۵ عادت مهم که در زندگی شما تاثیرگذار هستند

4 شهریور 1397 - 4:00
مدیریت شخصی - ۵ عادت مهم که در زندگی شما تاثیرگذار هستند
۵ عادت مهم که در زندگی شما تاثیرگذار هستند
امتیاز مطلب: 97%

همه عادت‌ها برابر نیستند. عادت‌های مهم شما باعث واکنش زنجیره‌ای می‌شوند و بسیاری از بخش‌های دیگر زندگی شما را مثبت یا منفی می‌کنند. از عادت‌های مهم خود مطلع شوید و روزانه بر آن‌ها بازتاب داشته باشید. در ادامه با یوکن همراه باشید.

همه عادت‌ها برابر نیستند. معمولاً عادت‌های مهم شما یک واکنش زنجیره‌ای را ایجاد می‌کنند و بر سایر قسمت‌های زندگی تأثیر می‌گذارند.

در هنگام شروع ورزش کردن عواقب فوری می‌تواند کمی آزار دهنده باشد: شما احساس درد خواهید کرد و زمان کمتری برای کارهای دیگر خواهد داشت. اما واکنش‌های زنجیره‌ای که تمرینات ایجاد می‌کنند، ارزشش را دارند. ورزش به شما انرژی بیشتری برای انجام کارها می‌دهد و در بلند مدت سطح شادی شما را افزایش می‌دهد و حتی به شما اجازه می‌دهد زندگی طولانی‌تری داشته باشید.

یک عادت منفی مانند زیاد خوردن می‌تواند مخالف این امر عمل کند. پیامد فوری آن این است که می‌توانید از غذاهای زیادی لذت ببرید. اما واکنش‌های زنجیره‌ای این عادت بسیار بدتر است. زیاد خوردن انرژی شما برای کار و بازی را از بین می‌برد و باعث می‌شود احساس تنبلی داشته باشید و اگر عادت را تحت کنترل قرار ندهید می‌تواند طول عمر شما را کاهش دهد.

یک عادت می‌تواند به دو دلیل مهم باشد:

  1. عواقب آن به زندگی شما ارزش می‌افزاید (و بنابراین می‌خواهید آن را ادامه  دهید)؛
  2. عواقب آن ارزش زندگی شما را از بین می‌برد (و بنابراین می‌خواهید این کار را متوقف کنید).

هر کس متفاوت است و عادت‌های مهم شما به احتمال زیاد با شخص دیگر متفاوت خواهند بود.

به زندگی خود فکر کنید: پنج عادت برتر شما، خوب یا بد چه هستند؟

در هفته آینده، به عواقب فوری و طولانی مدت عادت‌های خود فکر  کنید. توجه کنید که کدام عادت‌ها شما را مولد، خلاق و خوشحال می‌کند و کدام اثر مخالف دارند. به احتمال زیاد تعداد کمی از عادات پنج یا کمتر وجود دارند که بیشترین تأثیر را در سلامت کلی شما می‌گذارند.

بعد از کمی بازتاب بیشتر، ممکن است متوجه شوید که عادت‌های برتر شما چنان قدرتمند هستند که حتی ممکن است بر یکدیگر تأثیر بگذارند.

به عنوان مثال، غذا خوردن بیش از حد به معنی انرژی کمتر، ورزش کمتر، مطالعه و مدیتیشن کمتر است. از سوی دیگر، مدیتیشن منظم عادت‌های دیگر را بهبود می‌بخشند.

هنگامی که سخن از تهیه فهرستی از عادت‌های مهم شما به میان می‌آید، به شما پیشنهاد می‌کنم که این کار را انجام دهید. هنگامی که عادت‌های مهم خود را شناختید، فهرستی از آن عادت‌ها را تهیه کرده و دم‌ دست خود قرار دهید تا هر روز آن فهرست را ببینید. اغلب تفاوت‌هایی را که این عادت‌ها در زندگی شما ایجاد می‌کنند را مورد توجه خود قرار دهید. توجه کنید هنگامی که خود را درگیر عادتی منفی می‌کنید چه رفتاری را از خود نشان می‌دهید و یا اینکه هنگامی که خود را درگیر عادتی مثبت می‌کنید چه مقدار انرژی را صرف انجام آن عادت می‌کنید.

انجام این کار باعث می‌شود تا با آگاهی و عزم راسخ‌تری، تأثیراتی که عادت‌های مهم بر روی زندگی‌تان می‌گذارند را به طور دقیق بررسی کنید.

عادت‌های مهم زندگی شما به تنهایی عمل نمی‌کنند، آن‌ها به این دلیل مهم هستند که بر روی قسمت‌های دیگر زندگی شما نیز تأثیر می‌گذارند. به احتمال زیاد در زندگی‌تان چند عادت کلیدی وجود دارند که تأثیراتی را بر روی خوشبختی ، بهره‌وری و سلامت کلی شما می‌گذارند. از این عادت‌ها آگاهی پیدا کنید و تلاش کنید تا به صورت روزانه بر روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید در این‌ صورت بهره وری و خلاقیت شما بهبود خواهد یافت.

منبع: Alifeofproductivity

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2018-08-25 17:50:25
دسته بندی ها