6 قانون جذب ثروت؛ چطور با تغییر نگرش به ثروت برسیم؟

25 شهریور 1399 - 6:00
انگیزشی - 6 قانون جذب ثروت؛ چطور با تغییر نگرش به ثروت برسیم؟
6 قانون جذب ثروت؛ چطور با تغییر نگرش به ثروت برسیم؟
امتیاز مطلب: 94%

«من در خانواده‌ی فقیری زندگی می کردم که همه چیز به سختی به دست می آمد. وقتی توانستم هزینه‌ی کلاس‌های کسب و کار م را بپردازم، با مخالفت همسرم مواجه شدم و او از خانه بیرونم کرد. آخرین سرمایه گذاری پر ریسکی که انجام دادم، شکست خورد و مجبور شدم برای تأمین هزینه‌ی مدرسه فرزندم خانه‌ام را بفروشم. با خود فکر کردم چه زمانی این اتفاقات بد تمام می شود؟ بالاخره کی میلیونر می شوم؟» این داستان‌ها را مشتری‌ام برایم تعریف کرد. با یوکن همراه باشید تا چند قانون برای جذب ثروت معرفی کنیم.

من در پاسخ به صحبت‌های مشتری‌ام گفتم: "شما برای چیزهایی که ندارید کار زیادی انجام می دهید. وقتی روی نداشته های خود تمرکز کنید، تنها باعث می شود بیشتر آن را نداشته باشید. این قانون جذب است، روی هر چیزی متمرکز شوید، گسترش بیشتری پیدا می کند. پس اگر می خواهید تغییری در زندگی‌تان به وجود آورید و چیزی را کنار بگذارید، روی آن تمرکز نکنید."

او به من گفت: «پس چطور وضعیت مالی‌ام را نادیده بگیرم، در حالی که همواره با آن مواجه هستم؟»

در پاسخ گفتم: "تو نمی‌توانی چنین کاری انجام دهی، زیرا این قدرتمندترین فکری است که در ذهنت پرورش می دهی. پس تلاش نکن آن را نادیده بگیری، بلکه سعی کن آن را با فکرهای دیگری جایگزین کنی. اگر فکری باعث می شود به احساس بدی نسبت به خود و زندگی‌ات برسی، آن را با اندیشه‌ی دیگری جایگزین کن که باعث دست یابی به احساس بهتری می شود."

او گفت: "از من می خواهید همانند فردی ثروتمند رفتار کنم؟ آیا چنین چیزی ممکن است؟"

با لبخند به او گفتم: "حقیقت همین است. با این طرز فکر یاد می گیری چطور در زندگی موفق شوی. تنها باید قوانین بازی زندگی را یاد بگیری."

چند قانون جذب ثروت

1. مصمم بودن و سخت‌کوشی بسیار مهم است

سخت کوشی یکی از اصلی‌ترین عوامل موفقیت است، اما این به تنهایی کافی نیست، باید به سمتی حرکت کنید که تلاشتان به نتیجه برسد. شما باید خود را در مسیر دست یابی به رویاهایتان قرار دهید و برای رسیدن به آن‌ها سخت تلاش کنید. تلاش بخش اصلی معادله ی زندگی است، اما تمام آن نیست. پس نه تنها باید برای درآمد بالا سخت کار کنید، بلکه باید این احساس را در خود به وجود آورید که شایسته‌ی رسیدن به آن هم هستید.

معمولاً بیشتر افراد درباره‌ی توانایی‌های خود تردید دارند. پس نه تنها باید سخت کار کنید، بلکه باید هوشمندانه کار کنید و به خود، مهارت‌ها و توانایی‌هایتان اعتماد داشته باشید. خیلی‌ها به این مسئله دقت نمی کنند و وارد نبردی سخت با خود می شوند، اما وقتی خودتان را باور داشته باشید، می توانید زندگی شیرین و رویایی برای خود بسازید و در بازی زندگی برنده شوید.

2. تمام رفتارها به خودتان باز می‌گردد

دنیا تمام کلمات، افکار و اعمال شما را کپی می کند و در تجربه‌های بعدی به خودتان باز می گرداند.

به رفتار خود دقت کنید. تفکرتان به چه صورت است؟ گفتار و عملکردتان چگونه است؟ تمام انرژی و افکاری که از شما در دنیا پخش می شود، در آخر به خودتان برمی گردد. وقتی روی مشکلات تمرکز کنید، احتمال بیشتر شدن آن افزایش خواهد یافت.

3. اگر انرژی خود را صرف چیزی کنید که آن را نمی‌خواهید، آن چیز را بیشتر خواهید داشت

این مورد مستقل از قانون مورفی است. اگر این احتمال وجود دارد که چیزی درست پیش نرود، این اتفاق فقط یک احتمال نیست بلکه چیزی در دسترس است، زیرا شما تکانه‌ای پشت این تفکر که اتفاق بدی رخ خواهد داد، قرار داده اید؛ پس در نهایت چنین اتفاقی می افتد. یادتان باشد همیشه چیزی که به آن فکر کنید را به دست می آورید، چه بخواهید و چه نخواهید.

