درس‌های ارزشمندی که کارآفرینان جوان را به موفقیت می‌رساند

20 اردیبهشت 1400 - 11:00
کار آفرینی - درس‌های ارزشمندی که کارآفرینان جوان را به موفقیت می‌رساند
درس‌های ارزشمندی که کارآفرینان جوان را به موفقیت می‌رساند
امتیاز مطلب: 94%

دنیای کارآفرینی با آنچه مردم تصور می کنند متفاوت است. کارآفرینانی در کسب و کارشان به موفقیت می رسند که خود را برای مواجهه با چالش‌های زیادی آماده کرده باشند. با یوکن همراه باشید.

وقتی تصمیم می گیرید وارد دنیای کارآفرینی شوید و کسب و کار جدیدی راه اندازی کنید، هیچ کسی شما را برای تجربه‌ای که پیش رو دارید، آماده نمی کند. برای ایجاد یک کسب و کار به صبر، استقامت، تلاش و ویژگی‌های دیگری نیاز دارید و تنها زمانی تجارب کافی را به دست می آورید که خودتان با چالش‌ها رو به رو شوید.

بیل گرین، نویسنده و مدیرعامل کمپانی LendingOne، همواره تلاش می کند نکات ارزشمندی به کارآفرینان بیاموزد که آن‌ها را در مسیر کارآفرینی یاری می کند. نکاتی که به شما کمک می کند با موفقیت از چالش‌های مهم کسب و کار بگذرید:

تنها داشتن استعداد کافی نیست

شاید شما بااستعدادترین فرد روی کره‌ی زمین یا باهوش‌ترین دانشجوی دانشگاه باشید، اما این دلیل نمی‌شود کارآفرین موفقی هم شوید. حتی اگر استعداد فوق‌العاده‌ای داشته باشید تا وقتی رغبتی به انجام یک کار از خود نشان ندهید، این هوش و استعداد به هیچ جایی نمی رسد. بیل گرین می گوید همیشه برای موفقیت در پروژه‌هایش مجبور بود بیشتر از دیگران تلاش کند؛ اما علاقه و اراده‌ی او سبب شد چندین کسب و کار موفق را راه اندازی و مدیریت کند.

پس تنها نمی توانید به استعدادها و هوش ذاتی خود متکی باشید. بدون شک هر فردی در برخی زمینه‌ها مهارت بیشتری دارد. باید این توانایی‌ها را موهبتی بدانید و به تلاش خود ادامه دهید.

آینده غیرقابل پیش‌بینی است

حتماً این ضرب‌المثل قدیمی را شنیده‌اید: «هرچه بکاری همان را درو خواهی کرد.» این ضرب‌المثل در دنیای کسب و کار هم صادق است.

وقتی کسب و کارتان را راه اندازی می کنید، دنیا خیلی بزرگ دیده می شود؛ اما هرچقدر کسب و کارتان پیشرفت می کند، نگرش شما هم عوض می شود. شما با افرادی ملاقات می کنید که زمانی تصور می کردید هرگز آن‌ها را نخواهید دید. قطعاً نمی توانید اطمینان یابید در آینده به چه کسانی نیاز پیدا می کنید؛ پس هیچ گاه پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید و بدانید آینده پیش بینی پذیر نیست.

اگر کسب‌وکارتان طوری که می خواهید پیش نمی رود، کنترل احساساتتان را از دست ندهید و ارتباطات خود را حفظ کنید. طرز تفکر "مهم نیست، من دیگر این فرد را نمی بینم" را رها کنید.

شما نمی دانید در آینده چه اتفاقی رخ می دهد؛ بدون شک هر رفتار شما، عواقبی دارد که در نهایت به سمت خودتان برمی گردد.

غرور باعث نابودی کسب و کارتان می‌شود

تصور کنید کسب و کارتان مطابق میلتان پیش رفته است و حالا می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید و سهم بیشتری از بازار را به دست آورید.

