با انجام این 6 کار تنبلی خود را از بین ببرید

26 آبان 1399 - 9:08
مدیریت شخصی - با انجام این 6 کار تنبلی خود را از بین ببرید
با انجام این 6 کار تنبلی خود را از بین ببرید
امتیاز مطلب: 93%

تنبلی چیزی است که همه‌ی ما هر از گاهی آن را تجربه می‌کنیم. بعضی‌ها این حس را بیشتر از دیگران دارند اما در نهایت همه‌ی ما از این امر می‌نالیم. داشتن زمانی برای استراحت چیز بدی نیست اما هنگامی که می‌دانید می‌توانید کاری پربازده انجام دهید تا شما را به هدفتان نزدیک‌تر کند، اما از انجام آن غفلت می‌کنید در این زمان است که تنبلی مانع رسیدن به موفقیتتان می‌شود. در ادامه با یوکن همراه باشید.

اگر اخیرا احساس تنبلی می‌کنید و نمی‌خواهید بلند شوید تا کاری که باید را انجام دهید در ادامه برخی از نکاتی که به شما کمک خواهند کرد انگیزه بگیرید و دوباره پرانرژی شوید را به شما معرفی می‌کنیم.

1. ورزش کنید

هر گاه که احساس تنبلی می‌کنید یا حس می‌کنید که سطح انرژی شما در حال کاهش است، بدن خود را به حرکت درآورید! حرکات باعث ایجاد احساسات می‌شوند و بهتر است قبل از اینکه تنبلی ما را شکست دهد فعال شویم. بنابراین بدن خود را به حرکت درآورید. قبل از ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید و پیاده‌روی کنید، به باشگاه بروید و یا شنا کنید. کاری انجام دهید که گردش خون شما را افزایش دهد و بدنتان را به حرکت بیاندازد.

2. شروع به نوشتن کنید

روش مؤثر دیگر در هنگام مواجه با تنبلی این است که آهنگ مورد علاقه‌ی خود را بگذارید و شروع به نوشتن کنید. اهداف خود، ایده هایتان را یادداشت کنید و یا حتی می‌توانید ویدیویی نگاه کنید و از آن نوت بردارید. نوشتن راه بسیار خوبی برای از بین بردن استرس و تمرکز کردن بر چیزی بزرگ‌تر و یا هیجان انگیز‌تر است و تنبلی شما را در 20 دقیقه از بین خواهد برد.

مردم تنبل نیستند، آن‌ها فقط اهداف ناموفق دارند. یعنی، اهدافی دارند که برای آن‌ها الهام بخش نیست. - تونی رابینز

3. بیرون بروید و کاری انجام دهید

تنبل بودن در خانه کار آسانی است بنابراین از منزل خارج شوید و چیزی را ببینید، جایی راه بروید و یا با دوستی ملاقات کنید. با انجام این کار الهام بگیرید و ذهن خود را بر ممکن‌ها متمرکز کنید. خود را در محیطی که به شما الهام می‌دهد قرار داده و فرصت‌های خود را برای بی‌انگیزه و تنبل بودن محدود کنید.

4. فضای اطرافتان را مرتب کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در زمان تنبلی انجام دهید مرتب کردن فضای اطرافتان است. هیچ چیز بهتر از محیطی تازه و تمیز حال و هوایتان را عوض نمی‌کند و هیچ چیز مانند تصویر ذهنی قبل و بعد کاری که انجام دادید باعث نمی‌شود که ضمیر ناخودآگاهتان  احساس زنده بودن کند. محیط اطرافتان را با انگیزه و الهام بخش کنید.

5. برای شخصی دیگر کاری انجام دهید

یکی از بهترین‌ کارها در این شرایط داوطلب شدن و کمک کردن به شخص دیگری است. متمرکز شدن بر چالش شخصی دیگر و کمک به دیگران همیشه شما را از بی‌حوصلگی در خواهد آورد. این امر می‌تواند کمک به یک دوست برای جا به جایی منزل، داوطلب شدن در خیریه‌ی محلی و یا حمل خریدان کسی باشد. هر کاری که از دستتان برمی‌آید انجام دهید و ببینید که چگونه حالتان تغییر می‌کند.

چیزی به اسم یک فرد تنبل وجود ندارد.

 او یا بیمار است و یا بی‌انگیزه.

- زگ زلیارد

6. ماجراجویی یا خرید بعدی خود را برنامه‌ریزی کنید

در نهایت کاغذ و قلم خود را در دست بگیرید و یا آنلاین شوید و سفر آینده و یا خرید بزرگ بعدی‌تان را برنامه‌ریزی کنید. در این صورت شما چیزی هست که منتظر آن باشید و برای آن هیجان‌زده خواهید بود و این کار به شما انگیزه می‌دهد.

تنبلی مانع پیشرفت شما در زندگی می‌شود و رویایتان را در یک لحظه از بین می‌برد. فرصت رسیدن به بزرگ‌ترین رویا و اهدافتان را از دست ندهید.

یکی از این 6 راهنمایی را انتخاب کنید و بلافاصله پس از احساس تنبلی و ناتوانی در زندگی خود آن‌ها را بکار ببرید در این صورت زندگی  شما به سرعت تغییر خواهد کرد و مسیر خود را خواهید یافت.

 

منبع: Addicted2success

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-11-24 20:15:38
دسته بندی ها