15 راز برای ساختن بهترین حالت از شما

2 تیر 1399 - 6:00
مدیریت شخصی - 15 راز برای ساختن بهترین حالت از شما
15 راز برای ساختن بهترین حالت از شما
امتیاز مطلب: 96%

شما به نقطه‌ای از زندگی خود رسیده‌اید که در آن می‌خواهید خیلی چیزها را تغییر دهید و به بهترین حالت خود برسید. شما از وضعیت فعلی زندگی خود راضی نیستید و می‌دانید که وضعیت زندگی شما می‌تواند به مراتب بهتر باشد. اما با انجام چه کاری می‌توانید مطمئن شوید در حال تبدیل شدن به حالت بهتری از خود هستید؟ در این مقاله می‌خواهیم 15 راه برای بهبود حالت فعلیتان را با شما به اشتراک بگذاریم، با یوکن همراه باشید.

1. برای شروع آماده باشید

هنگامی که شما در حوزه‌ای از زندگی خود تصمیم به تغییر می‌گیرید، معمولا شروع یکی از سخت‌ترین مراحل است. با این حال، شروع به انجام هر کاری به معنی انجام نیمی از کار است، بدون توجه به  اینکه کار می‌تواند به چه اندازه‌ای سخت باشد.

2. برای سخت کار کردن آماده باشید

تغییر چشم‌انداز و عاداتی که در طول سالیان طولانی شکل گرفته‌اند، کار آسانی نخواهد بود، اما اگر ما بخواهیم که خود را بهبود ببخشیم، نیاز داریم تا بدانیم که برای رسیدن به موفقیت به تلاش قابل توجهی نیاز است.

3. خود را غرق در تغییر نکنید

اینکه تصمیم بگیرید بر روی خود کار کرده و زندگی خود را بهبود ببخشید کاری عالی است، اما با این حال ایده انجام این کار ممکن است دشوار و حتی غیرممکن به نظر برسد.  نکته اصلی این است که شما باید با قدم‌های کوچکی در یک جهت مشخص حرکت کنید. شما در طول حرکت به سوی این جهت، تجربه بیشتری کسب می‌کنید و بنابراین سریع‌تر و با اطمینان بیشتری به سمت جهت موردنظرتان حرکت خواهید کرد.

4. از شکست خوردن نترسید

فهمیدن و قبول کردن اینکه اشتباهی از شما سر زده است، می‌تواند کلافه کننده باشد. با این حال شما باید متوجه شوید که اشتباه کردن چیز خوبی است، زیرا به شما فرصت آن را می‌دهد تا دفعه بعد موفق باشید و با وجود اشتباهات شما از قبل می‌دانید که چگونه به درستی آن کار را انجام دهید.

5. غرور خود را کنار بگذارید

اگر کسی به شما بگوید که کار اشتباهی انجام داده‌اید، ممکن است قبول کردن نظرات آن شخص برای شما سخت باشد. بدیهی است که شما می‌خواهید به عنوان فردی شکست‌ناپذیر و کسی که هرگز اشتباهی از او سر نمی‌زند دیده شوید، با این وجود، امتناع از پذیرش انتقادات به معنای از دست دادن فرصت برای بهبود بخشید به کارتان است.

6. خود را از دست کمال‌گرایی ناسالم خلاص کنید

تلاش برای برتر بودن در هر کاری عالی است، اما این‌گونه تلاش کردن می‌تواند برای شما تبدیل به یک مانع شود. وسواس بهتر بودن در هر کاری بیهوده است، زیرا همه ما ناقص هستیم و گاهی اوقات خوب بودن برای رسیدن به هدفتان کافی باشد.

"من تصمیماتی گرفتم که نسبت به آن‌ها احساس پشیمانی می‌کنم و من از این تصمیمات به عنوان تجربیات استفاده کردم.....من انسان هستم، من کامل نیستم، درست مثل هر شخص دیگری." –کویین لطیف

7. شغلی که از آن متنفر هستید را رها کنید

ایده ترک کار برای بسیاری ممکن است دیوانه‌وار به نظر برسد، زیرا رد کردن یک درآمد پایدار، غیرمنطقی به نظر می‌رسد اما در اصل، غیرمنطقی بودن این است که به خاطر پول به کاری که از آن متنفر هستید ادامه دهید، زیرا زمان در واقع ارزشمندترین ارز است.