شما باید بتوانید از شور و اشتیاقی که دارید، عاقلانه و هوشمندانه استفاده کنید؛ زیرا در غیر این صورت تمام فرصت‌هایتان را از دست می دهید. خیلی از کارآفرینان با رسیدن به اهداف اولیه، مغرور می شوند و از پیشرفت بیشتر باز می مانند. شاید بدین خاطر که آن‌ها به قدر کافی بلندپرواز نیستند.

نباید اجازه دهید هیچ موفقیتی، شما را گرفتار خویشتن دوستی یا قناعت کند. وقتی به نقطه‌ی اوجی می رسید، موفقیت خود را جشن بگیرید و از آن لذت ببرید. باید یادتان باشد شما منتظر چنین روزی بودید؟ درست است؟ پس دوباره به کارتان ادامه دهید، اهداف بعدی برای خود تعیین کرده و خود را برای پیشرفت آماده کنید. پس زمانی را برای نگاه کردن به دستاوردهایتان هدر ندهید.

این دقیقا همان کاری است که کسب و کارهای موفق انجام می دهند. آن‌ها بعد از هر موفقیت دوباره همان کاری را می کنند که قبلاً می کردند.

عدم سازگاری سبب شکست شما می‌شود

تطبیق و سازگاری مهم‌ترین توصیه‌ای است که بیل گرین به کارآفرینان جوان می کند. حتی وقتی از چندین راه کسب درآمد می کنید، باز هم باید کسب و کارتان را با تغییرات و موانعی که سر راهتان وجود دارد، سازگار کنید. گرین سال‌های قبل شرکتی با نام Crestar Capital راه اندازی کرده بود که به عنوان یک کسب و کار تسهیلات سرمایه گذاری معرفی می شد. در طی زمان، این کسب و کار وارد دنیای رقابت شد و مؤسسات زیادی تسهیلات خود را با هزینه‌ی بسیار پایین ارائه دادند. گرین برای باقی ماندن در این بازار، باید به سرعت کسب و کار خود را با تغییرات وفق می داد. او می دانست به جای ناامید شدن یا بیشتر کار کردن، باید به دنبال راه حل هوشمندانه‌ای باشد. او می دانست کسب و کارش در حوزه‌ی املاک و مستغلات تخصص‌های خوبی دارد و از زیرساخت‌های موردنیاز بهره مند است. پس با همان تیم کاری، شرکتی با نام LendingOne در حوزه‌ی املاک راه اندازی کرد که ریسک‌های کمتری را پیش رو داشت.

کارآفرینان باید به فکر تغییرات بازار و صنعت خود باشند و برای قدم بعدی برنامه ریزی کنند. اکنون بیشتر کارآفرینان جوان نمی دانند چه زمانی باید موضع خود را تغییر دهند و با شرایط جدید منطبق شوند؛ تا وقتی که دیگر برای هر اقدام اصلاحی دیر شده است.

تمام زندگی‌تان را صرف کار کنید

به گفته‌ی گرین، کارآفرینان برای دست‌یابی به موفقیت باید تمام انرژی و وقت خود را به کار اختصاص دهند. او زمانی را به یاد آورد که وقتی کارش را شروع کرد، تمام تلاش خود را برای پیشبرد اهداف کسب و کار به کار گرفته بود. گرین اولین نفری بود که در شرکت حاضر می شد و آخرین کسی بود که شرکت را ترک می کرد. وقتی از مسافرت یا مأموریت کاری برمی گشت، به سرعت به خانه می رفت، با خانواده‌اش غذا می خورد و دوباره مشغول کار می شد. او اشتیاق زیادی برای اجرای ایده‌هایش داشت و شکست از گزینه‌های انتخابی او نبود.

وقتی به این درک برسید میان ساعات کاری و ساعات غیر کاری هیچ تفاوتی وجود ندارد، به یک کارآفرین موفق و واقعی تبدیل خواهید شد.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-05-11 03:00:30
دسته بندی ها