کارهایی که باعث می شود بهره‌وری افراد آزادکار بالا رود

25 مرداد 1398 - 4:00
مدیریت شخصی - کارهایی که باعث می شود بهره‌وری افراد آزادکار بالا رود
کارهایی که باعث می شود بهره‌وری افراد آزادکار بالا رود
امتیاز مطلب: 91%

یکی از ویژگی‌هایی که مزیت آزادکاری و فریلنسری محسوب می‌شود این است که آزادکارها و فریلنسرها در انتخاب پروژه و ساعات کاری خود می‌توانند آزادانه عمل می کنند. اما آن‌ها با رعایت برخی موارد می توانند میزان بهره‌وری و در نتیجه درآمدشان را افزایش دهند. با یوکن همراه باشید و در ادامه راهکارها و توصیه‌هایی را که به افزایش بهره‌وری فریلنسرها کمک می‌کند بخوانید.

امروزه آزاد کاران زیادی مشغول کار هستند و هر روز به تعداد افرادی که آزادکاری را به شغل‌های سنتی ترجیح می دهند افزوده می شود. افراد آزادکار باید هر روز کارهای متفاوتی به انجام رسانند و پروژه‌هایی که به آن‌ها تحویل داده می شود را در هر ساعتی از شبانه روز آماده کنند. به دلیل این که شرایط آزادکاری هر روز در حال تغییر است، بالا بردن بهره‌وری آن‌ها به یک چالش اساسی تبدیل شده است. در ادامه‌ی مقاله، راهکارهایی را برای افزایش بهره وری آزاد کارها معرفی می کنیم.

کارهایتان را به صورت گروهی انجام دهید

معمولاً آزاد کاران کارهای خود را بر اساس نوع پروژه و مشتری جلو می برند؛ یعنی تمایل دارند ابتدا کارهای یک مشتری را انجام دهند و بعد به سراغ مشتری دیگر بروند. این روش کار سبب می شود بهره‌وری‌تان پایین بیاید، زیرا مغز در حال پریدن از یک کار به کار دیگر است و نمی تواند تمرکز خود را روی یک موضوع بگذارد. پیشنهاد می کنیم کارهایتان را به صورت گروه بندی انجام دهید؛ مثلاً ابتدا به سراغ تماس‌های کاری بروید و سپس کارهای مربوط به نویسندگی هر پروژه را به انجام رسانید.

استراحت کردن سبب افزایش بهره‌وری می شود

خیلی از آزاد کاران هیچ استراحتی ندارند و وقت استراحت را هم به کار کردن اختصاص می دهند یا حتی هنگام صرف وعده‌های غذایی هم کار می کنند؛ آن‌ها تصور می کنند استراحت سبب کاهش بهره‌وری‌شان می شود. در حالی که عکس این موضوع درست است.

ایجاد وقفه‌های کاری سبب می شود انگیزه تان برای کار کردن بیشتر شود. وقتی بدانید 15 تا 30 دقیقه دیگر وقت آزاد دارید با انگیزه و اشتیاق بیشتری کار خواهید کرد. علاوه بر آن، وقتی می دانید به زودی وقت آزاد خواهید داشت، به سراغ خواندن ایمیل‌ها یا شبکه‌های اجتماعی نخواهید رفت. داشتن استراحت‌های کوتاه سبب می شود انرژی‌تان چند برابر شود. تکنیک پومودورو راه حل خوبی برای مدیریت زمان ، کار و استراحت است.

