10 عادت‌‌ برتر برای کارآفرینان

8 اسفند 1399 - 11:00
کار آفرینی - 10 عادت‌‌ برتر برای کارآفرینان
10 عادت‌‌ برتر برای کارآفرینان
امتیاز مطلب: 93%

فِرِد سچبستا یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عامل شرکت سایت  finder به عنوان یک کارآفرین، نویسنده و مربی برنده جایزه مشهور شده و به طور منظم  سخن‌گوی استارتاپ‌ها است. وی تجربیاتش در زمینه‌ی کارآفرینی را با ما به اشتراک می‌گذارد. در ادامه با یوکن همراه باشید.

طی 10 سال گذشته، من و شریک کسب و کارم وب سایت شخصی خود را از یک وب سایت کوچک کارت اعتباری استرالیایی به کسب و کار جهانی 50 میلیون دلاری افزایش دادیم. در طول راه، تعدادی از عادت‌های پولی را که  برای رسیدن به اهداف مالی و تجاری نقشی اساسی ایفا کردند، در من ایجاد شد. در ادامه 10 عادت برتر را معرفی خواهیم کرد.

1. توسعه و پیگیری اهداف روشن

این کاملاً کلیدی است که اهداف مالی مشخصی را در طولانی مدت و کوتاه مدت ایجاد کنید. نقاط عطف مالی را که می‌خواهید در شش ماه، یک سال، ده سال از زمان حال را به دست بیاورید در نظر بگیرید و همه آن‌ها را بنویسید. یک طرح واضح (و واقع بینانه) برای راهنمایی خود ایجاد کنید و به طور منظم آن را مرور کرده و با تغییر وضعیت خود آن را سازگار کنید. بسیاری از افراد این برنامه‌ها را ایجاد می‌کنند و سپس آن‌ها را در یک پوشه یا کشو قرار می‌دهند و هرگز به آن‌ها نگاه نمی‌کنند. من یادداشت‌های تقویم را برای چک کردن تنظیم می‌کنم و وقتی در حال بررسی برنامه هستم، از خودم می‌پرسم: از آخرین باری که برنامه را چک کردم چه چیزی به دست آورده‌ام؟ آیا این اهداف برای دوره‌ای که در آن‌ها تعیین شده است، هنوز هم واقعی هستند؟ به چه ابزارهایی برای به واقعیت تبدیل کردن این اهداف احتیاج دارم که پیش از این نداشتم؟

2. گزینه‌های خود را در نظر بگیرید

هنگام شروع، تبدیل کردن ایده‌های کسب و کار  به واقعیت می‌تواند دشوار باشد. یک وام تجاری می‌تواند به فشار مالی اولیه کمک کند و پول را در جریان‌ نگه دارد. با این حال، مهم است که به مبلغ وام خود توجه داشته باشید،‌ زیرا نمی‌خواهید که به فشار اضافی در آینده تبدیل شود. گزینه‌های خود را مقایسه کنید تا مطمئن شوید که برای کسب و کارتان بهترین قرارداد را اختیار کرده‌اید.

3. به یاد داشته باشید که اولین پیشنهاد فقط یک نقطه شروع است

اگر هر کارآفرینی در ابتدا «نه» را قبول می‌کرد، کسب و کارهای بسیار کمتری امروزه وجود داشت. چه تلاش برای تبدیل کردن «نه» به «بله» باشد و یا  چه مذاکره برای قیمت بهتر، من همیشه سعی می‌کنم بهترین معامله ممکن را دریافت کنم. این امر در معاملات تجاری و هنگام خرید شخصی نیز انجام می‌شود. من واقعا معتقدم که هنر مذاکره چیزی است که همه می‌توانند یاد بگیرند و به آن تسلط پیدا کنند، شما شگفت زده خواهید شد که چه تعداد افراد با اولین پیشنهاد از مسیرشان خارج می‌شوند. از طرف مقابل بپرسید که آیا این بهترین معامله ممکن است و یا تا حد امکان تخفیف‌های بالقوه را پیشنهاد دهید.

4. ادغام و برون سپاری

در دنیای دیجیتال امروز ما توانایی کار با افراد متخصص در سرتاسر را جهان داریم، به این ترتیب کسب و کارها قادر به استخدام استعدادهای برتر بر اساس نیازهای خود هستند. با برون سپاری، شما به احتمال زیاد قیمت ارزان‌تر برای کار با کیفیت را خواهید داشت و از پرداخت هزینه‌های کارکنان تمام وقت اجتناب خواهید کرد. در صورت برون‌سپاری ممکن است نیاز به انتقال پول بین المللی داشته باشید، اما با مقایسه ارائه دهندگان، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هزینه‌های کلی این سرویس‌ها به نفع شما است.

