10 توصیه‌ای که با استفاده از آن بهترین بیلبورد تبلیغاتی را خواهید داشت

22 فروردین 1400 - 11:00
بازاریابی - 10 توصیه‌ای که با استفاده از آن بهترین بیلبورد تبلیغاتی را خواهید داشت
10 توصیه‌ای که با استفاده از آن بهترین بیلبورد تبلیغاتی را خواهید داشت
امتیاز مطلب: 99%

حتماً تاکنون با بیلبوردهای تبلیغاتی مواجه شده‌اید که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید یک بیلبورد تبلیغاتی باید چه خصوصیتی داشته باشد تا شما را جذب کند؟ در ادامه با یوکن همراه باشید تا به شما بگوییم یک بیلبورد تبلیغاتی چطور می تواند بهتر دیده شود و در خاطرتان بماند.

اگر می خواهید برای محصول خود تبلیغی بنویسید یا به نوشتن محتوای تبلیغاتی علاقه‌مند هستید، ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید. با 10 راهکار زیر، بیلبورد تبلیغاتی همیشه در ذهن مخاطب باقی می ماند:

متن بیلبورد شش کلمه یا کمتر باشد

تصور کنید بیلبورد تبلیغاتی در اتوبان نصب شده و شما در حال حرکت هستید و برای خواندن آن زمان اندکی در اختیار دارید. متوسط زمانی که برای خواندن یک بیلبورد تبلیغاتی صرف می شود، تنها شش ثانیه است. پس شش کلمه یا کمتر، چیزی است که باید برای انتقال پیام خود استفاده کنید. البته می توانید این تعداد را با توجه به سادگی کلمات کمی افزایش دهید، اما قانون کلی این است هر چه کلمات کمتر، بهتر. معمولاً در بیلبوردهای تبلیغاتی، متن‌هایی که به صورت پاراگراف‌های کوچک نوشته می شوند، خوانایی کمی دارند. نتیجه این که اگر محصول یا خدمات پیچیده‌ای ارائه می دهید، از بیلبوردهای تبلیغاتی استفاده نکنید.

بیلبورد تبلیغاتی - ویژگیهای بیلبورد تبلیغاتی

سعی کنید دیده شوید اما اختلال به وجود نیاورید

در بیشتر اوقات هدف بیلبوردهای تبلیغاتی رانندگان، موتورسواران، دوچرخه سواران یا عابران پیاده هستند، به همین خاطر فقط چند ثانیه زمان دارید تا پیامتان را انتقال دهید. تبلیغ کنندگان باید به این مسئله توجه کنند؛ چرا که تبلیغ آن‌ها باید دیده شود نه این که یک تصادف رخ دهد. امروزه خیلی از تابلوهای تبلیغاتی به دلیل جلب توجه زیاد و ایجاد اختلال در راننده به‌عنوان عامل تصادف معرفی می شوند. اگر دیده شدن برای تبلیغ کننده خیلی اهمیت دارد، با این حال نباید طوری باشد که سبب اختلال شود.

بیلبورد محل مناسبی برای ارتباط مستقیم نیست

امروزه بیلبوردهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که روی آن‌ها شماره تلفن‌های مختلف و آدرس‌های اینترنتی دیده می شود. در حدود 99.9 درصد افرادی که بیلبوردهای تبلیغاتی را می خوانند اصلاً تماس نمی گیرند و به صفحات اینترنتی هم مراجعه نخواهند کرد. در واقع، بیلبوردهای تبلیغاتی رسانه‌ی تبلیغاتی درجه دوم هستند، بدین معنا که برای ساخت برند و حمایت از کمپین‌های تبلیغاتی مناسب‌اند اما نباید انتظار اتفاقات بزرگ را داشت. اگر می خواهید تأثیر زیادی روی جامعه‌ی هدف تان بگذارید، به سراغ تبلیغات چاپی، تبلیغ در تلویزیون، رادیو، آگهی، سایت‌های اینترنتی و تبلیغات ایمیلی بروید. بیلبوردهای تبلیغاتی برای انتقال پیام‌های کوتاه مناسب هستند. البته اشکالی ندارد در تیتر خود آدرس وب سایت یا شماره تلفن تان را قرار دهید، شاید دلیل قانع کننده‌ای برای این کار داشته باشید.

بیلبورد خود را هوشمندانه طراحی کنید

یک بیلبورد تبلیغاتی اگر به اندازه‌ی کافی جذاب نباشد، مورد توجه قرار نمی گیرد. بیلبوردی که به صورت هوشمندانه طراحی شده باشد، توجهات بیشتری را به خود جلب می کند و تأثیر ماندگاری روی افراد می گذارد. وقتی تابلوی تبلیغاتی پیچیده طراحی شود، خیلی از افراد نمی توانند متوجه پیام آن شوند.

قطعاً هدف تبلیغ کننده این نیست که مردم بعد از خواندن بیلبوردتان از خود بپرسند چه اتفاقی قرار است رخ دهد. کارشناسان می گویند اگر بیلبورد تبلیغاتی همانند معمایی باشد که باید آن را حل کرد، وقتی بیننده متوجه پیام بیلبورد شود، فکر می کند کار مهمی انجام داده است؛ اما بیلبورد تبلیغاتی باید ساده‌تر از این باشد. سعی کنید تبلیغتان بامزه باشد و تمام هوش خود را به کار بگیرید، اما تصور نکنید با انیشتین رو به رو هستید. شما می خواهید برند خود را تبلیغ کنید، نه این که با مطرح کردن معما، هوشتان را به رخ بینندگان بکشید.

