چهار راهکار مفید برای کاهش استرس روزانه در محل کار

22 شهریور 1399 - 6:10
مدیریت شخصی - چهار راهکار مفید برای کاهش استرس روزانه در محل کار
چهار راهکار مفید برای کاهش استرس روزانه در محل کار
امتیاز مطلب: 95%

استرس در طول روز در زندگی هر فردی بروز می کند. در واقع، استرس به هر طریقی، راه خود را به زندگی‌مان پیدا می کند؛ از طریق فشار مالی، کار زیاد، سلامتی و دیگر موارد. وقتی استرس وارد زندگی‌مان شد، همچون ابر سیاه بر ما سایه انداخته و همه جا به دنبالمان می آید. مقابله با استرس سبب بهبود سلامتی و پیشرفت کاری خواهد شد. با یوکن همراه باشید.

نیمی از افراد شرکت کننده در نظرسنجی انجمن روانشناسی آمریکا اعلام کردند استرس دائمی و طولانی مدت، تأثیری منفی قابل توجهی روی زندگی شخصی و حرفه‌ای‌شان داشته است. استرس منفی به شکل‌های مختلفی چون سردرد، سستی، تضعیف سیستم ایمنی و ... بروز می کند.

دن اسکالکو، بنیان‌گذار و مدیر توسعه آژانس بازاریابی دیجیتالی Digitalux، راهکارهایی برای مقابله با استرس بیان می کند. با به‌کارگیری این چهار روش می توانید استرس را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

وعده‌های غذایی‌تان را سبک‌تر کنید

هر فردی روزانه به طور میانگین حدود یک ساعت و 42 دقیقه از وقت خود را به آشپزی و خوردن وعده‌های غذایی اختصاص می دهد. این رقم در هر هفته برابر 12 ساعت است. با تهیه وعده‌های غذایی ساده‌تر (صبحانه، نهار و شام)، می توانید زمان قابل توجهی را صرفه جویی کنید و به جای این که تمام کارها را در طول روز با عجله انجام دهید، این زمان را صرف استراحت خود کنید. از طریق یادگیری آماده سازی وعده‌های غذایی به روش ساده‌تر، می توانید در طولانی مدت در وقت خود صرفه جویی کنید.

من برای استفاده از زمان هدر رفته تهیه‌ی غذا، استراتژی‌های زیر را به کار می بندم:

  • در یک سرویس تحویل غذا عضو شوید. نباید وقت خود را برای با سرعت رفتن به فروشگاه مواد غذایی یا یافتن دستورات غذا تلف کنید. چند سرویس غذایی عالی وجود دارد که غذاهای آماده شده برایتان می فرستد و تنها باید قبل از میل کردن آن‌ها را گرم کنید.
  • برای وعده صبحانه، یک اسموتی سریع آماده کنید. خیلی از شرکت‌های تحویل غذا، فنجان میوه و سبزیجات آماده شده و یخ زده برایتان می فرستند. تنها کافی است قبل از نوشیدن، آن‌ها را تکان دهید.
  • به سراغ پرهیز غذایی متناوب بروید. اگر می‌خواهید تا جای ممکن زمان ذخیره کنید، وعده‌های غذایی روزانه را کاملاً حذف کنید. قطعاً برایتان جالب است، از این طریق ذخیره‌ی زمانی خواهید داشت. علاوه بر آن، نتیجه‌ی مطالعات نشان می دهد پرهیز غذایی متناوب سبب کاهش ورم شکم، سلامت قلب و محافظت از مغز در برابر زوال خواهد شد.

به همراه دوستتان رانندگی کنید

شاید شما هم از جمله افرادی باشید که تمایلی به رانندگی برای سرکار رفتن و برگشتن ندارید. خیلی‌ها بدترین بخش سرکار رفتن را رانندگی روزانه به سمت آن محل می دانند. در حین رانندگی ممکن است با فشار خون بالا، اضطراب، نگرانی و ترس همراه شوید. رانندگی خصوصاً در اوایل صبح و عصر استرس زیادی به شما وارد می کند؛ یعنی وقتی ترافیک در اوج است و مردم کلافه هستند. در این زمان خشونت‌های جاده‌ای نیز در بالاترین حد خود قرار دارد.

توصیه می کنیم برای سرکار رفتن با یکی از همکارانتان همراه شوید، بدین ترتیب می توانید استرس روزانه خود را از بین ببرید. با این روش علاوه بر صرفه جویی در مصرف بنزین، یکی از عوامل اصلی استرس روزانه را کنار خواهید گذاشت.

مصرف قهوه را کاهش دهید و به جای آن چای بنوشید

نوشیدن قهوه سبب می شود انرژی بیشتری برای کار کردن داشته باشید. با این حال مصرف بیش از حد کافئین، تأثیر منفی زیادی به همراه دارد. یکی از تأثیرات منفی مصرف زیاد قهوه، سطح بالای استرس و اضطراب است. ما نمی گوییم مصرف قهوه و کافئین را به طور کامل قطع کنید. بلکه می توانید آن را با نوشیدنی دیگری که در طی روز استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، جایگزین کنید. به جای فنجان دوم و سوم قهوه، به سراغ چای سیاه بروید. چای سیاه یک سوم کافئین موجود در قهوه را دارد، اما دارای اثر تحریک کننده مشابهی با قهوه است.

سر و صدای اطرافتان را کاهش دهید

صداهای مزاحم در محل کار مانند پچ‌پچ همکاران و باز و بسته کردن درها می‌تواند سبب ایجاد استرس زیادی در طول روز شود. شاید در طول روز به این صداهای مزاحم کوچک افزوده شود که این مسئله سبب از دست رفتن زمان و اضافه شدن سطح استرستان می شود.

توصیه می کنیم برای کاهش صداهای مزاحم از ابزارهایی چون هدفون حذف نویز یا گوش گیر استفاده کنید تا تمرکز تان حفظ شود و از استرس روزانه دور بمانید.

منبع: inc

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-05 15:04:15
دسته بندی ها