انتقادها کنار بیایید و بپذیرید نیاز نیست همیشه دیگران با شما موافق باشند. تا وقتی سخت کار می کنید و تمام تلاش خود را به کار می برید، هیچ کسی اجازه‌ی انتقاد و دخالت در کار شما را نخواهد داشت. پس تمام حواس خود را روی کاری که انجام می دهید بگذارید و روزهای سخت را طی کنید. روی اهدافتان تمرکز کنید و اجازه ندهید افکار منفی دیگران مانع دست یابی شما به موفقیت شود."

آیا کارآفرین صبور، مشتاق و پیگیری هستید؟

حوزوئه آرتیاگا، کارشناس روابط عمومی می گوید: "وقتی به مدرسه می رفتم در شرکت Influencer Press هم کار می کردم و تمام تمرکز خود را روی یادگیری گذاشته بودم. برای دو سال هیچ حقوقی نداشتم و با موفقیت‌ها و شکست‌های زیادی رو به رو شدم. با بررسی این پیروزی‌ها و شکست‌ها دریافتم هیچ چیزی در زندگی به راحتی به دست نمی آید. اگر در شرایط سختی هستید، خوشحال باشید و از این فرصت برای یادگیری استفاده کنید. در شرایط سخت صبوری خود را نشان می‌دهید. از کسانی که شرایط شما را درک می کنند، چیزهای جدید یاد بگیرید. اشتیاق خود را با پیگیری و کار هوشمندانه ترکیب کنید تا در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسید."

آیا سؤالات خود را از افراد مناسب می‌پرسید؟

نهیما داگلاس، مؤسس کمپانی Vision Trading Network می گوید: "پرسیدن سؤالات مناسب از بهترین افراد، آسان‌ترین راه برای فروش، بازاریابی و پیدا کردن بهترین فرصت‌هاست. پی بردن به نیاز مشتری کمک می کند شرایط را بهتر درک کنید و در نهایت بهترین خدمات را ارائه دهید. همیشه در دسترس مشتریانتان باشید و اطلاعات به روزی از نیازهای آن‌ها داشته باشید. از طریق نظرسنجی‌ها از مشتریان سؤال بپرسید تا موفقیت کسب و کار خود را تضمین کنید."

آیا احساس مسئولیت‌پذیری دارید؟

شادی الابابیدی پترسون، مدیر توسعه‌ی 8760 می گوید: "اشتباهات خود را گردن بگیرید و جرئت مواجه شدن با عواقب آن را داشته باشید. هر چقدر کمتر سعی کنید اشتباهات را به گردن دیگری بیندازید، بیشتر متوجه اشتباهات خود خواهید شد. مسئولیت کاری که انجام می دهید را قبول کنید. کارهای شما، مسئولیت‌هایتان هستند و نمی توانید دیگران را برای آن مقصر بدانید. پس خودتان مسئول تصمیماتی هستید که می گیرید."

کسب و کار -بهره وری-زمان -کار تیمی-گروه-همکاری

آیا به اهمیت کار تیمی پی برده‌اید؟

سریش کومار، کارآفرین موفق می گوید: "مهم‌ترین کاری که مدیر کسب و کار باید انجام دهد این است که گروهی از بهترین افراد را دور هم جمع کند. مهارت‌ها و توانایی‌های افراد گروه بسیار مهم است؛ البته باید به رفتارشان هم توجه کنید. داشتن نگرش مثبت، چشم انداز طولانی مدت و تمایل به یادگیری چیزهای جدید از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک فرد است که در هنگام جذب نیرو باید در نظر گرفته شود. به سختی می توان چنین فردی را انتخاب کرد؛ پس تیم کاری مناسب همان چیزی است که باعث تفاوت کسب و کارها می شود."

آیا با افراد مناسبی معاشرت دارید؟

جیسون دیویس، مدیرعامل کمپانی OneOne7 که در حوزه‌ی تولید موسیقی فعالیت دارد می گوید: "بعد از 20 سال موفقیت در صنعت موسیقی به این باور رسیدم که خیلی از افراد هرگز نتوانسته‌اند در زندگی به آرزوهایشان برسند؛ زیرا با افراد مناسب کار نکرده‌اند. تاکنون افراد موفق زیادی را دیده‌ام که به خاطر هم‌نشینی با افراد مناسب توانسته‌اند رؤیاهای خود را به واقعیت مبدل کنند. هیچ وقت صبر نکنید افراد مناسب به سراغتان بیایند، بلکه خودتان آن‌ها را پیدا کنید و با همان شور و شوقی آن‌ها را دنبال کنید که آرزوهایتان را دنبال می کنید.
همه‌ی ما در زندگی دچار شک و تردید می شویم؛ اما اگر مدیریت درستی داشته باشیم و از تجربیات دیگران بهره ببریم، می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و به موفقیت دست یابیم."

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-16 01:51:33
دسته بندی ها