4. اگر چیزی را می‌خواهید این احساس را در خود به وجود آورید که واقعا آن را دارید

در نهایت به چیزی می رسید که روی آن تمرکز کرده‌اید، پس چرا به جای ترس‌ها، افکار خود را روی چیزهایی که می خواهید، متمرکز نمی کنید؟ شرایطی را برای خود تجسم کنید که تمام چیزهایی که می خواهید را به دست آورده‌اید. اگر روی چیزهایی که به دنبالشان هستید تمرکز کنید، در نهایت تکانه‌ای در پس این افکار ایجاد می کنید.

من از او سؤال کردم: "فکر می کنم تو به دنبال ثروت و آزادی‌ای هستی که به دنبالش می آید، درست است؟"

او در جواب گفت: "بله درست است، آیا همه همین طور نیستند؟"

با لبخند گفتم: "تو شخصیتی منطقی داری، پس چرا روی چیزهایی تمرکز می کنی که خلاف آن را برایت به ارمغان می آورد؟"

در دنیایی زندگی می کنیم که در آن چیزهای مشابه همدیگر را جذب می کنند

5. باید قوانین جهان را بشناسید. هر چیزی که در این دنیا وجود دارد، مشابه خود را جذب می‌کند

"تو در شرایطی قرار داری که به خاطر وضعیت مالی‌ات متأسف هستی و تمام این قضایا به دوران کودکی‌ات برمی گردد. جهان به سادگی تمام این افکار، کلمات و رفتارها را به آینده‌ات می رساند و تو تعجب می کنی که چرا شرایط آن طور که می خواهی، تغییر نمی کند. نمی دانی چرا در جذب ثروت موفق نیستی و در جایگاه موردعلاقه‌ات قرار نداری."

6. چیزهای مورد علاقه‌ات را جذب کن

اگر در زندگی به دستاوردی می رسی به این خاطر نیست که لیاقت آن را داری، بلکه به این دلیل است که با آن متناسب هستی.

من به او گفتم: "تو خیلی می ترسی نتوانی به قدر کافی پول دربیاوری. این طرز تفکر به قدری قوی است که توانسته ذهنیت فقر را در تو به وجود آورد. این باوری قوی است که هیچ وقت نمی توانی به رفاه مالی برسی. دوران کودکی‌ات سبب شده این ذهنیت در تو به وجود آید و مدام در ذهنت تکرار شود. این همان چیزی است که دنیا از تو می شنود، پس جلوی آن را بگیر."

از او پرسیدم: "آیا دوست داری نوار تکرار را متوقف کنی و داستان جدیدی برای زندگی‌ات بنویسی؟"

هر زمان توانستی به جنگ و جدال با خودت پایان دهی، زندگی‌ات وارد دوران تازه‌ای می‌شود

«مهم نیست به پول برسی یا نه این که درباره خودت و زندگی‌ات چطور فکر می کنی، زندگی آینده‌ات را می سازد. آیا فکر می کنی می توانی آن را به اتمام برسانی؟ آیا احساس خوشبختی و رضایت داری؟ آیا در زندگی شخصی و شغلی‌ات به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌ای؟ آیا از روابط عاطفی‌ات احساس رضایت می کنی؟ آیا خود را به خوبی می شناسی؟ آیا باور داری لایق تمام چیزهایی که داری، هستی؟»

روی سلامتی و توانایی‌های خود تمرکز کنید، زیرا این همان چیزی است که شما را برای تمام چیزهایی که می خواهید آماده می کند و باعث کسب ثروت می شود. ثروت به این خاطر که کار خاصی انجام داده‌اید به دست نمی آید، بلکه به این دلیل جذب می شود که به خود اجازه دادید، احساس ثروتمند بودن کنید. اکنون سه کاری را معرفی می کنیم که به شما کمک می کند به کسب موفقیت و جذب ثروت بپردازید.

هیچ وقت روی نداشته‌ها یا چیزهایی که هرگز نمی‌توانید داشته باشید تمرکز نکنید

در این دنیا به چیزی می رسید که روی آن تمرکز می کنید. پس هرگز روی شکست خوردن تمرکز نکنید. وقتی به ثروت رسیدید، هیجان زده شوید و روی کارهایی که می خواهید انجام دهید تمرکز کنید.

به چیزهایی که باعث ناراحتی‌تان می‌شود فکر نکنید و به دنبال افکار مثبت و خوشایند باشید

البته تمرکز روی افکار منفی آسان‌تر است، اما شما را به چیزی که می خواهید نمی رساند. اگر فکری باعث ناراحتی‌تان می شود، آن را با افکار دیگری که سبب می شود احساس بهتری داشته باشید جایگزین کنید. اندیشه‌ی جدید نباید موضوع اندیشه‌ی قبلی را داشته باشد. بلکه باید اندیشه‌ی بهتری باشد. هدف این است با افکار جدید، دست به حرکت جدیدی بزنید. بدین ترتیب به نتایج بهتری دست خواهید یافت.

یادتان باشد شما نباید باعث وقوع اتفاقی شوید، بلکه باید شرایط را برای وقوع آن‌ها فراهم کنید. همواره احساسات خوبی در خود ایجاد کنید. وقتی حس خوبی دارید، می توانید تحرک بیشتری از خود نشان دهید، با افراد بهتری معاشرت کنید و در جذب موقعیت‌های موفقیت آمیز، موفق‌تر عمل کنید. با این استراتژی نه تنها به ثروت می رسید، بلکه شادی و عشق واقعی را تجربه خواهید کرد.

 

منبع: observer

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 14:49:27
دسته بندی ها