کتاب‌های مفیدی که برای موفقیت کارآفرینان نیاز است

12 شهریور 1399 - 6:05
معرفی کتاب - کتاب‌های مفیدی که برای موفقیت کارآفرینان نیاز است
کتاب‌های مفیدی که برای موفقیت کارآفرینان نیاز است
امتیاز مطلب: 98%

اگر به شغل کارآفرینی مشغولید، چه یک کارآفرین تازه‌کار هستید یا در شغلتان به تجربه و موفقیت زیادی رسیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم زمانی را به مطالعه‌ی کتاب‌های معتبر کسب و کار اختصاص دهید. با یوکن همراه باشید.

اگر عادات افراد موفق را دنبال کنید، در می یابید مطالعه و یادگیری مداوم از ویژگی‌های مشترک آن‌هاست. خیلی از کارآفرینان به مطالعه اهمیت زیادی می‌دهند؛ اما شاید ندانند مطالعه چه کتاب‌هایی به آن‌ها کمک خواهد کرد.

یک کتاب مناسب برای کارآفرینان، باید مجموعه‌ای از واقعیت‌ها، داستان‌ها، راهنمایی‌های کاربردی و ... را در اختیار آن‌ها قرار دهد. ران گیباری، کارآفرین و مدیر کمپانی «بهینه‌سازی دیجیتال Idea Booth»، به کارآفرینان جوان و تازه‌کار پیشنهاد می‌دهد به سراغ خواندن این پنج کتاب بروند:

کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید»، نوشته ناپلئون هیل

کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید - ناپلئون هیل - کتاب موفقیت - کتاب

کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» منبع اصلی تئوری «قانون جذب » است و به شما می گوید چیزی را به دست می‌آورید که به آن نیاز دارید و بیش از همه، به آن مشتاقید. خیلی از کارآفرینان به قدری مشغول کار می‌شوند که از یاد می‌برند چه هدفی ازکسب و کارشان دارند. این کتاب به کارآفرینان یادآوری می‌کند اگر همیشه هدف مشخصی در ذهن داشته باشند، حتما به آن دست خواهند یافت.

کتاب«آن یک چیز»، نوشته گری کلر

کتاب - آن یک چیز - گری کلر - کتاب موفقیت

آیا می‌دانید در چه جایگاهی قرار دارید؟ چه چیزهایی سبب می‌شود به موفقیت دست یابید؟ این‌ها از جمله سؤالاتی‌اند که در کتاب مذکور به آن‌ها پاسخ داده می‌شود. اگر نمی‌دانید چه چیزی شما را موفق و ارزشمند می‌کند، این کتاب را از دست ندهید. گری کلر به شما یاد می‌دهد شخصیتتان را تجزیه و تحلیل کنید و بدین وسیله دریابید چه چیزی شما را از مسیر اصلی منحرف می‌کند. با شناخت مسیر و رفع موانع، سودآوری و کارایی‌‌تان بالا خواهد رفت.

کتاب «مدیریت روز به روز»، نوشته ژاکلین گلی

کتاب - مدیریت روز به روز - ژاکلین گلی - کتاب موفقیت - manage your day to day

این کتاب می گوید:

برنامه‌ی پرمشغله کاری‌تان را متوقف کنید و بهترین کارتان را شروع کنید.

فضای کتاب «مدیریت روز به روز» بر همین اساس شکل گرفته است. خیلی از کارآفرینان خلاق و پر انرژی، به خاطر برنامه‌ریزی‌های بد و نداشتن یک روتین مناسب، از رسیدن به موفقیت جا می‌مانند. در واقع تا زمانی که کارآفرینان یک برنامه‌ی منظم و قابل مدیریت نداشته باشند، استعدادها و مهارت‌هایشان هیچ کمکی به آن‌ها نمی کند.

اگر همیشه به این فکر هستید چطور مشکلات محیط کارتان را حل کنید، در پایان روز می بینید هیچ کار مفیدی انجام نشده است؛ اما وقتی روزتان را با یک برنامه‌ی مشخص شروع می کنید، هم کارهای بیشتری به انجام می رسانید و هم ارزش بیشتری تولید می کنید. وقتی ببینید همه چیز در جای خود قرار گرفته است، مشکلاتتان خیلی زودتر حل خواهد شد.

کتاب «کشش»، نوشته گابریل واینبرگ

کتاب - کشش - گابریل واینبرگ - کتاب موفقیت

تنها کسب و کارهای موفق محصولات خود را وارد بازار نمی‌کنند و بهترین استارتاپ‌ها نیز همیشه مهم‌ترین محصولات را عرضه نمی کنند. پیشرفت یا شکست استارتاپ ها به میزان کشش سطح عملیاتی آن‌ها وابسته است. اگر یک ایده عالی در کسب و کار خود دارید اما پروسه‌ی تولیدی شما بی‌کیفیت و ناکارآمد است، این ایده هیچ درآمدی برایتان نخواهد داشت. کشش ساده‌ترین راه برای همسو کردن شرکت و اهداف شماست. این کتاب به شما یاد می دهد چطور شرکتتان را به یک کسب و کار موفق تبدیل کنید.

 

کتاب - استادی - رابرت گرین - کتاب موفقیت

موفقیت کسب و کارها به اطلاعات و دانش صاحبان آن وابسته نیست؛ بلکه به این بستگی دارد در چه جایگاهی قرار دارید. مدیران موفق یک صنعت می‌توانند راهی برای موفقیت در دیگر صنایع پیدا کنند؛ زیرا اصول موفقیت تحت تأثیر مدارک دانشگاهی نیست و در همه یکسان است.

با خواندن کتاب «استادی» به این اصول پی می‌برید. این کتاب به شما یاد می‌دهد چه ویژگی‌هایی در درونتان دارید و کدام یک از مهارت‌ها را باید بهبود دهید. وقتی به این کتاب مسلط شوید، بقیه مسیر برایتان ساده‌تر خواهد شد و به‌راحتی می توانید وارد هر صنعتی که می شوید، مدیریت آن را به دست بگیرید. اکنون رابرت گرین مرجع خوبی در اختیار کارآفرینان قرار داده که می‌توانند پیشه‌ی راه خود کنند و ببینند کدام مهارت‌ها را دارند و کدام یک را نادیده گرفته‌اند.

منبع: inc

نویسنده مطلب
UCAN TEAM - تیم تحریریه یوکن
تعدادی کارشناس محتوا که در زمینه موفقیت، سبک زندگی، مهارت‌های فردی و شغلی تخصص دارند و تلاش می‌کنند مقالاتی کاربردی و مفید را برای مخاطبان تولید کنند.

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2020-09-01 12:55:59
دسته بندی ها