10 پیشنهادی که برای شاد بودن زنان کارساز است

29 خرداد 1399 - 6:00
مثبت اندیشی - 10 پیشنهادی که برای شاد بودن زنان کارساز است
10 پیشنهادی که برای شاد بودن زنان کارساز است
امتیاز مطلب: 98%

زنان می توانند در زندگی خود از راههای زیادی به شادی دست یابند. داشتن تفکر مثبت، دیدگاه بدون شک و بدبینی، جذب انرژی مثبت و دریافت بهترین‌ها از جمله این راههاست. شاید تمام این‌ها کلیشه‌ای و تکراری باشد، اما راه‌های شاد بودن زنان بسیار ساده‌تر است. در ادامه با یوکن همراه باشید.
قطعاً تاکنون درباره این راه‌ها مطالب زیادی شنیده‌اید اما چرا فکر می کنید هنوز راه‌های شاد بودن زنان را نمی دانید و باید به دنبال جست و جوی آن باشید؟ حقیقت این است، راه‌های شاد بودن زنان بسیار ساده است؛ تنها باید بخواهید و به ذهنتان فرمان دهید آن طور که می خواهید عمل کند.
باید باور کنید خودتان راه‌های شاد بودن زنان را می دانید. تنها کافی است عینک بدبینی را از روی چشمانتان بردارید و خود به سمت شادی و کامیابی بروید.

پافشاری نکنید

آیا می دانید اثر نادیده گرفته شدن در مغز مشابه اثرات ناشی از دردهای فیزیکی است و وابستگی به یک فرد، عملکردی شبیه به مواد مخدر دارد؟ وقتی به کسی علاقه دارید و به مرور زمان به او عادت می کنید، این موضوع همانند مواد مخدر روی مغزتان اثر می‌گذارد. به همین خاطر بعد از اتمام رابطه، به سراغ عکس‌ها و خاطرات گذشته می روید.
وقتی طرف مقابل از معاشرت و ارتباط با شما لذت نمی برد و حتی شما را پس می زند، اصرار ورزیدن به ادامه‌ی رابطه، کاری محترمانه نخواهد بود. پس هیچ وقت برای باقی ماندن در قلب و روح کسی اصرار نکنید، این کار تنها ارزشتان را پایین می‌آورد و هیچ وقت به رابطه‌ای که در ذهن دارید نخواهید رسید.

موسیقی شاد گوش دهید

گاهی برخی مسائل جزئی در زندگی روزمره، شادی و نشاط را از ما می گیرد؛ اما می توان با در نظر گرفتن نکاتی ساده شادی را به دست آورد. گاهی تمام آهنگ‌هایی که گوش می دهیم، غمگین هستند. البته گوش دادن به آهنگ‌های غمگین به سلیقه‌ی شما هم ارتباط دارد، اما باید حواستان باشد اگر تعداد موسیقی‌های غمگین در گوشی‌تان زیاد شد، چند آهنگ شاد به آن اضافه کنید و حال و هوای خود را بهبود دهید.
باید بپذیرید زندگی دوام زندگی ندارد و این همه غصه و دلهره، شما را به هیچ جایی نمی رساند. تحقیقات علمی نیز نشان داده گوش دادن به موسیقی شاد سبب بهبود روحیه‌تان می شود و حالتان را بهتر می کند.

درباره اطرافیانتان خوش بین باشید

گاهی بی‌هیچ دلیلی خود را آزار می دهید؛ مثلاً ممکن است دوستتان به تلفن یا پیامتان پاسخ نداده باشد. در این شرایط بسیار ناراحت و آزرده خاطر هستید و این مسئله را به حساب بی‌اعتنایی و بی‌توجهی او می گذارید. اگر چنین افکاری دارید، باید به شما بگوییم نگرش خود را تغییر دهید.
در چنین مواقعی خوش بین باشید و بهترین حالت را در نظر بگیرید. قطعاً شما از خیلی چیزها بی‌خبرید و آن طرف قضیه را نمی بینید. شاید دوستتان در شرایطی بوده که نمی توانسته پاسختان را بدهد. با ناراحت شدن و فکرهای منفی، تنها روحیه‌تان را خراب می کنید. البته کسانی هستند که با خودخواهی به‌موقع به پیام‌های دیگران پاسخ نمی دهند. برخی دیگر هستند که هر زمان بخواهند، احوالی از شما می پرسند. نباید از رفتار آن‌ها دلگیر شوید، زیرا فردی که در رابطه دوستی خود خودخواهانه عمل می کند، ارزش غصه خوردن ندارد.