بیلبورد تبلیغاتی - ویژگیهای بیلبورد تبلیغاتی

هر چه تعداد بیلبورد تبلیغاتی بیشتر باشد بهتر است

بیلبورد تبلیغاتی هزینه اجاره‌ی بالایی دارد، اما اگر تنها یک بیلبورد داشته باشید قطعاً نمی توانید تأثیر زیادی بگذارید. بیلبوردهای تبلیغاتی ابزار مهمی برای معرفی یک برند ، محصولات و خدمات هستند، اما نیاز به حمایت دارید. پس شما به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز دارید؛ تا جایی که توجهات زیادی را به خود جذب کند.

هر بیلبورد تبلیغاتی دارای شاخصی است که به آن ناخالص هدف زنی (GPR) گفته می شود و براساس عواملی چون ترافیک، موقعیت، قابل دیده شدن، اندازه و ... مشخص می شود.

این شاخص بین عدد 1 تا 100 قرار می گیرد. اگر این عدد 50 باشد، بدین معناست که هر روز حداقل 50 درصدی افرادی که در محل مذکور رفت و آمد می کنند، یکی از بیلبوردهای شما را می بینند. اگر فقط یک تابلو داشته باشید، میزان اثرگذاری شما در مقایسه با زمانی که 4 یا 5 تابلو دارید، به طور قابل توجهی کاهش می یابد. تبلیغ کننده همیشه تلاش می کند به شاخص 100 برسد، اما این هزینه‌ی زیادی برایتان در بر خواهد داشت. برای این که در ماه 50 بار دیده شوید، باید ده‌ها یا صدها دلار هزینه کنید.

از تکرار خودداری کنید

شما فضایی در اختیار دارید و می توانید از آن برای تبلیغات استفاده کنید. نصب و اجاره‌ی بیلبورد هزینه‌ی زیادی دارد، پس باید از هر اینچ آن هوشمندانه استفاده کنید. وقتی تیتری بنویسید که تنها تصویر بیلبورد را توضیح می دهد، فضای تبلیغی‌تان را از دست داده‌اید. اگر تصویر شما واضح نیست و هیچ ارتباطی با محصولتان ندارد، به هیچ دستاوردی نخواهید رسید.

بیلبوردتان تا جای ممکن ساده باشد

در بیشتر مواقع وقتی با سرعت 85 کیلومتر بر ساعت در حال رانندگی هستید، بیلبوردهای تبلیغاتی را می بینید، پس باید پیام خود را مستقیم و روشن انتقال دهید. نباید در بیلبوردها از طراحی‌های پیچیده استفاده کنید. بیلبورد باید واضح و جذاب باشد. هر چقدر یک بیلبورد تبلیغاتی ساده‌تر باشد قدرت انتقال بیشتری خواهد داشت.

پیام تبلیغاتی‌تان را ننویسید، آن را به نمایش بکشید

ایده های تبلیغات خود را به صورت خلاقانه روی بیلبورد بکشید. یک بیلبورد تبلیغاتی ساده استاندارد است، اما تأثیرگذاری چندانی ندارد. بیلبورد می تواند سه بعدی باشد، بخش‌های متحرک داشته باشد و حتی در آن از انیمیشن استفاده شود. لزومی ندارد شما یک تابلوی بزرگ با یک نقاشی ساده داشته باشید. شما می توانید چیزی خلق کنید تا توجهات زیادی را به سمت خود بکشانید. پس می توانید تأثیر بیشتری بگذارید. قیمت تابلوهای سه بعدی بیشتر از تابلوهای معمولی است، اما اثرگذاری آن‌ها چند هزار بار بیشتر از تابلوهای ساده است.

بیلبورد تبلیغاتی - ویژگیهای بیلبورد

به سایز لوگو توجه کنید

یکی از مواردی که عکس‌العمل کاربران را برمی انگیزد، بزرگ‌تر کردن لوگو است. علت این مسئله بسیار واضح است. شما هزینه‌ی زیادی برای تبلیغات می‌پردازید و توقع دارید وقتی مردم در خیابان در حال رفت و آمد هستند، برندتان در ذهن آن‌ها بماند. اگر لوگو خیلی بزرگ باشد سبب ایجاد اختلال در انتقال پیام می شود و اگر خیلی کوچک باشد، کسی نمی تواند با آن ارتباط برقرار کند.

آزمون طول دست را انجام دهید

اکنون به مرحله‌ای رسیدید که بیلبورد خود را طراحی کردید. بیلبورد تبلیغاتی شما زیبا، مختصر، جذاب و دارای تضاد رنگ مناسب است و به خوبی توجه مشتریان را جلب می کند، اما آیا به خوبی دیده و درک می شود؟

در این زمینه آزمونی وجود دارد که به شما می گوید در حال اتلاف زمان و هزینه خود و دیگران هستید یا نه؟ بیلبوردتان را در سایز کارت ویزیت پرینت بگیرید. آن را در فاصله‌ی طول یک دست از خود نگه دارید. آیا تمام پیام بیلبورد دیده می شود؟ البته باید بدانید تنها 5 تا 10 ثانیه برای انتقال پیامتان فرصت دارید. اگر تمام چیزهایی که روی نمایشگر کامپیوتر می دیدید، اکنون دیده نمی شود، به فکر اصلاح آن باشید.

 

منبع: thebalance

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

2021-04-12 04:24:57
دسته بندی ها