8. از محیط‌های سمی رهایی یابید

تصمیم به بهبودی خود، ناگزیر منجر به درگیری با افرادی که در کنارتان هستند، خواهد شد. ممکن است افراد زیادی وجود داشته باشند که از تغییرات شما ناراضی باشند. آن‌ها سعی خواهند کرد که شما را به حالت قبلی‌تان بازگردانند، بنابراین شما ممکن است نیاز داشته باشید تا با چنین افراد مضری قطع رابطه کنید.

9. برای مقابله با اعتیادها زمان بگذارید

اگر می‌خواهید که حالتی بهتر از حالت کنونی خود داشته باشید، اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین موانع شما خواهد بود. اعتیاد شما را از انرژی‌تان محروم می‌کند و کاملا تمرکز شما را تغییر می‌دهد. اگر شما مصمم هستید که حالت بهتری از خود را مشاهده کنید باید با اعتیاد مقابله کنید.

10. از منطقه آرامش خود خارج شوید

احساس ثبات و امنیت عالی است، اما خارج شدن از منطقه آرامش می‌تواند رضایت بی‌اندازه‌‌ای را برای شما به ارمغان بیاورد، زیرا با خارج شدن از منطقه آرامشتان شما قادر خواهید بود تا خود را از جهتی ناشناخته مشاهده کنید. بدیهی است که این کار، کاری ترسناک و ناراحت کننده است، اما شما می‌توانید ویژگی‌هایی را که هرگز انتظار نداشتید که در درون شما باشد را در خود آزاد کنید.

11. تمرین را شروع کنید

همه ما این نصیحت را بارها و بارها شنیده‌ایم، اما تمرین به اندازه‌ای مهم است که باید در فهرست کارهایی باشد که می‌‌تواند حالت بهتری از شما را به وجود آورد. فعالیت بدنی منظم یکی از اعمالی است که ذهنیت شما را تغییر می‌دهد و بدن شما را سالم‌تر نگاه‌ می‌دارد.

12. برای لحظه طلایی صبر نکنید

صبر کردن برای لحظه‌ای که ستاره‌ها به موازات هم قرار بگیرند، یک عادت مخرب است. زمان محدودتر و گران‌بهاتر از آن است که بخواهیم آن را هدر دهیم. ممکن است زمان مناسب برای انجام کاری بسیار دیر باشد، بنابراین برای مدت طولانی تردید نکنید و عمل کنید.

13. مسئولیت‌پذیر باشید

ما ممکن است محیط اطراف و شرایط خود را برای اتفاقاتی که در زندگی‌مان می‌افتد سرزنش کنیم. گاهی اوقات ممکن است تمایل داشته باشیم تا احساس کنیم که شخصی می‌آید و ما را خوشحال می‌کند. با این حال، مهم است بدانیم که تمامی این‌ها به خودمان بستگی دارد. ما مسئول سرنوشت خود هستیم و شادی‌مان تنها به خودمان بستگی دارد.

"شما نمی توانید از مسئولیت فردا با اجتناب کردن از آن در امروز، فرار کنید." آبراهام لینکلن

14. عادت همیشه در کنترل بودن را کنار بگذارید

اگر شما عادت دارید که همه چیز و همه‌کس را تحت کنترل خود داشته باشید، شما باید هر چه زودتر از شر این عادت خلاص شوید. زندگی بسیار غیرقابل پیش‌بینی است، بنابراین تلاش برای مسئول همه چیز بودن بی‌معنی است و تنها سد راه رشد شخصی شما خواهد بود.

15. یاد بگیرید که مثبت ‌اندیش باشید

شاد بودن یکی از با ارزش‌ترین عاداتی است که می‌توانید داشته باشید. وجود دوران سخت اجتناب ناپذیر است، اما بهترین راه‌حل‌ها برای یک مشکل، معمولا زمانی پیدا می‌شوند که شما با لبخند به مشکلات نگاه می‌کنید.

رها کردن عادات و روال‌های گذشته که در طول سالیان آن‌ها را انجام می‌دادید، ترسناک است. اما با این حال، اگر شما تصمیم قاطع خود را برای تغییر خود و تبدیل شدن به فردی بهتر گرفته‌اید، هیچ چیزی نمی‌تواند شما را متوقف کند. ما امیدواریم که با روش‌های ذکر شده برای بهبود خودتان، شما قادر باشید که به هدف خود رسیده و بهترین حالت خود را به دست آورید.

 

منبع: Addicted2Success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-06-21 11:38:27
دسته بندی ها