محیط کاری داشته باشید که بهره‌وری را بالا می برد

محیط کار نقش مهمی در افزایش بهره‌وری دارد. نور مناسب، وسایل استاندارد، راحتی و زیبایی از جمله مواردی است که آزاد کاران باید برای انتخاب محل کار خود در نظر بگیرند. لازم است بدانید، نور طبیعی محیط، وسایل تزئینی که به سلیقه‌ی خود انتخاب کرده‌اید و حتی رنگ مبلمان، روی بهره‌وری و روحیه شما تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وظایف مدیریتی‌تان را آخر وقت انجام دهید

وظایف مدیریتی که خیلی ضروری نیستند را در اولویت آخر خود قرار دهید. معمولاً این کارها بسیار ساده هستند و انرژی زیادی از شما نمی گیرند؛ به همین خاطر فرد ترغیب می شود ابتدا به سراغ آن‌ها برود. در حالی که این کار هیچ تأثیری روی افزایش بهره‌وری‌تان نخواهد داشت. پیشنهاد می کنیم این کارها را در آخر وقت انجام دهید و وقتی انرژی بیشتری دارید، به سراغ کارهای مهم‌تر بروید.

به خودتان جایزه بدهید

افرادی که به‌طور تمام وقت در شرکتی کار می کنند، وقتی وظایف خود را به خوبی انجام دهند، از سوی رئیس پاداش می گیرند یا برای اضافه کاری که انجام داده‌اند از آن‌ها تقدیر می شود؛ اما افراد آزادکار خودشان رئیس خودشان هستند؛ پس برای بالا بردن انگیزه و دست یابی به اهدافتان برای خود جایزه در نظر بگیرید و از خودتان تقدیر و تشکر کنید.

کارتان را صبح زود شروع کنید

شاید دلتان بخواهد ساعات کاری خود را با میل و سلیقه و میزان انرژی‌تان تعیین کنید؛ اما چنین کاری در دنیای واقعی محال است. باید بپذیرید روز کاری دنیا صبح زود شروع می شود و افراد آزادکار هم باید به این مسئله توجه کنند. اگر صبح‌ها به سختی از رختخواب بلند می شوید، ورزش صبحگاهی و صبحانه‌ی حاوی پروتئین را در برنامه روزانه‌تان بگنجانید. باید بتوانید صبح خود را با نشاط و انرژی آغاز کنید تا در پایان روز هم پرانرژی باشید.

جلسات را ابتدای صبح برگزار نکنید

برگزاری جلسات کاری در اول صبح می تواند روزتان را هدر دهد. جلسات کاری که باید برای شرکت در آن‌ها محل کار خود را ترک کنید، تأثیر مثبت چندانی روی فعالیت‌های روزانه‌تان نخواهد داشت. بهتر است کارهای مهم را اول وقت انجام دهید و جلسات را به زمان دیگری موکول کنید.

چالش‌های روزانه برای خود بسازید

گیمیفیکیشن به معنای استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های بازی برای استفاده در شرایطی غیر از بازی است. گیمیفیکیشن بهترین راهکار برای آموزش و زیاد کردن تعداد مشتریان برند است. آزاد کاران می توانند برای بالا بردن بهره‌وری خود از این تکنیک استفاده کنند؛ مثلاً اگر نویسنده یا تولیدکننده‌ی محتوا هستید، به صورت روزانه یا هفتگی خود را به چالش بیندازید. برای مثال، بگویید در پایان هر روز کاری باید 2500 لغت تایپ کنید تا در طول هفته پنج مقاله تولید کرده باشید.

مزایای هر پروژه را در نظر بگیرید

باید ببینید هر پروژه چه مزایایی برای شما به همراه دارد. این کار به شما کمک می کند در طول روز انگیزه‌ی بیشتری داشته باشید و ذهنتان را متمرکز نگه دارید؛ مثلاً به جای این که بگویید باید طراحی این وب سایت را انجام دهم، به خود بگویید بابت طراحی این وب سایت به پولی می رسم که به من کمک می کند بتوانم خودرویم را تعمیر کنم. وقتی بتوانید مزایای هر پروژه را در زندگی روزمره خود در نظر بگیرید، بهره‌وری‌تان به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت.

به کارگیری این روش‌ها به آزاد کاران کمک می کند با بالا بردن بهره‌وری میزان کارهای روزانه خود را افزایش دهند و به موفقیت های قابل توجهی برسند.

 

منبع: forbes

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2019-08-07 12:06:05
دسته بندی ها