از گذشته درس بگیرید و به سوی آینده بروید

هیچ وقت در گذشته باقی نمانید. درس گرفتن از گذشته و یافتن دلیل اتفاقات پیش آمده در روابط و زندگی شما مفید است، اما نباید تمام فکر و ذهنتان را مشغول کند. باید بپذیرید گذشته‌ها گذشته است و آن روزها تکرار نمی شود. پس با در نظر گرفتن اتفاقات قبلی، با ذهنی باز و پرانرژی به سمت آینده گام بردارید. از زمان حال لذت ببرید و با تمام قوا آینده‌تان را بسازید. اجازه دهید شیرینی لحظه‌های حال را بچشید. زندگی کردن در زمان حال، توانایی فوق‌العاده‌ای است که با کمی اراده می توانید به آن دست یابید.

کمی فعال باشید

وقتی فعالیت بیشتری داشته باشید، یعنی ورزش کنید، مطالعه کنید و بیشتر بخوابید، از فرصت‌هایی که در اختیار دارید، بیشتر آگاه خواهید شد. پس خیلی منفی بافی نکنید. نباید خود را بین دو گزینه‌ی بد و بدتر محدود کنید. وقتی بیشتر فعال باشید، انتخاب‌های متفاوتی به روی‌تان باز خواهد شد؛ اما سستی و بی‌حرکتی باعث می شود در زندانی تاریک محبوس شوید. اگر دری برای بیرون رفتن وجود ندارد، به سراغ پنجره بروید. تنها باید فعال باشید و بی‌تحرکی را رها کنید. باید بپذیرید خودتان مسئول تمام موفقیت ها و شکست هایتان هستید. در این صورت است که می توانید کاری انجام دهید و شادی را وارد زندگی‌تان کنید.

خیلی هم محتاط نباشید

احتیاط و دوراندیشی در زندگی لازم است. این همان چیزی است که ما را در مقابله طوفان‌ها، حیوانات وحشی و ... ایمن می کند؛ اما باید بدانید احتیاط هم حدی دارد. نیاز نیست از هر چیزی بترسید و مدام نگران اتفاقاتی باشید که هنوز رخ نداده‌اند. هر گاه دچار ترس بیش از حد و دوراندیشی زیاد شدید، تلنگری به خود بزنید و بگویید: "آینده را خودم می سازم و شادی درون قلبم شکل می گیرد. پس نیاز نیست خودم را خیلی اذیت کنم. روزهای خوشی از راه می رسند. "

شکرگزار باشید

هرگاه افکار پریشان و ناراحت کننده به سراغتان آمد، به نعمت‌ها و داشته‌هایتان فکر کنید. در این مواقع باید چند مورد از داشته‌هایتان را در نظر بگیرید. با این کار احساس بهتری خواهید داشت. شکرگزاری نیرویی دارد که تمرکز شما را از افکار منفی به سمت شادی و خوش بینی می برد. وقتی روی خوبی‌ها و داشته‌های زندگی‌تان تمرکز کنید، به این نتیجه می رسید که تمام ترس‌ها و نگرانی‌ها بیخود بوده‌اند.

واقع بین باشید

در زندگی باید واقع بین باشید. شاید این حرف خیلی ساده به نظر برسد، اما حقیقت محض است. باید بتوانید انتظارات و رؤیاهای خود را به شکلی واقعی دنبال کنید. اولین قدم برای حل هر مسئله شناخت دقیق آن است. پس خیلی در رؤیاهای خود غرق نشوید تا از زندگی واقعی باز بمانید. هیچ گاه از خود و زندگی‌تان، انتظارات غیرعادی نداشته باشید. واقع بین باشید.

مثبت اندیشی را دنبال کنید

با افرادی ارتباط برقرار کنید که در مشکلات و سختی‌ها جا نمی زنند. قطعاً معاشرت با این افراد نعمت بزرگی است. بودن در کنار آن‌ها به شما یادآوری می کند که سختی‌ها در گذرند. پس هیچ وقت به سختی‌ها به دید بیماری مزمن نگاه نکنید؛ سختی‌ها همانند عفونتی هستند که می توان آن را درمان کرد. هر چند ارتباط با افراد شاد، پرانرژی و مثبت اندیش بسیار مفید و کارساز است، اما خودتان هم تلاش کنید با تمام قوا یکی از آن‌ها باشید.

انتخاب‌های بهتری داشته باشید

اغلب افراد دوست دارند در شرایط سخت، خود را قربانی بدانند و تمام مسئولیت‌های شکست را به گردن دیگران بیندازند. این طرز تفکر بسیار اشتباه است. شاید زندگی ما از عواقب اشتباهات دیگران تأثیر بگیرد، اما نباید خود را محکوم به بدبختی کنیم و بسوزیم و بسازیم. باید حرکت کنید و انتخاب‌های خود را تغییر دهید. اگر فردی به شما آسیب رسانده، این حق را دارید که دیگر به سراغش نروید و دور ارتباط با او را خط بکشید.

منبع: yourtango

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-15 14:14:31
دسته بندی ها