5. هزینه‌های خود را نظارت کنید

این امر به نظر ساده می‌رسد، اما یک قانون طلایی من این است که همیشه کمتر از درآمدم خرج کنم. در آمریکا، ما برای مدت طولانی اعتبار را امری طبیعی در نظر گرفته‌ایم. درآمد خود، هزینه‌های منظم و هزینه‌های اضافی را بررسی کرده و فراموش نکنید که مقداری از آن را ذخیره کنید. این امر نه تنها به شما بینش بیشتری نسبت به خرج پولتان می‌دهد و حس کنترل شما را بیشتر می‌کند، بلکه  یک راه عالی برای کمک به رسیدن به نقاط قوت مالی خواهد بود.

6. خود راه‌اندازی

هنگامی که فرانک و من ابتدا finder را شروع کردیم، یک لپ تاپ قدیمی داشتیم که بعضی از دکمه‌ها را نداشت، برای چندین سال به خودمان حقوقی نمی‌دادیم و اتاق‌هایی  در آپارتمانمان اجاره می‌دادیم ‌تا جایگزین درآمدمان شود. تا جایی که می‌توانید، هزینه‌های خود را حداقل نگه دارید. در خارج از جعبه فکر کنید تا دلارهای خود را افزایش دهید، مانند استفاده از فضای کاری مشترک برای به اشتراک گذاشتن خدمات و تجهیزات و یا استفاده از وسایلی که قبلاً داشتید؛ مانند رایانه‌های قدیمی.

7. رشد کنید، خرج‌ نکنید

قبل از اینکه پول را به دست آورید، آن را خرج نکرده و در مورد موفقیت شرط بندی نکنید. این امر ممکن است کلیشه‌ای به نظر برسد، اما انتظار غیر منتظره (و برنامه ریزی ) داشتن مهم است. با تمرکز بر درآمد، احتمال بیشتری‌ برای رشد کسب و کار خواهید داشت. شما هیچ‌وقت نمی‌دانید چه زمانی ممکن است ضربه بخورید، بنابراین بهتر است خریدهای گزاف را در هنگام امنیت مالی انجام دهید.

8. در تیم خود سرمایه‌گذاری کنید

هنگامی که سخن از رفاه تیمم به میان می‌آید، نگرش من ‌نسبت به پول کمی تغییر می‌کند. تیم شما خانواده‌ی شما است، آن‌ها افرادی هستند که شما را به سمت بالا می‌برند. با سرمایه گذاری در آن‌ها، به احتمال زیاد بهره وری در محل کار را افزایش می‌یابد و  فرهنگی بر اساس احترام شکل می‌گیرد. در finder، ما یک برنامه آموزش و توسعه قوی داریم، اعضای تیم را تشویق می‌کنیم تا پروژه‌های مورد علاقه‌ی خود را دنبال کنند و دارای انعطاف پذیری هستیم. این امر افراد را تقویت می‌کند، از فرسودگی جلوگیری می‌کند و خلاقیت را افزایش می‌دهد، همه این‌ها برای کسب و کار ما و نیز برای مردم ما اثر مثبت دارد.

9. هرگز سؤال پرسیدن را متوقف نکنید

ما با سؤالات و مشاوره از افرادی که بیشتر از خودمان آگاه هستند یاد می‌گیریم. این شخص می‌تواند یک مشاور مالی، یک برنامه‌ریز کارآفرین یا حتی یک دوست خوب باشد. نکته این است که، به طور جدی گوش کنید و از منابع مورد نظر که در اطرافتان وجود دارد استفاده کنید. انجام این امر از استفاده از آنچه که می‌دانید و ماندن در همان محل بسیار بهتر است.

10. متواضع بمانید

اگر چه گسترش جهانی finder در حال انجام است، فرانک و من هرگز شروع کار خود را فراموش نکرده‌ایم؛ زمانی که با آن لپ‌تاپ شکسته کار می‌کردیم و در تلاش برای رسیدن به اهداف اولیه‌مان بودیم. ما در هنگام شروع در محلی جدید، که یک بازار کاملاً جدید است، به روزهای اولیه‌مان برمی‌گردیم. نکته مهم این است که، صرف نظر از اینکه چه مقدار پول دارید به یاد داشته باشید که از کجا  شروع کردید هرگز  اشتیاقی که باعث الهام گرفتن در این سفر در وهله اول بود را فراموش نکنید.

منبع: Success

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-02-27 01:36:45
دسته بندی ها